חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

היום בו מירי הקפיצה לי את הסעיף המרוקאי

 

מה זה נדלק לי הסעיף המרוקאי, כשראיתי השבוע את הכותרת בידיעות אחרונות ובהם, מירי רגב יצאה בהצהרות לכאורה נלסון מנדליות: ובתרגום לשפה עממית..

 

 

מה זה נדלק לי הסעיף המרוקאי, כשראיתי השבוע את הכותרת בידיעות אחרונות ובהם, מירי רגב יצאה בהצהרות לכאורה נלסון מנדליות: ובתרגום לשפה עממית:

א. חלאס עם הצבעת יוצאי עדות ספרד לאשכנזים. 2. שחלילה לנו יוצאי עדות ספרד מלעברת את שמות משפחותינו כדי להתקדם בחיים.
היו עוד דברים רבים אבל אתרכז בשניים מהם וגם בהם די.
אז ראשית כל גב’ מרים רגב. נחמד שהחלטת להוציא לאור יום את ייחוסך לשושלת סיבוני. נכון, מעט מאוחר, אבל אבל היכן שצדיקים עומדים וגו’... רק בבקשה, אני מזכיר לך ואני מתייחס לדברים שיוחסו לך בראיון: קרן, רינה ואופירה, הן לפחות נותרו עם שמותיהן ה"גלותיים": מרציאנו, מצליח ואסייג. מגיעה להן גם ממך מילה טובה. ועוד לא מאוחר.
ועכשיו ניגש לעניין החשוב באמת, בעיית דפוסי ההצבעה של חלק גדול מאחינו המוגרבים עליהם את ואני נמנים, בעיה אודותיה כתבתי בעבר הרחוק בטור האישי העצבני שלי עוד בטרם היא צצה אצלך לפתע פתאום בבוקר בהיר אחד כאילו רק אתמול נולדה.
אז ביננו מירי, למי את באה בטענות. הרי את וחבורת המוגרבים בליכוד הלכתם כל השנים כמו בסיפורי המלין אחר מנהיגכם בעיניים עצומות לרווחה: בגין, שמיר וביבי. מי לעזאזל הפריע לך, לאוחנה, למיקי, לביתן, לאמסלם, לוגב’ מארק/אדרי, וביחד עם שחקן החיזוק קרעי, להשתלט על מרכז הליכוד ולהציב בראשכם מישהו "דיאלנה".
אזכיר רק שקיבלתם גם תגבורת תקשורתית משני מוגרבים: יעקב ברדוגו שמנסה בכל כוחו לשכנע את מאזיני הרדיו להאמין שהוא פרשן ניטראלי. פשוט למות מצחוק, ואחרון חביב... מיודעינו אבישי בן חיים, האיש והצמה היפיפייה יש לאמר, שלא יכול להשלים משפט ללא שיבכה על מר גורלה של ישראל השנייה. יאללה, רד כבר מהעץ הזה. הוא לא נכון, מאוס, מעצבן, לא לעניין, לא משקף את המציאות היום ולא רלוונטי. טענותיך אומנם לא תלושות ואני מסכים עם חלקם, אבל פליז, תציב אותם בתבניות המתאימות. למה למשל מר אבישי לא תקרא פשוט לילד בשמו העכשווי: פריפריה מול המרכז? הכל בסדר .
להזכיר לך מירי ולחבריך... משנת 77 אתם נמנעים מלהמליך עליכם מנהיגים מבני עדות המזרח. האם פשוט אינכם מסוגלים להפנים שמזרחים יכולים להנהיג גם בלי כתף של האליטה הלבנה שלכם? חסר דוגמאות? סאדאת, סיסי, בורגיבה, מוחמד ממרוקו, חוסיין, חרירי, ועוד ועוד... מה איתכם, ממה נובע התסביך המרוקאי/מזרחי המעצבן והדפוק הזה...
מצטער מירי, בדיבורים אתם חזקים חבל"ז, אבל כאן נעצרתם את וחבריך. את כל האנרגיות שלכם שרפתם על אירוח הצפונבונים אותם אתם כה מתעבים במימונות, חתונות ובשאר אירועים משפחתיים והכל כדי למצוא חן בעיני אליטות הליכוד שאולי שכחתם ולא נעים לכם לשמוע, גם הם הגיעו מאותו הכפר של אליטות השמאל ובעשרות שנות שלטון מסאב, הפכו לעוד יותר מנוכרים מהמפאיניקים עם הפינקס האדום הזכורים לא לטובה ביחסם ובהתנשאותם.
ועוד יותר מעציב אותי שבניגוד לך ולחבורת המוגרבים, חבורת ה"הלבנים" בליכוד ידעו לשמור על כבודם וגם כשהתראיינו בתקשורת, לא המעיטו בערך עצמם ולא הגנו על מנהיגכם בכל מחיר. לזה אני קורא עמוד שידרה וחשיבה עצמאית, ואני שמח שאחד לפחות, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, הוכיח שאפשר להיות גם ספרדי וליכודניק גאה ועדיין להתעקש על דעתו ולשלב בדבריו מתי שצריך את המילה "אבל" שאצלכם משום מה אינה קיימת בלקסיקון. ואם עוד ביבסים יצאו מהארון, יש סיכוי שיום אחד ניראה בראש פירמידה, אחד מהם ובזכות.
"אהבתכם" למחנה הליברלי שמשום מה מכונה אצלכם בלעג מהול בתיעוב, "שמאל". שם במחנה הליברלי, לפחות נותנים למזרחים להגיע לראש הפירמידה וכשלא מצליחים אין להם אלוהים ומפעילים גליוטינה. ככה צריך להיות ולא נאמנות עיוורת אווילית אחרי כל חלילן אשכנזי שמספר שמצא בבית התפוצות רמז לגנים מרוקאים....
ועוד משהו שמדליק לי את הסעיף השמאלי במוח... איך איך ...את הפטריוטים הליברלים שלא התיישרו עם החארטות שהאליטות שלכם האכילו אתכם, הפכתם לבוגדים במדינה!!! ואת החרדים הלבנים ליצמן וגפני, שחלקם נמצאים במין חל"ת כל ימי חייהם, שונאי ישראל, מכי חיילים, ושורפי דגלי המדינה הבוכים ביום העצמאות, אבל לשאוב תקציבים מה זה הם יודעים.. את אותם אמני השאיבה, ללא בושה קידשתם כאנשי ימין. אללה יסטור... אלה ימין? הם שמאל קיצוני!! עולם הפוך!
ועכשיו פתאום יש לכם טענות למגזר הערבי. להורינו מהמגזר היהודי בקזבלנקה דוקא המלך דאג מאוד ונתיניו גם (תקראו מה היה כשהנאצים נכנסו למרוקו). אז יאללה, מה קרה לכם בארץ, התהפכתם? התחרפנתם? איך המנהיגים שלכם שגרמו לשינאת אחים חינם בינינו והכל למען הנצחת השלטון כאן, ועל הדרך גרמו לכם לשנוא ולתעב את התושבים הערבים כאן שאחיהם העריכו וכיבדו את הורינו שם בפאס, מראקש וקאזה.
משפט וחצי לסיכום: מותר לכם לבקר את הממשלה, הכל בסדר, אבל חלאס עם האי לגיטימציה שאתם עושים לכל דבר, שאינו מתאים לתבניות שלכם. המדינה קמה ותפקדה לפני ביבי ותמשיך להתפתח ולחיות גם אחריו. בסוף תמיד אנחנו נישאר על כל שבטינו. נו, יאללה... תתקדמו את וחברייך וחכו בשקט לבחירות, והאמינו לי, אם ממשלת השינוי תפשל, גם אותה נחליף.
ובלי מילה טובה על ביבי, איך אפשר... למי ששואל מה המורשת של ביבי. תתפלאו, מה שעשה עם או בלי כוונה, בכך שהביא לשילוב הערבים בקואליציה ובממשלה, הינה בלי להגזים שינוי דרמטי והיסטורי אותו אי אפשר להחזיר לאחור ואם זה מה שיזכרו ממנו, המלצתי, שיקח את זה בשתי ידיים.
ותקנו אותי אם אני טועה.
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים