חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

החרדה מהחרדים - הכצעקתה?

 

להוריד את הכובע בפני אבי אלבז וחבריו מ”מודיעין חופשית” שהעתיקו ממערכון מהגששים את הפטנט איך להכין תה מקפה טורקי,  כשיצרו מערבולות חרדה  אצל 6478 איש דוקא כשמזג האוויר היה רגוע 

 

אם אתם בטוחים שאלה שלמעלה, יעודם לסייע לנו, תשכחו מזה, הכל פוליטיקה בגרוש, ואם אין טעם לחכות למשיח שיבוא, אז לפחות שיצלצל / קובי עצבני

להוריד את הכובע בפני אבי אלבז וחבריו מ”מודיעין חופשית”. זוכרים את הבדיחה ממערכון הגשש החיוור על שנת 48?  אז הגששים התגאו שכשלא היה להם תה... הם הכינו אותו בכל זאת אבל מקפה טורקי!?

והיום, כמו משל התה-קפה, הצליח אבי אלבז החביב לכנס תחת מטרית החרדה מהחרדים 6478 מצביעים שספק אם גם ביום בהיר היו מבדילים בין הרב צ’יקוטאי לרב אלחרר, בין הרפורמים לקונסרבטיבים, ובין הערוב של מכות מצרים ובין הערוב שתוחם את גבולות העיר. וכל זאת קורה, מדהים לחזור שוב ושוב.. כשאין באוויר ולו משב קל של חשש מחרדים. פשוט שאפו!.

1998 - עיר חופשית  ו 2018 - מודיעין חופשית, מצאו את ההבדלים. אין כאלה!  במודיעין בעידן שכטר ז"ל, אחרי ימי הבריחה הגדולה למודיעין מהחרדים בירושלים, והעליה המטאורית  לשעה קצרה של "מודיעין חופשית", העניינים נרגעו מהר מאוד כשהתברר שהשתלטות חרדית במודיעין, ריאלית בדיוק כמו בהרצליה פיתוח, רמת השרון, ות"א צפון.  הכל נרגעו  ומקץ ימים לא רבים, 4 חברי "עיר חופשית" פשוט נעלמו.

האם ההסטוריה תחזור על עצמה. דעתי היא כן ושימו לב לנתונים  מהקלפיות בבחירות מלפני שבוע:

הדתיים הלאומיים המהווים קרוב ל 30% לא הצליחו להביא לקלפיות יותר מ 3169 קולות שמהווים פחות מ 7% מכלל בעלי זכות ההצבעה בעיר!. היכן נעלמו 23% הנותרים. תעלומה? לא ממש. 

חלק הלך לסגן ראש העיר מויש לוי הדתי לייט עד כמעט זירו, חלק אחר, מסורתי, הלך לאילן בן סעדון, בשל דעותיו המוצהרות בעניני דת בכלל ושבת בפרט. 

בנוסף, כ 2000 קולות, שחלקם דוקא חילוניים צעירים שהאמינו לבוחניק ולעמדות שהציג ברשתות החברתיות שם דילג באמנות תלמודית על בעיות הנוגעות להלכה...
ולבסוף, דתיים לייט אחרים הלכו עם ביבס המסורתי שלא חשש לתת גב לרוב החילוני כשזה הגיע לסוגיה העדינה של פתיחת מרכולים בשבת.

סיכום קצר, לא הקצנה דתית ולא נעליים, האוכלוסיה הדתית ברובה נמהלה כמו תרכיז במים רגועים, בקרב הסיעות החילוניות והמעורבות, ואחרי כל זאת באמת קטונתי מלהבין איך בחרו כ 6500 איש! להאמין לחרדה המדומה שיצרו אנשי תנועת "מודיעין חופשית".  מה אגיד ומה אומר, שאפו לאלבז איך הוציא מים מסלע ותה מקפה טורקי.

ואחרי שאמרתי כל זאת, חייבים לאמר גם, אלבז וחבריו נלחמו מבחינתם  באמת "לשם שמיים חילוניים". בליבם פנימה הם האמינו ומאמינים, שהסכנה החרדית הדמונית כן קיימת, וזה לא שהם היטו ברשעות ובכוונת מכוון אנשים תמימים. אלה גם אלה לא השכילו להיכנס לעומק תמונת גווני ורבדי האוכלוסיה המסורתית/דתית /חרדית, וחבל, ורק הבחירות הבאות לדעתי יוכיחו  ששוב כמו ב 98, מדובר במטאור חולף.
ולבסוף אדגיש שכותב שורות אלו לחם ולוחם בעיקשות לעיתים מעצבנת אחרים, כנגד כל ניסיון  השתלטות דתית על משאבים, עמדות מפתח ומוסדות, נגד הכשרות המאפיונרית, בעד תחבורה חופשית בשבת, ונגד העיקשות שלא להבין את צרכי החילוניים, תחת האיצטלה של רצון הקב"ה שעוד יגער בסוררים בבואם לשערי העולם הבא : "ואני בכלל לא לזה התכוונתי", יאמר להם וישלח אותם לעשות חשבון נפש לפני יציאתם לגלגול הבא.

ולמרות כל הסיפא שיחזיר לקרקע כל מי שסבר שחזרתי בתשובה, בכל זאת ולמרות זאת, כשצריך לאמר את האמת אומרים, והפעם אני אומר: לא כצעקתה בארמית. ובעברית, תרגיעו...
ותקנו אותי אם אני טועה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים