חיפוש
 
לדף הבית >>     עובדה חקירות, ראשון לציון >>

מה הסיפור שעמד מאחורי הסחורה בהנחה

 

כותבי הטור הינם משרד חקירות, הפועלת בענף החקירות ומודיעין עסקי כבר למעלה משלושה עשורים. 

 

בחברה אחת אשר משרדיה שכנו בבניין משרדים מהודר באזור חדרה, בין משרדי חברות היי-טק, אך לב הפעילות בה היה ממוקד עשרות ק"מ משם ממחסן בשטח חקלאי, חשדו כי מתרחשות גניבות של סחורה, אך התקשו לשים את האצבע על פרטי חשוד עיקרי.

את העובדה כי נעשתה פנייה למשרדנו, ידעו מנכ"ל החברה בלבד וקצין הביטחון, שאר העובדים לא היו כלל בסוד העניין, דבר בהחלט סביר  כשמדובר בחברה גדולה בה כל עובד הינו פרט קטן במערכת.

מדי יום התקיימה פעילות החברה בין השעות 05:30 ועד 22:00, כאשר הנוהג היה שמשאית עמוסת סחורה יוצאת בבוקר לסיבוב באזור חלוקה מסוים, בערב מגיע הנהג לחסן לבצע החזרות והעמסה לקראת היום הבא, אם אין אפשרות לעשות העמסה בערב בשל שעה מאוחרת, תתבצע העמסת הסחורה למשאית למחרת מוקדם בבוקר.

לשם כך היה מלגזן בתורנות לילה שהיה מכין את הסחורה בשעות שבין חצות ועד חמש בבוקר.

היות ולפתע התחוור, בבדיקה אקראית, כי קיימים חוסרים עצומים במלאי ,עלה חשד כי מישהו מבין הנהגים או המחסנאים נוהג לגנוב סחורה .

בפגישה עם קב"ט החברה הוחלט כי יבוצעו מעקבים שוטפים אחרי נהגים שהינם חשודים אפשריים וכן יוטמע עובד במחסן.

העובד שהוטמע, למד במשך כשבועיים את הנהלים ואת שיטות העבודה של הנהגים והמחסנאים.

התברר כי אותר קשר יוצא דופן בין אחד הנהגים לבין המחסנאית הראשית, בכל פעם שהיה חוזר בשעות הערב בכדי להחזיר עודפים או סחורה פגומה, התעקשה המחסנאית הראשית לעבוד מולו באופן אישי ולא נתנה לאף אחד משאר העובדים במחסן  לקבל ממנו סחורה.

לאחר כשבועיים, החלטתי לבדוק את הרישום שערכה המחסנאית הראשית מול הנהג, בסוף השבוע ביחד עם הקב"ט בדקתי את המחשב וגיליתי כי ברישום מעודכנים פריטים שהוחזרו ובפועל לא נמצאו כאלה על המשטחים באגף ההחזרות.

בכדי לאסוף ראיות לגילוי האמור, התקנו מצלמות סמויות במקומות אסטרטגיים שבחרנו, אשר מתעדות הן את הפריקה מהמשאית, הן את הנעשה באגף ההחזרות והן בחדר המחסנאית הראשית , אל מול צג המחשב בו עושה המחסנאית שימוש.

אחד הקטעים המעניינים בסיפור הוא שאת מערכת ההקלטה הנחנו במחסן, על מדף, מול גובה העיניים של העובדים, כשאמרתי לקב"ט, שמרוב שאנשים מחפשים בגובה ובצדדים אם יש שינוי כלשהו, הם בדרך כלל ממש לא מסתכלים בגובה העיניים שלהם.

העובד הסמוי המשיך בתפקידו מספר ימים נוספים, המצלמות תיעדו את המתרחש באזורים ובשעות בהן פעלו ובמקביל נעשה מעקב אחר נהג המשאית, מרגע צאתו מבית מגוריו לעבודה ועד חזרתו בסוף יום עבודה למחסן החברה.

לאחר יומיים של מעקב נצפה הנהג מגיע לאזור בתי מגורים באחד המושבים בסביבה, החנה את המשאית ליד שערי מחסן גדול הנמצא צמוד לאחד הבתים הפרטיים ואז החל להעביר סחורה מהמשאית לתוך המחסן, כשכמובן הכול מתועד בסמוי וממרחק בכדי שלא ניחשף.

ערכנו בדיקה בקרב המשפחה שגרה בבית הפרטי והתברר כי מספר חודשים קודם לכן הנהג והמחסנאית הראשית, הציגו עצמם בפני בני הבית כשותפים עסקיים ושכרו את המחסן .

כעת היה צריך לברר מה נעשה בסחורה ,  חקירה מעמיקה ויעילה העלתה כי הסחורה נמכרה ללקוחות פרטיים ולמשווקים עצמאיים , תושבי אותו מושב ומושבי הסביבה, מי שדרש אף קיבל תעודות משלוח מזויפות.

הלקוחות הפרטיים אותרו ע"י תליית מודעות על עמודי חשמל בקרבת מכולת מושב או מוסדות חינוך והמחירים בהם נמכרה הסחורה נעו בין חצי מחיר לבין קצת למעלה מכך, בכדי לא לעורר חשד כי הסחורה גנובה.

כחלק מהפעילות אף הורדנו מספר מודעות , בהן היו רשומים מספרי הטלפון של הנהג ושל המחסנאית הראשית.

אחד החוקרים במשרד יצר קשר עם הנהג ועם המחסנאית, ביקש לרכוש סחורה בכמות משמעותית ואף ציין כי רכישת הסחורה נועדה לצורך מסיבת הפתעה אליה שווה להגיע כדברו מבלי שפירט את הסיבה והזמין הן את הנהג והן את המחסנאית הראשית לאירוע.

באותה שיחה כמובן סוכמו עלויות רכישה, אופן העברת הסחורה  ונדרש שהכול יהיה באופן ממוסמך מסודר, לצורכי הכרה במס.

החצר אליה התבקש הנהג לפרוק את הסחורה, הוזכרה כחצר מגוריו של קצין משטרה, כך שסביר שהנהג יראה ניידות ליד הבית ללא סיבה לחשש, הותקנו מערכות תיעוד מהכניסה לרחוב בו נמצא הבית וכמובן בחצר ובדרכי הגישה אליה.

בזמן שנקבע, הגיעה המשאית והנהג פרק את הסחורה, כשהכול כמובן מתועד.

המחסנאית הראשית הפתיעה את עובדי המחסן כשטענה שמסיבה השמורה עמה, צריכה לעזוב באותו יום מוקדם, שחררה את כל העובדים ועזבה.

בהמשך המעקב אחרי הנהג שפרק את הסחורה, הסתבר כי פרק סחורה בעוד כתובת פרטית באזור, במקרה זה נעשה תיעוד חלקי בהתאם לנסיבות שנוצרו בשטח.

כשכל הראיות הושגו, נדמה היה שאין סיבה לחשוש מקיום "מסיבת ההפתעה".

על מסך גדול בחצר הבית, החלו לרצד שקופיות נוף שונות, כשאת הסרטים העיקריים ושאר תיעוד שגובה בצילום סטילס וסרטוני וידאו קצרים שמרו בינתיים המופקדים על ההקרנה בהמתנה לבואם של האורחים המכובדים.

הנהג והמחסנאית היו הראשונים להגיע לחצר, כשנכנסו היו מחויכים ונרגשים ובעודם שוהים במקום, הגיעו אורחים נוספים, חלקם בלבוש אזרחי, חלקם במדים, זה בכלל לא הפתיע כי הרי נמסר מלכתחילה אופי המיקום.

לפתע התחילו להופיע תמונות של הנהג, של המחסנאית, ואף סרטונים והשניים עמדו המומים, כשהנהג עוד ניסה בשלב מסוים להגיד לאחד השוטרים "ואי, מצאו מישהו מה זה דומה לי לסרט, ממש כפיל"

לא היה מקום להכחשה, בהמשך השניים פוטרו , התיעוד נמסר למשטרה ובתום חקירת משטרה הוגשו נגדם כתבי אישום, באופן שלא היה מקום להעלות אפילו ספק קטן ביחס למעשיהם.

אנחנו המשכנו בעשייה, רשמנו בספרינו עוד תזכורת לחקירה שהסתיימה  בהצלחה.

"להפוך השערה למידע, זו לא הנחה זו לגמרי ע!בדה".

יש לכם עוד שאלות למשרדי חקירות, עובדה חקירות ראשון לציון? כנסו!

 טל’: 039616173

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים