חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הרכבת הקואליציה - מה באמת קרה מאחרי הקלעים

 

אז מה באמת קרה מאחרי הקלעים של הקמת מרכבת הקואליציה של ראש העיר חיים ביבס.  עשרות תאוריות וספיקולציות והנה עוד אחת שלי. תרצו, תאמינו.לא תרצו...כדאי בכל זאת שתאמינו

 

כמות הספיקולציות והתאוריות שעלו תוך כדי מעקב אחר מהלכי הרכבת הקואליציה, היתה לא קטנה, כל אחד וגירסתו, כל אחד ומקורותיו. מר שמועתי עבד שעות נוספות, ואפילו חתני השמחה, קרי, חברי וראשי הסיעות,  ידעו רק מה שהראיס רצה שידעו ותמיד נכון רק לאותה שעה.  וזה רק הוסיף לחוסר הודאות.
חודש אחרי יום הבחירות, החלטתי שהגיע הזמן שגם אני אתן את פרשנותי, ומי שסבור שהיא מופרכת מוזמן להסביר מדוע הוא חושב כך ולתת את פרשנותו הוא. ואגב, איש מהמעורבים למעט ראש העיר (שלא נשאל), לא אישר אבל גם לא הכחיש את התיאוריה הדמיונית שלי.
ונתחיל בתקופת טרום הבחירות.
עד יום הבחירות, ראש העיר חיים ביבס קיווה לתוצאה הרבה יותר טובה מ 4 המנדטים שקיבל וכך יקל עליו לקבץ בסיס מוצק של 11 חברי קואליציה. וזה מה שהוא קיווה: כ- 6  מנדטים לפחות לסיעתו, 2 לאלעד, 4 למויש, ומעתה כל מי שיצטרף זה יהיה בזול. לגבי מי יהיו הסגנים, מויש היה ונשאר לכולי עלמא באנקר, והבא בתור היה אלעד. באשר לשני, היה צורך בהמתנה לתוצאות הבחירות, אם כי יתכן ושמו של עמיעד טאוב כבר עלה בראשו של ראש העיר (עשו הסכם עודפים) שקיווה שאלבז לא יעבור את 2 המנדטים ואילן שירד מ 4 שיש לו,  ל - 3 ואולי אף ל - 2, ישאר בחוץ.
תקוות לחוד ומציאות לחוד. תוצאות הבחירות באו וטרפו לראש העיר את הקלפים, כי הרוב המוצק שלו הצטמצם ל -9: מויש, אלעד וסיעתו, ובחישוב החדש נכנס עמיעד טאוב ושני נציגיו + שחר מי און, סה"כ, 12 נעולים על מנעול ובריח. רחוק אומנם מהחלום של חיים לקואליציה מקיר לקיר,  אבל אלבז ואילן בחוץ, וזה העיקר. על בוחניק הלא צפוי לא סמך, אבל יוכל לתת לו משהו בתקווה שלא יעשה שוב גלים.
תוכנית החלומות נראתה כאופציה העדיפה וזאת מרגע היוודע תוצאות הבחירות ועד סוף השבוע.
ואז ארע משהו שגרם להיים ביבס לחשב מסלול מחדש: לטלפון שלו (כך אומרים בעקשנות מקורות בעיריה) הגיעו טלפונים מבנט שר שר החינוך, שיחות בהם ככל הניראה עשה השתדלויות למען ובשליחות עמיעד.  מדוע, שאל ביבס את עצמו, היה עמיעד זקוק לפטרונו הפוליטי שבל נשכח אינו איש ליכוד.  ואם נוסיף לזה את מעידותיו של עמיעד, ( שמה לעשות, אבל הוא טירון פוליטי)  בקמפיין הבחירות ולא רק במודיעין, הרי שזה ממש כבר לא ניראה טוב, והבלוק הבטוח חזר ל-9 וזה לא מספיק, ולסמוך על שחר מי און שהצהיר מעל כל במה שבבחירות הבאות יתמודד גם מול ביבס... נו... כל המגדל שראש העיר בנה כבר לא ניראה יציב.  היה ברור שביבס, האיש שנולד ונשם בבית פוליטיקה מבית דוד לוי, לא יתן למצב כזה להתרחש אפילו בתיאוריה והוא החל לחוש געגועים למיכאל חרל"פ היציב, שנאמנותו היתה ראשית כל לקהלו בעיר ולו עצמו, ובבית היהודי לא התעסקו איתו. חיים ביבס שביקש נאמנות לעיר לפני המפלגה, קיווה שעמיעד הוא בן דמותו של חרל"פ, אבל כעת בחושיו המחודדים, הבין שללכת עם זה למכולת הקואליציה מסוכן. 
אבל היה עוד משהו, וזה הגילוי של חיים ביבס באותו סוף שבוע שעמיעד טאוב חתם או סיכם על רוטציה בסיעתו בין נגה כץ רפפורט שבמקום השני לבין יעל בן שלמה שמקום השלישי. את יעל מתברר, ביבס מכיר עוד בהיותה בליכוד,  והוא לא סמך עליה בעינים עצומות ומכאן הכל כבר ניראה ברור.
אנחנו בימים ראשון שני שלאחר הבחירות. כמה טלפונים והתייעצויות עם מקורביו, ועם עצמו,  החליט ביבס ללכת על בטוח, ואילן בן סעדון מסיבות שלא ניכנס אליהן כאן, הוא כניראה ללכת על בטוח.
אלעד בוודאי לא אהב זאת, ועמיעד טאוב שהכחיש שהיתה רוטציה ("רק הגענו להסכמה") נאלצו להבין שחוקי המשחק השתנו, ומכאן בא גם הראיון החושפני יחסית של אלעד שמעונוביץ המאוכזב לכתב יהודה גולן. ביבס ניסה להמתיק לשניים את הגלולה המרה, ומינה את שניהם ברוטציה ל"משנה לראש העיר". 
מה נשאר... כן, בעיית תיק התחבורה שביבס הבטיח להשאיר אצלו, ותיק הרווחה שעמיעד טאוב הציב אותו בראש  סל הקניות. ואם סגנות בשכר לא, אז לפחות שהפיצוי יהיה ראוי, והרווחה עברה אליו אחר כבוד.
והתחבורה? גם כאן מוחו היצירתי של ראש העיר עבד חצי שעה נוספת והנה צץ לו גוף חדש, פורום תחבורה כשביבס ממנה  עצמו לראש הפורום, משהו כמו ממונה על הממונה על התיק, על בן סעדון. בעברית קוראים לזה ללכת עם ולהרגיש בלי. בן סעדון עצמו יסביר לי השבוע שהסידור הזה מצוין בשבילו. אינשאללה. ועל כל מהלכיו של ראש העיר לאור האילוצים והתנאים הבלתי אפשריים... גאון.
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים