חיפוש
 
לדף הבית >>     מורשת >>

מיטת תינוק עם הסטוריה בת 84

 

אחרי עשרות נכדים, נינים וצאצאים  מיטת תינוק בת 84 נתרמה למוזיאון ראשון לציון. רווית שכבות צבע אבל שמורה באופן מרשים, נתרמה מיטת תינוק שנרכשה בעיר ב-1935 * התורמת- ניצה וולפנזון, נינתו של אחד ממייסדי המושבה ראשון לציון- זאב אברמוביץ’ * עוד נתרם: סיכה של אמה בת מאה שנה שניתנה כמתנה בגן הילדים הראשון במושבה * בקרוב יוצגו הפרטים בתערוכה במוזיאון

 

מוזאון ראשון לציון ממשיך להרחיב את אוספיו ומקבל פריטים היסטוריים ובעלי ערך רב מימי המושבה ראשון לציון, הפעם התקבלה מיטת תינוק מיוחדת במינה, מצבה שמור באופן מרשים והפרט היחיד שמסגיר את גילה המכובד הוא שכבות צבע רבות שנוספו במהלך השנים. התורמת היא ניצה וולפנזון, בתם של גרטלה ודוד הורביץ זכרם לברכה, שרכשו ב-1935 את המיטה מתושב העיר. ברבות השנים שימשה המיטה עשרות תינוקות; נכדים, נינים, צאצאים ואפילו ילדי שכנים ומכרים. "היינו קוראים לה ’המיטה הקטנה’" נזכרת ניצה ומספרת "מעת לעת המיטה נצבעה מחדש כך ששכבות הצבע עשויות לספר את ההיסטוריה שלה. בהחלטה משפחתית הוחלט לתרום את המיטה למוזאון ראשון-לציון".

ניצה היא נינתו של אחד ממייסדי המושבה ראשון לציון, זאב אברמוביץ ז"ל, שנולד בקובנה, ליטא. ב-1882, עלה לארץ והצטרף אל "ועד חלוצי יסוד המעלה". הוא חתום על ספר התקנות הראשון ומן הראשונים שבנו לעצמם בית במושבה.

ניצה, היא יקירת המוזיאון, עומדת בקשר מתמיד עם המוזאון, מעשירה את הצוות בידע הרחב שלה אודות ההיסטוריה של ראשון-לציון והתרומה היא אחת מיני רבות שלה ומשפחתה למוזאון במהלך השנים. בין היתר המשפחה תרמה פריטים ומסמכים יקרי ערך לגרשון מן, מנהל הארכיון הראשון של המוזאון. 

המיטה ב2002

אמה של ניצה , גרטלה הורוביץ ז"ל, נכדתו של זאב אברמוביץ, נולדה בראשון בשנת 1896, למדה בבית הספר חביב ונישאה לאביה דוד הורביץ בשנת 1922. תרומות חשובות נוספות שמוצגות בתצוגות הן סוודר שנסרג עבורה כשנולדה ב-1896 וכרית בעלת מונוגרם אותה הכינה גרטלה לפני כמאה שנה.

בימים אלו המוזאון מעוניין להמשיך להעשיר ולפתח את אוספיו בפריטים וחפצים.

הקוראים מוזמנים ליצור קשר עם מנהלת האוספים, אפרת הברמן, בטלפון  03-9537021  או באמייל efrathab@gmail.com

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים