חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

מותק, הסיעות התפרקו

 

טור אישיוהפעם, אולי על רקע הימים הנוראים, מטפל העצבני בתמונת המצב הפוליטית- מודיעינית. חשוב לציין שמדובר בניתוח מאוד סובייקטיבי.. מומלץ לא ללכת עם הנתונים הללו לבורסה, אבל אפשר לנסות לקחת אותם, כולם או חלקם, בחשבון ההימורים המקומי

 

אריק שרון עשה זאת בבומבה בפנים, וחיים ביבס עושה זאת ברכות מכאיבה. הרבה פוליטיקאים יכולים לבוא ולקבל שיעור איך מפרקים סיעות שעד אתמול נחשבו בלתי פציחות ועדיין ישמור על בייבי פייס.

תהרגו אותי, אך עדיין איני מעכל באיזו מהירות ריסק ראש העיר התחבולן את כל המארג הסיעתי במועצת העיר. זה החל כמובן בסיעה המדוברת והעתיקה ביותר- מרחב ומוטי גרונר. מוטי קיבל מס’ תפקידים בהם נפשו חשקה זה מכבר, ומנגד שותפו אמנון מרחב, בחר לא להתבזות ופרש, (זמנית?) מהפוליטיקה. האם יחזור על טעותו בבחירות הבאות? איך הוא יבטיח זאת?... מעניין. נראה אם ישוב ואז נראה...

עתה הגיע תור סיעת יחד- מור. איש הזמבורה, (לא בוב דילן...) עמיקם אורן שלא ממש, ויותר נכון ממש לא היה חביב על הראיס בדימוס משה ספקטור, העביר את זירת ההיאבקות החופשית שלו לוועד רובע מכבים רעות. ומה שקורה היום בסיעה במועצת העיר מוכיח שגם כשהוא מאחורי הקלעים- החוטים בהם הוא מושך מספיק חזקים. אבל אורן, וזו השורה התחתונה, כבר לא יזמבר במועצת העיר. ומי שחפן את מלוא הקופונים בלי לנקוף אצבע, היה ביבס הראיס איש התחבולות, שבעוד חצי שנה ישתחרר סופית גם מכבליו של סגנו התחבורתי האנמי ובעל הלשון הקלה ומעניין איך יראו ישיבות המועצה מחודש יוני הבא.

ולצמד האחרון (בינתיים). אחרי ואולי בד בבד עם פיזור השכנים לשעבר, חיפש הראיס ביבס עוד חוליה חלשה והפור נפל (אם כי הגיוני אומר שהמהלך נתפר עוד בשנה הראשונה לקדנציה) על לבנה שיפמן בת סיעתו של אלכס וינרב הסגן הבלתי נלאה. כמה שליחויות ומינויים של תפקידי עשייה ושיפמן לא הביטה אחורה. אולי כדי לא להפוך לנציב מלח ואולי בגלל שהיא לא דפקה חשבון- גם לנאמנות למעט הרצון הבלתי רצוני שלה לתת ולתרום. דבר והיפוכו... ככה זה בפוליטיקה.

אז מי נשאר במאגר... בן סעדון מכאן וחרל"פ משם. כאן האגוזים קצת יותר קשים. חרל"פ במאי הקרוב ישוב (כנראה) ללשכתו שלא מזמן נטש, וימשיך באטרף של בניית בתי כנסת ומקוואות במרוץ לסגנות נוספת שלישית. רק שהפעם זה יהיה רשמי מלשכת הסגן. בתרחיש כזה אין לשותפתו מה לחפש בחוץ והוא יגמול לה באחד הימים כשיחפשו אישה למועצה הדתית הראשונה של העיר.

גם אילן בן סעדון יכל להישאר רגוע אבל על תנאי. 3 שנים לפני הבחירות אילן משתובב לא מעט, עוקץ במעגלים זהירים ורחוקים את ראש העיר וממהר ללטף כשהוא עובר את הגבול. אבל בעוד שנה ויותר כשפעמוני הבחירות יתקרבו, שליפות ופניני הלשון של בן סעדון מין הסתם (אם הוא ירצה להיבחר עם שדרוג) יהיו יותר ויותר ממוקדות ומסע הבחירות שלו שבעצם אף פעם לא פסק, יחליף הילוך, יהפוך אותו בעיני ביבס לעוד פוטנציאל לפירוק מאונס. האם הראיס יצליח כמו בפירוקים הקודמים?... לא בטוח. אבל כדי שיהיה שקט באמת כדאי לו לא לזמן שוב! את בן סעדון ולבקש ממנו יפה לתת לגרונר להישאר כסגן גם בחצי הקדנציה שתיוותר. מעניין איך זה יגמר.

כך או כך... הראיס שלנו למרות גילו הצעיר, ניחן בחיידק שכנראה צומח רק בעמקים רחוקים... חיידק שיריץ אותו בעוד שנתיים וחצי או 7 שנים למושב בכנסת. האם זה מה שצפוי... הרשות נתונה והעתיד יוכיח.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים