חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

שלום ילדים בשבת הקרובה נציין יום טו בשבט

 

דברים מהלב :  שלום ילדים בשבת הקרובה נציין יום טו בשבט חג לאילנות .וכמו שהשיר הידוע שכולם שרים ”כך הולכים השותלים ” אכן השנה הזאת היא שנה שיש בה הרבה נטיעות, ואני ממליץ לכם להיכנס לאתר האינטרנט

 

דברים מהלב :  שלום ילדים בשבת הקרובה נציין יום טו בשבט חג לאילנות .וכמו שהשיר הידוע שכולם שרים "כך הולכים השותלים " אכן השנה הזאת היא שנה שיש בה הרבה נטיעות, ואני ממליץ לכם להיכנס לאתר האינטרנט של הקרן הקיימת לישראל ולראות ולעקוב מקרוב אחרי הפעילות והנטיעות למשפחות וליהנות מהחוויה המדהימה .בתקופה זאת של השנה הכל פורח במיוחד אחרי הגשם הרב, שירד בשבועות האחרונים. בדרום הארץ שדות של כלניות ,ובצפון הרקפות פורחות ולמרות החורף כבר רואים את הפריחה הנפלאה והיפה בשדות.. בט"ו בשבט גם מציינים את יום ההולדת של הכנסת. שהוא בית המחוקקים שלנו .ששם יושבים 120 ח"כ וקובעים את עתיד המדינה שלנו. בט"ו בשבט גם נוהגים לאכול פירות משבעת המינים בהם נשתבחה ארץ ישראל ,ובפרט פירות יבשים ואגוזים למיניהם כגון : תאנים ,תמרים, צימוקים, חרובים ושקדים. מקור המסורת לאכול פירות יבשים דווקא הוא בכך שבעבר, בטרם היו אמצעי קירור .הייתה זו הדרך היחידה בה יהודי הגולה יכלו לאכול מפירות ארץ ישראל .

בחג הזה יש גם סכנות במיוחד לילדים ובית החולים לילדים שניידר ששם אני מתנדב כליצן רפואי פונה לכולם לילדים ולהורים כאחד שקוראים את המדור שלי ומזהיר מפני הסכנה באכילת הפירות היבשים, במיוחד הגרעינים הפיסטוקים והשקדים למיניהם יש להרחיק אותם מהישג ידם של הילדים הקטנים שלא יודעים ללעוס את זה ולאכול את זה בצורה נכונה כמונו המבוגרים . ילדים רבים נחנקים או לחלופין חלקים מפירות יבשים נתקעים להם בגרון ויכולים לחסום את קנה הנשימה ובמקרה כזה יש להתקשר למד"א ולהגיע בדחיפות לבית החולים הקרוב. אם כולנו נהייה ערניים נוכל למנוע אסון וליהנות מהחג היפה הזה השקדיות בשיא פריחתן בתקופה זו של השנה באזור ירושלים יש הרבה מאוד שקדיות פורחות תנצלו את הזמן המשותף עם ההורים לנסיעות וטיולים בחיק הטבע בתקופה הזו של השנה. חג אילנות שמח מאיציק הליצן .   

פינת המכתבים :

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי אחינועם ואני בת 10 יש לי בעיה עם השם שלי שאני לא אוהבת אותו כי הרבה ילדים צוחקים עליו וקוראים לי "אחי" כאילו אני אחות של מישהו, או אבינועם במקום אחינועם. אז אני לא אחות שלהם, ולא בן, שהם קוראים לי אבינועם. זה מרגיז אותי וההורים שלי חושבים שזה שם יפה ולא מוכנים להחליף לי אותו . מה אני יכולה לעשות אני מאוד עצבנית בגלל זה תעזור לי דחוף דחוף ...!!!

תשובה : לאחינועם החמודה בעבר התייחסתי לשאלה דומה במדור שלי .אבל אני אענה לך ואומר שהרבה אין לך מה לעשות כרגע אם ההורים שלך לא רוצים להחליף לך שם. מה שאת כן יכולה לעשות לקבל ייעוץ מהמורה או היועצת איך להתמודד מול החברים או פשוט להתעלם מהם עד שהם יפסיקו לבד. כדי להחליף את השם תצטרכי להמתין בסבלנות לגיל .16 כי כל אזרח מעל גיל 16 רשאי לשנות את שמו ולהוציא תעודות חדשות עם השם המעודכן. לפי האתר של משרד הפנים... בהצלחה ...

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על ילדי גן כלנית שביום שישי ערב טו בשבט הם ילבשו לבן , כמו שהם נוהגים בחג שבועות וילכו למרכז היום לקשיש שנמצא בקרבת הגן . וביחד עם הגננת אורית וכמה הורים הם יכינו סדר טו בשבט לקשישים שנמצאים במרכז הזה. ילדי גן כלנית הכינו שירים ריקודים ודקלומים ליום המיוחד הזה .כל פעם מחדש זה מרגש אותי לשמוע על חיבור של ילדים וקשישים בקהילה .

 

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר הילדים "גיבורים על מפלצות" מאת דליה בר-אל בהוצאת הספרים אוריון מזמין את הקוראים הצעירים ללמוד איך להיות גיבורים על מפלצות ופחדים. הסופרת והמאייר מלווים את הילדים מרגעי שקיעת השמש בערב ועד זריחתה בבוקר, מהשעות שבהן הפחדים מתעצמים ועד לרגעים בהם הפחדים מתפוגגים. הילדים מזדהים עם התכנים ונהנים משלל עצות כיצד לפוגג את הפחדים: בעזרת מחשבות טובות, בעזרת ציורים, בעזרת אור ופרחים, בעזרת ההורים ורעיונות נוספים. בספר 22 שירים שכולם על פחדים - פחד מחושך, מחלומות רעים, פחד להישאר לבד, פחד ממפלצות, פחד מהלא נודע. הספר מתחיל בתיאור הלילה שיורד על העולם ומביא איתו כוכבים, אבל גם חלומות רעים ופחדים. בהמשך מתוארים הפחדים, כשבכל שיר יש גם הצעה איך להתגבר על הפחד. הספר מסתיים  עם סיומו של הלילה, זריחת השמש, והתפוגגות הפחדים. בסיומו של כל שיר מופיעה שאלה שמכוונת את הקורא למחשבה נוספת. שאלה שמסייעת לקוראים לברר לעצמם את הרגשות שהתעוררו בהם בזמן הקריאה ומסייעת להם בהתמודדות עם הפחדים ובהשתחררות מהם. הספר מיועד לילדים בגילאי 8-3 ולהוריהם, לקריאה לשם הנאה ומומלץ לעבודה חינוכית וטיפולית.

 

   הבדיחה השבועית:

שאלה: איך קוראים לגנן?

תשובה: מישה ט

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים