חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טיולי חורף - מה חשוב לזכור כשנוסעים לטייל עם הרכב?      

 

טיולי חורף הם כיף אחד גדול ומסעיר, במיוחד אם אתם חובבים אטרקציות, שלוליות ובריכות מים שהיו פעם כביש. רוב הכבישים פנויים, נותני השירות אדיבים במיוחד בגלל המחזור בעבודה, ואתם יכולים ליהנות מטיול חורף נפלא. אז מה כדאי להכין לפני טיול חורפי וכייפי כזה, במיוחד אם נוסעים עם הילדים?

 

 טיולי חורף הם כיף אחד גדול ומסעיר, במיוחד אם אתם חובבים אטרקציות, שלוליות ובריכות מים שהיו פעם כביש. רוב הכבישים פנויים, נותני השירות אדיבים במיוחד בגלל המחזור בעבודה, ואתם יכולים ליהנות מטיול חורף נפלא. אז מה כדאי להכין לפני טיול חורפי וכייפי כזה, במיוחד אם נוסעים עם הילדים?

בחורף רעבים יותר
אם בקיץ אתם מכינים כריך לכל ילד, קופסא עם כמה ירקות חתוכים ושקית חטיפים כלשהי, טיולי החורף דורשים היערכות גדולה יותר. מעבר לכך שרוב האנשים רעבים יותר בחורף, אתם עלולים למצוא את עצמכם יותר שעות באוטו בגלל כבישים מוצפים או סגורים, וגם למצוא שחלק מהמסעדות שנהגתם בקיץ לעצור בהן, הן סגורות כעת. אתם יכולים לרכוש כמה תרמוסים, ולמלא אותם בשוקו חם. ילדים מאד אוהבים ללגום משקאות חמים בטיול חורף. אם לא יורד גשם ואין רוח חזקה מדי, אתם יכולים למצוא נקודת תצפית יפה, להדליק גזייה ולהכין לכולכם תה עם נענע.

 לא לשכוח בגדים להחלפה וכמה זוגות גרביים

טיולי חורף לא יכולים להיגמר באופן אחר מנעליים רטובות לחלוטין, מכנסיים נוטפות מים וגרביים שכבר נראות כמו טישיו רטוב. מה שיפתור את הבעיה ויחסוך אוטו רטוב בגלל בגדים רטובים, בכי והתקררות בימים שלאחר הטיול, זה פשוט להצטייד בעוד סט של בגדים לכל ילד. ואם כבר מדברים,  אל תשכחו להביא עוד שני זוגות גרביים לכל ילד וגם לעצמכם. לא זוג אחד, שניים. ועוד זוג נעליים. כרגע, החורף שפתאום הגיע אלינו גרם לכך ששבילי טיול רבים מוצפים מים, וגם ילדים שאינם שובבים מוצאים את עצמם עם נעליים רטובות. אל תשכחו מעיל חם, צעיף וכובע, לשעות הערב.

 האם האוטו מוכן לחורף?

נושא קריטי שראוי להתייחס אליו בכובד ראש, ולבדוק לעומק לפני היציאה לטיול. בחורף יש לבדוק היטב את הצמיגים, את האורות הגבוהים ואת הברקסים. אתם לא רוצים להיתקע באמצע שום מקום, בערפל, עם אוטו תקוע. חשוב גם לוודא שיש ביטוח מקיף לרכב בתוקף, ושהפוליסה שלכם כוללת את כל הנושאים שיכולים לעלות בתאונה או בתקלה. משפחות שמטיילות הרבה חייבות להיות מבוטחות כראוי. אם למשל הרכב נתקע, חברת הגרירה חייבת להגיע במהירות סבירה. אם הרכב מעורב בתאונה, נציג של חברת הביטוח צריך להגיע ולארגן הכל במקום, לשלוח את הנוסעים לבתי חולים לבדיקות, לארגן את כל העניין הבירוקרטי מול הרכב השני, ועוד.

 לבדוק מראש את מצב הכבישים

לפני שאתם יוצאים לטיול, תבדקו מה מצב הכביש שאתם עומדים לעלות עליו. יתכן שהוא חסום. באותה הזדמנות תבדקו גם את מזג האוויר. אם צפויה סופה, וותרו על הטיול והעבירו שבת חורפית בבית.

 התארגנות לקבוצות

אם אתם חבורה גדולה יחסית, ואתם מתכוונים לאכול באחת המסעדות באיזור אליו אתם נוסעים, הזמינו מקום כבר מהדרך. אחרת, אתם עלולים להיות בבעיה, וזה עוד לפני שדיברנו על כך שתחסכו את ההמתנה הארוכה מאד שיש לפעמים מול המסעדות.

 מצאו מקומות גם לילדים

מעולה שאתם נהנים לשכב בנקודת תצפית יפה, ללעוס פרח, ללגום תה ולחלום. הילדים שלכם זקוקים לפרוק מרץ. הם צריכים עניין וכיף, אחרת הם לא ירצו להצטרף לטיול של שבוע הבא. שימו לב למקומות שאתם חולפים על פניהם: אם אתם למשל רואים גן שעשועים נחמד, עצרו בו גם אם זה לא היה בתכנון. תנו לילדים אפשרות להתגלש, לרוץ וליהנות גם בדרך ולא רק ביעד.

אל תריבו

הטיפ הזה נכון לכל מזג אוויר: אל תתווכחו בדרך. יש זוגות שלא רואים כמעט זה את זו כל השבוע, והשהות המשותפת שלהם בחלל קטן גורמת להם לדסקס את כל מה שלא הספיקו לשוחח במשך השבוע. לפעמים זה מוביל לוויכוחים מרים. תתאפקו ואל תעשו את זה. ילדים זוכרים אחר כך את הנסיעות האלה בתור סיוט. גם מול הילדים אגב, נסו לא לאבד את שלוותכם. אל תיגררו לשיחות חינוך ולהטפות דווקא בנסיעה, בה כולכם כלואים יחד. אם אחד הילדים נוטה "לעשות את המוות" באופן קבוע בטיולים, קחו אותו הצידה לפני הטיול, ובקשו ממנו להיות ילד גדול ולא לבכות במהלך הנסיעה הזו. פתו אותו במתנה כלשהי או בצ’ופר שהוא רוצה כבר הרבה זמן, והתנו אותו בהתנהגותו הבוגרת לאורך הטיול. תיהנו!

 

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים