חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

מה לעשות כשנתפסים על שכרות

 

כשאדם נתפס על נהיגהבשכרות סביר להניח שהוא אינו מודע לכל ההשלכות; מה אומר החוק לגבי שכרות בנהיגה? אילו עונשים ניתנים על עבירה מסוג זה? מה עליו לעשות דבר ראשון? האם עליו לקחת מיד עורך דין לתעבורה שייצג אותו?

 

המונח "עברות תנועה" כולל בתוכו עבירות בכביש, שמאגדות סוגי עבירות רבות בתחום התעבורה ובניהן גם- נהיגה בשכרות. נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת אלכוהול ברמה כזו או אחרת, והיא נחשבת לעבירה חמורה ביותר בתחום זה. תפיסה של נהג תחת השפעת אלכוהולבהחלט עלולה להוביל להליך פלילי שעל הנהג לקחת בחשבון מיד ברגע שנתפס.

הקריטריון לנהג שיכורנהיגה תחת השפעת אלכוהול נחשבת לעבירה חמורה מאוד שיכולה להוביל לפסילת רישיון ואפילו למאסר. בגלל ריבוי תאונות הדרכים והקטל בדרכים, האכיפה על החוק שקשור לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, מחריפה כל העת וכן העונשים בגין עברה זו. אחד הקריטריונים שמצביעים על "נהג שיכור" היא כאשר בדמו של נהג מתגלה 50 מ"ג אלכוהול ביחס ל- מאה מ"ג דם. לא כל נהיגה תחת שכרות נחשבת לעברה על החוק זה תלוי  ברמת האלכוהול בדם וביחס לזה החוק קובע אם מדובר אכן בעבירה.

מה הם העונשים הכרוכים בעבירת נהיגה בשכרות ?                                                                  כשאנשים נוהגים תחת השפעת אלכוהול הם מסתכנים במספר דברים. במידה ושוטר תפס אתכם בזמן נהיגה וביצע בכם בדיקה לאימות של רמת אלכוהול בדמכם וגילה שהיא יותר מעל המקובל, יש לו את כל הסמכות לבצע בו בזמן "שלילה מנהלית"- שזה למעשה שלילה של הרישיון שלכם למשך חודש ימים, וזה עוד קודם לפני שנשפטתם בבית משפט על העבירה. אם בית המשפט פסק שאכן נהגתם תחת השפעת אלכוהול, העונש המינימלישיינתן לכם על כך הוא שלילה לשנתיים ובנוסף השופט יכול להשבית את הרכב שלכם, להטיל עליכם קנס כספי ואף לפסוק מאסר על תנאי. זה משתנה ממקרה למקרה ותלוי בסוג העברה; אם זו עבירה ראשונה שלכם, רמת האלכוהול שנמצאה בגופכםוכו. במידה וכבר נתפסתם בעבר על עבירה דומה אתם לגמרי חשופים לעונש מאסר בפועל.

אז מה לעשות כשנתפסים על שכרות?במידה ונהגתם תחת השפעת אלכוהול ושוטר תפס אתכם ואתם כעת חשודים בביצוע עבירה של נהיגה בשכרות, דבר ראשון ולפני הכול עליכם להשיג עורך דין תעבורה טוב ומקצועי. עורך דין בתחום התעבורה מוסמך לענייני תעבורה ומכיר את החוק ויש לו ניסיון בתיקים דומים. הוא יבחן את קבילות הבדיקות שנערכו לכם, הוא יפרוס בפניכם את ההשלכות של עבירה זו, יסביר לכם מה הן הזכויות שלכם במקרה כזה, מה הן האפשרויות שקיימות לכםוהכי חשוב הוא ינסה לערער על הממצאיםואם הורשעתם הוא ינסה לגרום להפחתת האישום ולהגיע להקלה משמעותית על העונש שיוטל עליכם.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים