חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

מתמודדים עם היתושים

 

יחידת ההדברה בעיריית ראשון לציון עלתה לאוויר כדי לאתר מקורות מים שיכולים להוות מוקדי דגירה ובכך מפגע לתושבי הסביבה * עד כה אותר מהאוויר מוקד חשוד אחד שייבדק קרקעית על ידי אנשי היחידה * כהכנה לעונת העקיצות מרססים אנשי היחידה תעלות ומאגרי מים, עורכים ביקורות במשתלות, פנצ’ריות ואפילו בבתים פרטיים 

 

 נערכים לעונת העקיצות. על רקע התפשטות נגיף הזיקה בעולם ולקראת עונת הקיץ החמה, נערכת יחידת ההדברה בעיריית ראשון לציון ל"עונת היתושים". יחידת ההדברה הסתייעה באל"מ במיל’ איזי כנען, יו"ר עמותת "יעלים", וסגן מנהל יחידת הדברה, רענן לוי, עלה לאוויר במטוס קל על מנת לאתר מלמעלה מקורות מים שבלתי אפשרי להגיע אליהם באמצעות רכב והם יכולים להוות מוקדי דגירה ובכך מפגע לתושבי הסביבה. עד כה נמצא אתר חשוד אחד שצפוי להיבדק קרקעית על ידי אנשי היחידה.

כידוע, בשנים האחרונות חדר לאזורנו יתוש מזן חדש הידוע בשמו: "הנמר האסייתי", בשונה מזני היתושים הנפוצים באזורנו, נקבת היתוש מזו הנמר האסייתי מסתפקת בכלי קיבול קטנים כדי להטיל ביצים. כך שצמיגים, כדי חרס שהושארו בחצר, תחתיות עציצים, אגרטלים, מזרקות ביתיות קטנות ועוד עשויים לשמש מוקד דגירה של היתוש. ביחידת ההדברה בעיריית ראשון לציון מסבירים כי מדובר ביתוש קצר תעופה ולכן אם נעקצתם, סביר להניח שמוקד הדגירה לא רחוק מכם. החדשות הרעות הן שעקיצותיו של זן זה נחשבות למגרדות וכואבות במיוחד, במיוחד בשעות הערביים.

יחידת ההדברה במינהל איכות הסביבה נערכת במיוחד בתקופה זו כדי להתמודד עם עונת הנמר האסייתי ומבצעת ריסוס שבועי של כל תעלות המים הסובבות את העיר. כך גם לגבי האגמים במערב העיר שם מבוצעות ביקורות שוטפות ובמידת הצורך ריסוס נקודתי. לאחר עונת החורף, מבצעת היחידה סריקות בשטחים פתוחים על מנת לאתר מאגרי מים שלא נוקזו. בתוך העיר היחידה מבצעת מניעה יזומה, בית היתר סריקות בקולטני מים, ביקורות במשתלות וצמיגיות (פנצ’ריות) ברחבי העיר. כמו כן, בהתאם לפניות תושבים למוקד העירוני, מבצעת היחידה, באישור התושבים, סריקה של מוקדי דגירה גם בבתים וחצרות פרטיים.

אז איך ניתן להתמודד עם הנמר האסייתי? ראשית יש לקיים סריקה שבועית באזור מגוריכם על מנת לאתר מקורות מים עומדים. יש לרוקן דליים, צמיגים, תחתיות עציצים וכלי קיבול אחרים בהם הצטברו מים עומדים. יש למנוע דליפה בברזים היוצרים שלוליות ולהימנע מהשקיית יתר בגינות. חשוב להדגיש כי לחות גבוהה מושכת יתושים.

ביחידת ההדברה מסבירים עוד כי ההתמודדות מול הנמר האסייתי היא ברובה מניעתית שכן טיפול או ריסוס נקודתי לא יפתור את הבעיה שכן אם בקרבת מקום ישנו מוקד דגירה אז היתושים ישובו. לכן שיתוף הפעולה של התושבים הוא חשוב מאוד על מנת לצלוח את העונה.

מחזיק תיק איכות הסביבה, חבר המועצה רז קינסטליך, הוסיף: "כמדי שנה, עיריית ראשון לציון נערכת להתמודד עם מטרד היתושים. בשביל זה אנו זקוקים גם לתושבים, היתושים לא חייבים להעיב לנו על עונת הקיץ, עם היערכות מוקדמת וערנות נוכל לעבור את הקיץ ללא עקיצות".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים