חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

המחויבות האישית של תלמידי כיתה י`-- ל ה צ ח י ק

 

בראשון לציון מאמינים שבני הנוער יכולים לתרום במגוון תחומים * אחרי הכשרתם כעוזרי מצילים ומאלפי כלבי נחייה נפתחה תוכנית חדשה: ליצנות רפואית * בתום ההכשרה ישמשו התלמידים כליצנים רפואיים במרכזים הרפואיים של מכבי שירותי בריאות בעיר * ”אנחנו יוצרים קשר באמצעות הומור, צחוק ודמיון” מסביר המדריך 

 

עדי חיו, תלמידת מקיף ו’- יגאל אלון, עברה על רשימת תוכניות ההתנדבות המוצעות לתלמידי שכבת כיתות י’ כחלק מהתפתחות אישית ומעורבות חברתית ובין מד"א לכיבוי אש, היא שמה לב לאפשרות חדשה שנפתחה השנה: ליצנות רפואית. "זה מיד דיבר אליי" היא מספרת "חשבתי שזה משהו שאפשר לעשות כדי לעזור לילדים שקשה להם". אם אפשר לתמצת את המשימה המרכזית של קבוצת ההכשרה הראשונה בליצנות רפואית, אז היא: להצחיק. במינהל החינוך בעיריית ראשון לציון חושבים כל שנה באילו מסגרות נוספות יכולים בני הנוער לתרום בדרך לקבלת תעודת בגרות כוללת. כיום מתנדבים כ-9500 בני נוער ב-586 תוכניות בעיר בעמותות, ארגוני חסד וגם מסגרות ייחודיות לעיר כמו עוזרי מצילים ומאלפי כלבי נחייה. התוכנית החדשה מאפשר לבני הנוער להביא לידי ביטוי את היכולות הרגשיות והתיאטרליות שלהם כדי לשמח ולעודד ילדים.

מנהלת התנדבות רשותית במינהל החינוך בעיריית ראשון לציון, קרן אלהרר, מספרת איך נולדה התוכנית "לפני כמה חודשים הגעתי למוקד חירום עם הבת שלי וזמן ההמתנה נראה כמו נצח. חשבתי לעצמי, מה היה קורה אם היה מישהו שיכול קצת להפיג את המתח. נפגשתי עם סגנית מנהלת מכבי בראשון לציון, פאני אוזנה, ויחד נרקם שיתוף פעולה".

בימים אלו הם עוברים הכשרה על ידי ליצן רפואי ולומדים להכין בעלי חיים מבלונים, ליצור בובות מאביזרים בסביבתם ואפילו לומדים קצת על פסיכולוגיה ותרפיות. "אנחנו מעבירים על קצה המזלג את כל עולם הליצנות הרפואית" מספר רם ברלין, ליצן רפואי מזה 12 שנים "בני הנוער מתנסים בשימוש בצחוק והומור כדי ליצור אינטרקציה עם מטופל. בני הנוער יודעים להתחבר מהר יחסית, הם נכנסים ורואים את ההשפעה על הילד ובסך הכל באים להעלות את החיוך לילדים. ברגע שיש את הכלים הנכונים אנחנו יוצרים קשר באמצעות הומור, צחוק ודמיון".

ברלין מספר שבתחילה הייתה קצת ביישנות מצד בני הנוער, להתחפש ולהשתטות, אבל מהר מאוד הם השתחררו "זה תהליך חושפני מבחינה נפשית, מה יגידו אם יראE5 אותי עושה שטויות. אחר כך אתה מבין שזה המשחק שלנו, כמו תיאטרון."

עדי מחזקת את הדברים ומוסיפה: "אם אגיע לילד ובאמת אצליח להצחיק אותו ולשכיח ממנו את כל הסיטואציה הלא נעימה שהוא נמצא בה כעת, עשיתי את שלי. זה מאה אחוז משמעותי בשבילי, אני רוצה לעזור לאחרים".

בתום ההכשרה ישמשו בני הנוער ליצנים רפואיים במרכזים הרפואיים של מכבי שירותי בריאות ברחבי העיר וינסו להכניס נופך של הומור ושמחה להפגת המתחים והחששות של הילדים.

סגנית מנהלת מרחב ראשון לציון במכבי שירותי בריאות פאני אוזנה, מסכמת את תכלית הפרויקט "לצחוק יש יכולת אפילו לרפא והפעילות הזאת שמערכת את בני הנוער והקהילה מבורכת וחשובה מאין כמוה.  ילדים שמגיעים אלינו למרפאות לפעמים לא מרגישים טוב או מתלווים לבני משפחה שאינם מרגישים טוב. כך או כך, הסיטואציה מתוחה ולא נעימה. בני הנוער, עם בלון וחיוך, יכולים לתרום המון לתחושות של הילד ברגע הזה ואנחנו שמחים להיות הראשונים שמשתפים פעולה בפרויקט יחודי שכזה בעיר".

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים