חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

ורדרדים ורעננים: 8 יינות רוזה מצטיינים לראש השנה תשפ”ב 

 

בעיניי, ראש השנה היא התקופה הטובה ביותר לשתות יינות רוזה. לא חם מדי, לא קר מדי, וזה בדיוק הזה הזמן להנות מיין קליל, עדין וטעים טעים טעים, תמיד. אז לכבוד החג שבא עלינו לטובה, כתבתי על תשעה יינות רוזה מובילים, כולם מיקבי בוטיק ישראלים מובילים

 

.9 יינות רוזה שיעשו לכם את ראש השנה

1.  אדיר כרם בן זמרה מרסלאן רוזה

בליבו של הגליל העליון, במורדות הר אדמון, שוכן יקב משפחתי מעורר השראה, אשר העלה את הסטנדרט של היין הישראלי לרמה חדשה. יקב אדיר מייצר יינות איכות המשקפים את התנאים המיטביים בהם ענביהם גדלו ונבצרו.

 מאז הקמתו ב-2003 ,יקב אדיר ממשיך להטמיע את הסטנדרטים הגבוהים ביותר לאורך כל שלבי הייצור. בזכות הקפדה זו, זכה במעמד של יקב ישראלי עטור פרסים המייצר חלק מסדרות היין המשובחות ביותר של המדינה.

המרסלאן רוזה של יקב אדיר הוא יין בצבע ורוד סלמון, מינרלי, רענן מאוד וקריספי בעל ריח הדרים ופרחים לבנים.

2.  עמק האלה אוורד רוזה

יקב עמק האלה נחשב לאחד מהיקבים המובילים והמתקדמים בארץ. מאז הקמתו בשנת 1998 שמים ביקב דגש על ייחודו של אזור עמק האלה ועל מיצוי כל איכויות הקרקע, הטופוגרפיה והאקלים לטיפוח וגידול גפנים ולייצור יין. 

היינות האיכותיים של היקב הם בראש ובראשונה תולדה של תהליך הגידול העצמי. בבעלות יקבי עמק האלה 700 דונם של כרמים. מיקום היקב בקרבת הכרמים מאפשר העברה מהירה של הענבים מיד בתום הבציר אל מכלי התסיסה, הדבר חשוב לשליטה על שלבי התסיסה הראשונים ומהווה דוגמא נוספת לגישה הבלתי מתפשרת של יקבי עמק האלה בתהליך ייצור היין.

לאוורד רוזה של עמק האלה יש צבע סלמון יפהפה, וזה הוא יין מפוקס ומאוזן, שופע פרי ובעל חמיצות האוספת את היין ומלווה את כל הטעימה. סיומת ארוכה עם נגיעה של מרירות קלה וטעמי אשכולית אדומה. מומלץ להגשה צונן לליווי מנות פתיחה, סלטים עשירים, דגים צלויים, וכן קינוחי פירות.

קרדיט לתמונה: יקב עמק האלה

3.  כהנוב בילויים סמוק

לא בכל יום שומעים על ענבים שגדלים בגדרה. ואכן, יקב כהנוב מגדרה, הוא לא יקב ככל היקבים. משפחת כהנוב היא לא פחות מדור רביעי למשפחת כורמים.

סב המשפחה, אליעזר כהנוב, הגיע מאירופה למושבה כחלוץ בראשית המאה העשרים ונטע את כרמו הראשון.

האגדה מספרת, שבזמן שנטע כרם חדש, ניגש אליו עובר אורח ואמר לו: “הרי אתה כבן מאה שנה, הסבור שתזכה לבצור את ענבי הכרם הזה?”

ענה לו אליעזר: “אם לא אני, בני. אם לא בני, נכדי”.

 אליעזר אכן לא זכה לטעום את פירותיו של הכרם, אך בנו, נכדו ונינו זכו. ומשפחת כהנוב ממשיכה בדרכי הסב עד עצם היום הזה, ומגדלת מטעי גפנים בכרמים שבגדרה.

הבילווים סמוק, הוא יין רוזה יבש מיוחד במינו העשוי 100% מענבי פטיט ורדו איכותיים. היין הופק בסחיטה ישירה, ללא מעיכה של הענבים האדומים והפרדה מהירה של התירוש מהקליפות. היין בצבע ורוד. באף ארומה יוצאת דופן של עשב ירוק. בפה היין רענן, עליז וארומטי. יין עם סיומת פירותית ומפתיעה.

4.  אור הגנוז עמוקה רוזה

אור הגנוז הוא יקב בוטיק אשר הוקם בשנת 2005 בלב אזור היין בגליל, למרגלות הר מירון ושם לו למטרה לייצר יין באיכות גבוהה, באווירת "בוטיק" אמיתית. מתוך הכרמים הוותיקים נבחרים הגפנים בצורה קפדנית, לכל סדרת יין בנפרד. ההתאמה והזהות בין חלקות האדמה ליינות השונים, הופכת את כל תהליך הייצור לאישי יותר.

הרוזה מסדרת עמוקה של אור הגנוז, הוא בעל צבע ורוד עם גוון אפרסק, ארומה נפלאה עם מאפיינים בולטים של פרחים, פירות טרופים ודבש הדרים. הטעם פירותי ורענן (כמו שרוזה צריך להיות) עם סיומת עשירה וארוכה ומרשימה.

5.  בר מאור הנדיב רוזה

יקב בר מאור מתמחה בייצור יינות מאזור בקעת הנדיב אזור היין הותיק בישראל באפיקי נחל תנינים, אלונה, נילי, עדה וסנונית, תוך שימוש בשיטות גידול מסורתיות בכרמים שאינם מושקים והתערבות מינימלית בתהליך עשיית היין ביקב. 

היקב הוקם ע"י רמי בר-מאור שלמד שנה ביקב מרגלית בשנת-2007, יינותיו מציגים מופע אמיתי, טהור ומפתה ומכבדים את שיווי המשקל שיצר הטבע בבקעת הנדיב, אשר במישור החוף הצפוני במדרונות הכרמל הדרומיים הצופים לים התיכון, אזור גידול היין הותיק בישראל.

רמי, מתאר את הנדיב רוזה כ "מיץ קיץ פירחוני, מינרלי וקריספי" 

ואחרי הסבר כזה, כל מילה נוספת, מיותרת.

6.  גוש עציון נחל הפירים רוזה

משפחת רוזנברג מהישוב אפרת שבגוש עציון, יזמה יחד עם קיבוצי הסביבה וחקלאים אורגניים את חידוש ענף כרם היין באמצע שנות ה 90. בשנת 2004, בשותפות עם יקב תשבי, נחנך היקב החדש שמאז ועד היום - מטרתו להמשיך את המסורת החקלאית המפוארת ולחבר בין מיזם הכרמים והיקב המודרני לבין הגפן והיין בעת העתיקה.

איך מכינים את נחל הפירים? 

לענבים ניתנת השריה קצרה (כשעתיים) על הקליפות לפני סחיטת הקליפות. לאחר מכן מתבצעת תסיסה קרה. כל אחד מהזנים תסס בנפרד עד סיום התסיסה של הסוכר השיורי (הרוזה יבש), ולאחר התסיסה בוצע הבלנד.

הרוזה של גוש עציון הוא בעל צבע ורוד אפרסקי וקל המאפיין את יינות דרום צרפת. ליין חמיצות מאוזנת ופירותיות נעימה וטעמים ים תיכוניים ייחודיים.

קרדיט לתמונה: יקב גוש עציון

7.  בזלת הגולן רוזה

יקב בזלת הגולן הוקם ב 1998, לאחר שנים של הכנת יין בבית, ע"י יואב לוי. היקב שוכן בסמוך לחורשה ולנביעת מים קסומה אל מול נופה של הכנרת. הסוד של המקום טמון באדמת הבזלת הפורייה והעשירה, בתנאי האקלים המיוחדים לאזור ובתהליכי ייצור טבעיים ומוקפדים. היקב מייצר יין מזני ענבים אצילים ומהם מיוצר יין איכותי וטעים במיוחד. לאחר התסיסה נשמר היין ללא סינון בחביות להשבחת הטעם והארומה.

הרוזה מורכב מ- 10% ענבי איזבלה (הנדירים בארצנו) ושאר היין מיוצר מענבי קברנה ומרלו. ואם זה עוד לא קנה אתכם, תדעו לכם שהיין מתיישן כחצי שנה בחביות.

8.  רמת נגב רוזה קדש ברנע

בשנת 1979, אלון ונירה צדוק, ארזו את כל עולמם בשתי מזוודות, עזבו את בית הוריהם ונדדו דרומה לאזור הנגב.

אחרי מספר שנים. אלון, שקיבל את אהבתו ליין מאביו שהיה מייצר יין בביתו. התמחה בעצמו בתחום היין, והחליט לגייס את כל בני המשפחה לצורך בניית עסק: יקב בוטיק משפחתי הראשון בנגב – יקב קדש ברנע.

עם השנים, שינה היקב לשם המוכר לנו כיום – יקב רמת נגב.

בעקבות החזון שלהם: “לייצר יין איכותי במחיר שווה לכל נפש”. כיום, מייצרים ברמת נגב כ-200,00 בקבוקי יין במגוון סוגים וברמות מחיר לכל כיס.

לרוזה של רמת נגב יש סיומת חמצמצה ומרעננת. טעמי תות שדה, אפרסק ואשכולית אדומה. הצבע אפרסק בהיר.


9.  פסגות רוזה

פסגות הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה פסגות והכרמים הנטועים עמוק באדמת בנימין הטרשית, הוא המשך של שרשרת דורות רבת שנים של התיישבות ועשיית יין משובח, באזור בו התנאים לכך הם אופטימליים. ה הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. כיום ה מייצר למעלה מ – 600,000 בקבוקים מ- 14 סוגים שונים, אשר למעלה מ- 70% מהם מיוצאים לעשרות מדינות בעולם. יינות היקב זוכים מידי שנה בתחרויות יוקרה ברחבי העולם, במדליות ובפרסים בינלאומיים. 

פסגות רוזה הינו בלנד של זני ענבים אדומים אשר נבצרו ברמת הבשלה המתאימה ליין רוזה מכרמים הממוקמים צפונית לירושלים. רוזה פסגות הוא יין רענן ופריך, בעל קו מינראלי, מבנה אלגנטי וארומות וטעמים של פרחים, פירות הדריים ופירות יער ולכן גם יהווה בן לוויה ראוי למגוון מאכלים.

וזהו, סיימנו!

מה נאחל? חג שמח, טעים ומלא ביין.

חנות יין  כמו מחסני יין לא רואים בכל יום. יש בה את המבחר המגוון ביותר בישראל של יינות תוצרת הארץ. מוזמנים לבקר!

 קרדיט לתמונה: יקב אדיר

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים