חיפוש
 
לדף הבית >>     דרור אטרי >>

דרור אטרי : ” לראש הממשלה ושר האוצר בדרישה להפחתת המע”מ לעסקים בשדרות ועוטף עזה”

 

על רקע המתיחות הביטחונית: לשכת המסחר ירושלים קוראת לראש הממשלה ושר האוצר להפחית לאלתר את המע”מ ואת יוקר המחיה בשדרות ובעוטף עזה

 

לשכת המסחר ירושלים, באמצעות דרור אטרי, ראש אגף רגולציה ויחסים בינלאומיים, שלחה מכתב דרישה לראש הממשלה ושר האוצר הקורא להפחתה מיידית של מס הערך המוסף ( מע"מ) המוטל על עסקים בשדרות ועוטף עזה. הפחתה זו נועדה להקל על תושבי המרחב את עליית יוקר המחיה ולשמירה על הביטחון הכלכלי והחוסן החברתי של האזור.

לדברי דרור אטרי, לשכת המסחר ירושלים, במשך שנים, ובעיקר בתקופה האחרונה, גרם המצב הביטחוני בדרום לנזק מצטבר משמעותי לעסקים בשדרות ובעוטף עזה. נזקים אלו באים לידי ביטוי בירידה ניכרת בפעילות העסקית ובהכנסותיה, המוחרפת עקב עלייה בהוצאות העסק, עליית ריבית, מגבלות אשראי והזינוק הניכר ביוקר המחיה. גורמים אלו מהווים כעת איום חמור על הביטחון הכלכלי והתעסוקתי וכן על המרקם החברתי של האזור.
בלשכת המסחר מאמינים כי הפחתה מיידית של המע"מ ל 12% בלבד בשדרות ועוטף עזה חיונית להצלת המגזר העסקי באזור ולמניעת ההשלכות הקשות על הביטחון הכלכלי והתעסוקתי, כמו גם על המרקם החברתי של האזור.
"המצב הנוכחי מחייב צעדים מעשיים לחיזוק העיר שדרות ועוטף עזה, תוך התמקדות במניעת קריסת עסקים, טיפוח צמיחה כלכלית, הפחתת יוקר המחיה ומשיכת עוגנים כלכליים לאזור באמצעות הפחתת המע"מ האמורה. יודגש כי להפחתת המע"מ ל 12% יש חשיבות מכרעת גם להקמת הקרן לעידוד הפעילות העסקית העתידית באזור, בעלת חשיבות לאומית עצומה וייחודיות מכל הבחינות. אי נקיטת פעולה כעת תסכן את התשתית העסקית הנדרשת לכל משימת פיתוח וחזון לאומי בעתיד", נכתב בפניה.
"אנו קוראים בכבוד לראש הממשלה ולשר האוצר לנצל את מלוא סמכותם וליזום בהקדם את הפחתת המע"מ הנדרשת בשדרות ובעוטף עזה בטרם יהיה מאוחר מדי. זה זמן לפעולה, ואיננו יכולים להרשות לעצמנו עיכובים נוספים", נכתב עוד.
קריאה זו באה על רקע כנס שדרות לכלכלה הראשון אשר צפוי להתקיים במהלך חודש יוני במטרה להשפיע על מדיניות הממשלה הנוכחית וזו שיבואו אחריה בהיבטים הכלכליים והנגשת זכויות לתעשיינים, בעלי עסקים ויזמים במרחב. בכנס צפויים להשתתף שר האוצר ובמסגרתו יתקיימו מושבים בנושאים חדשנות תחת איום, הייטק ויזמות, חקלאות מתקדמת במדבר, תעשייה וחוסן בינלאומי באזורי איום ביטחוני. הוועידה תיחתם בטקס הענקת ’אות שדרות לכלכלה’.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים