חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

כיצד מתמודדים עם לקות למידה?

 

הילד שלכם אובחן עם לקות למידה? סובל מקשיים חברתיים ודימוי עצמי נמוך? אל תרימו ידיים - יש עבורכם פתרונות רבים, להמשך קריאה כנסו...

 

 יש לי ילד שלומד בכיתה ו` מאובחן בלקות למידה בנוסף קיימים אצלו גם קשיים חברתיים ודימוי עצמי נמוך. בסוף כיתה ה` הילד צבר פערים משמעותיים בכל מקצועות הלימוד. היינו בטיפול רגשי והוא לא תרם בהרבה , אי אפשר לדבר איתו הוא ישר בורח ומתעצבן. בבית הספר יש לו מערכת אישית אבל הוא מתנגד אליה לא רוצה להראות שונה. יש לנו התלבטות האם להעביר אותו למסגרת של כיתה קטנה בגלל הבעיות שישי שם ושזה לא יתסכל אותו יותר כי בבית ספר שנמצא בו עכשיו נהנה מבחינה חברתית. אנחנו לא יודעים מה לעשות נשמח לעצה

 

 בשלב הראשון הייתי ממליצה לפנות אל הגורמים הרלוונטים בבית הספר, שמכירים את ילדכם ולהתייעץ עימם (מחנכת הכיתה, יועצת בית הספר, מורת שילוב, מת"לית...).

בנוסף לא ציינתם מה היו ההמלצות שניתנו בעקבות האבחון שבוצע, והאם האבחון היה דידיקטי או פסיכודידקטי.

לרוב, במצבים כפי שאתם מתארים נוטים להמליץ על טיפול בהוראה מותאמת. חשוב למצוא מורה שיוכל לסייע לבנכם להשלים את הפערים הלימודיים ובאותה נשימה לחזק את ביטחונו העצמי. 

כמו כן, רצוי לשקול טיפול רגשי שיוכל לסייע גם כן בהיבט הנפשי- חברתי.

הכי חשוב, לא להרים ידיים ולהבין שישנם פתרונות רבים- יעוץ עם הגורמים המתאימים, שיחה פתוחה עם בנכם על כל הנעשה והסכמה הדדית על הדרך, אלו הם עקרונות מפתח בהם הייתי דובקת.

לשירותכם במידה וישנן שאלות נוספות,
יעל 

 

יש לכם עוד שאלות ליעל רן - טיפול בלקויות למידה? כנסו!

בקרו אותי בדף הפייסבוק  050-7219033

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים