חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

ברוכים הבאים לפרובאנס

 

”50 התענוגות של פרובאנס” רואה אור 17 שנה אחרי ”התענוגות של פרובאנס”, ששיגר עשרות אלפי ישראלים לאזור נהדר בדרומה של צרפת. הספר החדש, השופע תמונות, לוקח את הקורא אל יופיה המהמם של סביבה מרתקת

 

רבות נכתב אודות פרובאנס, אחד האזורים היפים והמעניינים בצרפת. ספר חדש בשם "50 התענוגות של פרובאנס" מאת העיתונאי והסופר אביטל ענבר*, שיצא לאור בימים אלה בהוצאת שטיינהרט-שרב, חושף אותנו בצורה מרתקת לסודות החן של הסביבה הנפלאה הזו.

ענבר, מוביל אותנו צעד אחר צעד, לערים הראשיות, לכפרים, למוזיאונים, לטיילות, לשווקים, לייקבים ולנופים מהממים, תוך מתן דגש רב על מסעדות נחשבות, נבחרות ומיוחדות, והכל בליווי שפע צילומים איכותיים ומקוריים.

המחבר, המכנה את פרובאנס כחבל האמנות, הזית, האזוביון, הפאסטיס והפטאנק, סוקר את פרובאנס לאורכה ולרוחבה באמצעות 50 פרקים המשתרעים על פני 256 עמודים, וכך נחשף הקורא, בין היתר, למקומות כמו: הריביירה הצרפתית, אותה מגדיר ענבר בצדק כחלק היפה ביותר בפרובאנס, רצועת הכפרים הנפלאים בגבעות ובהרים שמעל הריביירה, ניס והמוזיאונים הרבים שלה, אנטיב ומוזיאון פיקאסו, הפסטיבל של קאן, מרסיי המתחדשת, אוויניון אותה מכנה ענבר ’רומא של פרובאנס’, ועוד כמה מקומות בלתי נשכחים, כמו: הכפר הציורי עז המקנן בראש צוק בגובה 400 מטר מעל פני הים, מאנטון עיר קטנה הגובלת באיטליה, הכפרים התלויים, עיר הבשמים גראס, סן טרופה, האזור הפראי קאמארג, אקס-אן-פרובאנס, חבל הלוברון, קניון הוורדון ועוד ועוד.  

עמודים רבים בספר מתייחסים למיטב מרכיבי הגסטרונומיה – שווקים, המטבח העממי של פרובאנס, הרטבים המצוינים, הבאגט הצרפתי המפורסם, סוגי הדגים הפופולריים, השפים המפורסמים, מסעדות הצמרת ומסעדות היומיום וכמובן יינות פרובאנס המשובחים.  

הספר המפורט פותח צוהר לסביבה מרשימה, מפרט אלפי נתונים, התרשמויות ועובדות, ונועד לענות על כל צרכיו של התייר. באמצעות הספר תוכלו לגלות את פרובאנס ולדעת מה באמת כדאי לעשות בה והיכן כדאי להתגורר. הטיפים הרבים המובאים בספר מבטיחים ביקור ממוקד, מסודר ובלתי נשכח. פרקי הספר מתווים מסלול מעגלי, המקל על תכנון הטיול בין תענוגות פרובאנס. כך אפשר להתחיל בכל נקודה ולסיים בכל נקודה.

לא משנה אם זה ביקורכם הראשון בפרובאנס או שכבר ביקרתם בה בעבר, ולא משנה אם הגעתם לארבעה ימים או לשבועיים – הספר הזה יסייע לכם רבות ויוביל אתכם למיטב המקומות והאתרים שבסביבה.

"50 התענוגות של פרובאנס" פונה למכנה המשותף של כל סוגי התיירים, ומציג מידע רב ערך. אחרי שסיימתי לקרוא אותו בקפידה ברור לי עכשיו שבפרובאנס יש הרבה יותר מה לראות ולעשות ממה שחשבתי לפני הקריאה. לי אישית הספר עשה חשק עז לארוז ולנחות מחר בבוקר בניס. על כן, אני ממליץ עליו מאוד ומאחל למשתמשים בו שהות מהנה ונעימה בפרובאנס. BON VOYAGE.

 

*על המחבר:  אביטל ענבר, סופר, מתרגם-ספרות ועיתונאי, שהיה המו"ל של מדריכי גומיו ישראל, הקדיש לצרפת שמונה ספרי-מסע בתוך עשרים שנה, "מפעל" יחיד במינו. הספרים מבוססים כולם על מסעות-תחקיר מענגים. אחרי הספרים המוקדשים לצרפת בכללותה, פרובאנס, פאריס, דרום-מערב צרפת, יינות בורדו ואלזאס, "50 התענוגות של פרובאנס" הוא ספרו השביעי בסדרת "התענוגות". השמיני, אלקטרוני, "תמונות פאריסאיות", הוא מסע בעולם הרוח של צרפת, בקרב הסופרים שתרגם והאמנים הדגולים שהתיידד איתם, כמו איב מונטאן ומארגריט דיראס (אצל "מנדלי מוכר ספרים ברשת").

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים