חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : אל תעשה לחברך את מה ששנוא עליך

 

שלום ילדים, בשבת האחרונה יצאתי לטייל עם משפחתי. ראינו את פריחת הכלניות הנמצאת בעיצומה. מרבדים עצומים של אדום לצד המון ירוק, מראה מרהיב ביופיו .

 

פגשתי הרבה משפחות שיצאו לטייל במזג האוויר הנפלא. לטיול הג’יפים הצטרפו גם מספר חברים, כשעצרנו לאכול צהריים בחיק הטבע ניגש אלי אחד החברים שקורא את המדור שלי וסיפר לי שהבת שלו חגגה יום הולדת לפני מספר ימים.

הם קישטו את הבית, הזמינו מפעיל, קנו הפתעות, אוכל, ממתקים וכל מה שצריך כדי שתהייה מסיבת יום הולדת מצוינת. אבל קרה שם דבר מאוד מרגיז, לא הגיעו ילדים למסיבה .כל ילדי הכיתה החרימו את מסיבת יום ההולדת ולא הגיעו.כששאלתי את חברי מדוע? ענה שילדי הכיתה החרימו את המסיבה כי ביתם לא הגיעה לשום מסיבת יום הולדת של החברים האחרים, ולא  נתנה אף פעם מתנה מעצמה למישהו.

מדי סופי שבוע יוצאת המשפחה לטיולי ג’יפים עם קבוצה גדולה של חברים כבר כמה שנים ולכן הילדה לא יכלה להגיע למסיבות. הילדים לא הגיעו למסיבה כמחאה, אצל ילדים זה מאוד עקרוני. הצעתי לחברי לפנות למחנכת וליועצת בית הספר על מנת לטפל בנושא הזה בדחיפות כי זה נושא שדורש טיפול יסודי מקצועי ואני לא יכול לעזור לו על דפי העיתון .

לכם הילדים אני פונה ומזכיר לכם אמרה ידועה "אל תעשה לחברך את מה ששנוא עליך "ולכן אם לא תכבדו את חבריכם במסיבות שלהם אל תצפו שהם יבואו לשלכם. אם לא יצא לכם להגיע למסיבה לפחות תביאו מתנה ותאחלו מזל טוב. לעשות חרם חברתי זה מאוד אכזרי.קיימתי שיחה ארוכה עם אותו חבר והסברתי לו שטיולי ג’יפים זה נחמד ויפה אבל ילדה שלא מגיעה למסיבות של ילדים אחרים באופן קבוע שלא תהייה מופתעת שלא יגיעו אליה.

הוא אמר שהמשפחה הבינה את הטעות ותפעל לתקן את המצב בדרכים המקובלות.המשפחה הבינה שחברה יכולה להרוס, לבנות, לאהוב, לשנוא, לקרב ולהרחיק. אני מקווה שכל אחד מאתנו למד משהו מהסיפור הזה .שלכם איציק הליצן.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים