חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

עיריית ראשון לציון תציין לאורך דצמבר את חודש

 

המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בשלל פעילויות עיריית ראשון לציון, בהובלת אגף שיקום נכויות במינהל לשילוב חברתי, תקיים לאורך חודש דצמבר מגוון רחב של פעילויות להעלאת המודעות לשוויון זכויות עבור אנשים עם מוגבלות. ביניהן .

 

מופעים מוזיקליים, הצגות, פעילות בבאולינג, מסיבת חנוכה ועוד. הפעילויות כולן מונגשות ומיועדות למשפחות המיוחדות.

בבניין העירייה תתקיים תערוכה מיוחדת של מארק ראפייביץ’, צייר אוטיסט לא ורבלי, בן 16, שמציג את נקודת מבטו הייחודית. מארק לימד את עצמו לצייר לפני כשנתיים באמצעות התבוננות בסרטי ציירים באינטרנט, וציוריו הצבעוניים מעידים על דמיון ער ורגישות ליופי ומשמשים אותו להבעת עולמו הפנימי ללא תיווכן של מילים.

בנוסף, אגף הנוער והצעירים במינהל קהילה, יחד עם האגף לשיקום נכויות, יקיימו אירוע מיוחד המיועד לבנות ובני נוער – עם ובלי צרכים מיוחדים. האירוע יוקדש לזכרה של רות פרץ ז"ל שנרצחה במסיבת הנובה יחד עם אביה אריק. רות ז"ל הייתה נערה עם שיתוק מוחין ומוגבלות קוגטיבית שהתניידה על כיסא גלגלים, ואביה היה לוקח אותה למסיבות ומקשט לה את כיסא הגלגלים באורות ובסרטים צבעוניים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "מוסריותה של חברה נמדדת לפי יחסה אל החוליות החלשות שבה, ושילובם של אנשים עם מוגבלות במקומות הראויים להם במערכת החברתית, הקהילתית ואף בשוק העבודה – הוא אינטרס של כולנו. נמשיך כאן בראשון לציון לפעול לפי העקרונות הללו ולמען שוויונם ושילובם של אנשים עם מוגבלות בקהילה ובכל תחומי החיים".

מ״מ וסגן ראש העירייה, מחזיק תיק הרווחה - מוטי עג׳מי: ״השנה, בצל המלחמה, החלטנו להקדיש את עיקר הפעילויות להעלאת המודעות למשפחות המיוחדות שלנו אשר חוו את הקשיים ביתר שאת, בהתמודדות עם הימים הארוכים בבית ועם המתחים שנוצרו. אני מקווה שהאירועים המושקעים והמונגשים ייתנו מענה איכותי להתאווררות ולבילוי משותף, ומאחל לכולנו שהאור של חנוכה שבפתח יגבר על כל קושי״.

נזכיר, כי לאורך כל השנה פועל המינהל לשילוב חברתי למען אנשים עם מוגבלות: בליווי משפחות וצעירים וברצף עשיר של שירותים למענם – החל מליווי סוציאלי, סיוע במיצוי זכויות, קבוצות תמיכה, פעילויות הפגה ייחודיות, ועד להפעלת מגוון מסגרות שיקומיות בקהילה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאגף לשיקום נכויות בוואטסאפ: 054-7418141.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים