חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

שכונה חדשה עם 4.200 דירות יוצאת לדרך

 

לידיעת תושבי ראשון, אונו והשפלה. השכונה במודיעין אבל רוב הדירות לשיווק חופשי. השבוע פורסם המכרז הראשון של שכונת מורשת, שבעבר כונתה מתחם P. השכונה תמוקם ממערב לשכונת אבני חן, מעבר לכביש 3 העירוני. 4.200 דירות רובם לדיור בר השגה. חמישית מאלה לתושבי מודיעין והשאר בשיווק לכל דיכפין

 

שכונה חדשה בת אלפי דירות הולכת להיבנות בגבעות המערביות של מודיעין כש 80% לכל מי שרוצה וחמישית לתושבי מודיעין עצמה. כדאי להתעניין.

השבוע פורסם המכרז הראשון של שכונת מורשת, שבעבר כונתה מתחם P. השכונה תמוקם ממערב לשכונת אבני חן, מעבר לכביש 3 העירוני, וצפונית לשכונת נופים, הנמצאת בימים אלה בהקמה. שטח השכונה יהיה כ-1,686 דונם והיא ממוקמת בחלקה המערבי של העיר. על פי התכנון, שכונת "מורשת" תהיה שכונה גדולה ובה כ-4,200 יחידות דיור, כאשר 3,614 יחידות יהיו יחידות דיור בבנייה רוויה. 70% ממספר זה, 2,529, מיועד לדיור בר השגה במנעד של שלושה, ארבעה וחמישה חדרים, כאשר לפחות 20% מהן, כ-505 יחידות דיור, מיועדות לתושבי העיר.

כמו כן, במהלך חודש ינואר ישווקו עוד 330 יחידות דיור צמודות קרקע דו קומתיות וכן 300 יחידות המיועדות לדיור מוגן.

שכונת מורשת תיבנה ממערב לשכונת אבני חן למרגלות גבעת הברפיליה. השכונה, שעדיין נמצאת בשלבי תכנון, תכלול חמישה מבני בתי ספר וכ-25 גני ילדים. לצד הכבישים ייבנו שבילי אופניים בעלות המוערכת בכ-600 מלש"ח.

תכנית הקמת שכונת מורשת היא, כידוע, חלק מהסכם הגג שנחתם בחודש ינואר 2014 בין רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון עם עיריית מודיעין מכבים רעות.

לפי ההסכם לפיתוח העיר, השכונות העתידיות של העיר והשטחים העתידיים יפותחו על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח העיר, כאשר למעשה שכונת מורשת היא השכונה השלישית שיוצאת לפועל אחרי שכונת נופים ומרכז העיר והשדרה המרכזית. השכונה הרביעית בתור היא שכונת גבעת שר.

הסכם הגג קובע כי תקציב הפרויקט יתנהל כתקציב פיתוח, במשק כספי סגור, לטובת פיתוח העיר בלבד, והוא אינו תלוי בתקציב המדינה או באישורה. רשות מקרקעי ישראל תעביר לעירייה, על פי שלבי הביצוע, את התקציב לטובת פיתוח השכונה, הנאמד במאות מיליוני שקלים. במסגרת ההסכם, העירייה תקבל על עצמה את תכנון וביצוע מוסדות הציבור בהתאם ללוחות הזמנים, כך שבניית מוסדות הציבור המהותיים לאכלוס: בתי ספר וגני ילדים, תסתיים במקביל לאכלוס השכונה.

בעבר שמו של המתחם היה מתחם P. ועדת השמות העירונית החליטה לקרוא לשכונה בשם "מורשת", כאשר שמות הרחובות יהיו על שמות אירועים, מנהיגים או אישים, שהותירו את חותמם על מדינת ישראל בתחומים שונים. ביום שישי האחרון פרסמה רשות מקרקעי ישראל הזמנה לקבלת הצעות לחכירת 31 מתחמים למגורים בשכונת מורשת, ובהם עשרות יחידות דיור, על פי גודל השטח, כאשר המספרים נעים בין 49 יחידות דיור במינימום ל-216 במקסימום.

באשר ללוחות הזמנים, בעירייה מעריכים כי לאחר פרסום תוצאות המכרזים, בתוך ארבעה עד חמישה יחלו העבודות בשטח לפריצת דרכים והנחת תשתיות של השכונה על ידי העירייה.

נכון להיום, מפת הבנייה בעיר כוללת השלמת בניית יחידות הדיור בשכונות הקיימות בעיר, כרמים ומוריה, 991 יחידות דיור בשכונת הציפורים, תכנית המע"ר של העיר הכוללת כ-1440 יחידות דיור, 1850 יחידות דיור של שכונת נופים. כעת הצטרפה שכונת מורשת עם 4,000 יחידות דיור ובעתיד תצטרף גם שכונת גבעת שר עם 6000 יחידות דיור.

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "שכונת מורשת יצאה לשיווק עם 4,200 יח"ד, מהן יותר מ-2,500 יחידות דיור מוזלות במסגרת דיור למשתכן. בנוסף, בפרויקט זה תינתן עדיפות לתושבי מודיעין מכבים רעות, דבר שמשמעותו הקצאה של לפחות 500 יח"ד עבור זוגות צעירים תושבי העיר. כך אנחנו מייצרים יחידות דיור מוזלות במסלולים שונים, אשר מיועדים לזוגות צעירים ומשפחות עובדות שללא ההנחות האלה לא יצליחו להגיע לדירה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים