חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ונדליזם  בפארק נאות שקמה

 

תופעת הוונדליזם בפארק נאות שקמה בולטת במיוחד דווקא לאור ירידה משמעותית במעשי ונדליזם בשטחים ציבוריים, אולם ברור כי התופעה תמשיך להרים ראשה, בעיקר בתקופת הקיץ. 

 

פארק נאות שקמה הפך בתקופה האחרונה למוקד מעשי ונדליזם קשים והסבת נזק של מאות אלפי שקלים למתקנים ציבוריים במקום. בעיריית ראשון לציון ובחברה העירונית, המתחזקת את המקום, רואים זאת בחומרה וניתנה הנחייה לחברה לבטחון וסדר ציבורי להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למגר את התופעה.

בחברה העירונית מדווחים כי עד כה נקרעו סככות ההצללה של גן המשחקים במקום, נפרצו ארונות השקיה ונגנבו מהם סוללות, גומיות ההשקיה הושחתו, פחים נשרפו ונשברו, הצנרת החיצונית של השירותים הוצאה ממקומה, נדנדות נתלשו וגרפיטי רוסס על גבי שטח הסקייטפארק ועל גבי ארונות החשמל וההשקיה שבפארק. צוות האחזקה במקום הסיר בשלב הראשון את כל המפגעים הבטיחותיים ובמסגרת האחזקה והתמודדות עם התופעה, ננעלו שערי הפארק לאחר שעות הפעילות, אולם גם אז הם נחתכו המנעולים על ידי דיסק.

בחברה לבטחון מבצעים סיורים באופן קבוע ברחבי הפארק ואף נעשית פעילות סמויה של מחלק הנוער. כמו כן, נשכרה חברת שמירה לשעות הערב ולסופי שבוע. כמו כן, בחברה לבטחון מתכננים להציב במקום מצלמות שתהיינה מחוברות לצפייה ישירה במוקד העירוני. בעירייה מקווים שהמצלמות יוסיפו "זוגות עיניים" נוספות שיאפשרו תגובה מהירה במידה ויזוהו מעשי ונדליזם בהתהוות. בחברה לבטחון יודעים לספר כי גם המצלמות מצויות בסכנת ונדליזם שכן המעורבים במעשים גורמים נזק למצלמות על מנת להעלים הוכחות.

אגב, תופעת הוונדליזם בפארק נאות שקמה בולטת במיוחד דווקא לאור ירידה משמעותית במעשי ונדליזם בשטחים ציבוריים, אולם ברור כי התופעה תמשיך להרים ראשה, בעיקר בתקופת הקיץ. 

בחברה לבטחון מעריכים כי מי שעומד מאחורי המעשים הם צעירים ובעבר נתפסו בני נוער על חם ולחובתם נרשמו דו"חות "אנחנו מחנכים את אותם נערים שיש מחיר למעשים שלהם" מסביר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון, רז קינסטליך  "אנחנו מעבירים מסר הרתעתי ברור לנערים אחרים שגרימת נזק היא לא משחק ילדים ויש לה מחיר, וברמה העניינית, אנו מחזירים את הכסף לקופה הציבורית". מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, הוסיף כי תופעת הוונדליזם מטופלת באופן ייסודי ומיידי.מטרידה ומדאיגה של ונדליזם בפארק במערב העיר * הנזק נאמד בעשרות אלפי שקלים. גרפיטי, קריעת סככות הצללה, פריצת ארונות השקיה והצתת פחים * בחברה לבטחון מתמודדים עם תופעת ואנדליזם

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים