חיפוש
 
לדף הבית >>     מכבי - יח”צ >>

גיבורות בלבן: סיפור ההצלה של אם ותינוק במרכז המכונים של מכבי בראשון לציון

 

מרכז המכונים החדש של מכבי שירותי בריאות שנחנך לפני מספר חודשים בעיר ראשל”צ, מאגד בתוכו מגוון רחב של שירותי רפואה מתקדמים בבית אחד המעניקים שירותי רפואה לחברות וחברי מכבי

 

במכון המכונים של מכבי שירותי בריאות בראשון לציון, ערנות ומקצועיות של צוות האחיות הביאו לזיהוי וטיפול מהיר במצב חירום של היפרדות שלייה אשר סיכן את חייה של אם ועוברה. מיכל גורדן בת 28 נכנסה למרפאת הריון בסיכון במרכז המכונים למעקב הריון עודף בשבוע ה-39 להריונה. בעת שביצעה בדיקת שתן שגרתית, גילתה כי סובלת מדימום לא צפוי, שגרר להתייחסות מהירה של צוות המרפאה.

האחות איריס טוגאריה הייתה הראשונה להגיב, נגשה מיידית למטופלת והחלה בתשאול ובדיקה. המטופלת שמרה על הכרה מלאה ולא חשה בצירי לידה, תוך שהיא מדווחת על תנועות תקינות של העובר. בדיקת לחץ הדם שנערכה חשפה ערכים גבוהים. ובתגובה מהירה, המטופלת הועברה לבדיקת אולטרסאונד, תוך כדי קשר טלפוני עם ד"ר זילבר, שהגיע למקום והשגיח על המצב. אילנה כזום, מנהלת הסיעוד במרכז, ביצעה חיבור למוניטור והמשיכה במתן הטיפול. עם חשיפת נתוני לחץ דם גבוהים, התגברות הדימום והיעדר ראקטיביות במוניטור, נקבע שיש צורך בפינוי מהיר לבית החולים והיא הועברה לבית החולים באמבולנס במהירות. 

בהגיעה לבית החולים נמצא כי מיכל סבלה מהיפרדות שלייה ונאלצה לעבור ניתוח קיסרי דחוף על מנת שלא לסכן את חייה וחיי העובר, הניתוח עבר בהצלחה לילד ולאם שלום.

בשיחה טלפונית של אילנה למיכל לאחר כמה ימי התאוששות כדי לבדוק לשלומה, הביעה האם את תודתה העמוקה, "אני מספרת לכולם שהצוות במכבי הציל לי ולתינוק שלי את החיים".

"אנו מאוד שמחים שהצוות הצליח לזהות את המצב בזמן ולתפקד בחדות ומקצועיות רבה," אומרת אילנה כזום, מנהלת הסיעוד במרכז המכונים. "המקרים הללו מעניקים לנו המון אנרגיה וכוח להבין כמה משמעותי להיות האנשים הנכונים בזמן הנכון לספק את השירות הרפואי הכי מקצועי למטופלים שלנו."

האירוע המציל חיים של מיכל ותינוקה מלמד על חשיבות הערנות והמקצועיות הרפואית של הצוות, שזמני התגובה המהירים והטיפול המדויק שלהם יכולים להפריד בין חיים למוות. האירוע מהווה תזכורת כיצד כוחו של צוות רפואי מסור ומקצועי שבמקרה הזה כלל אחות, רופא וטכנאית אולטרה סאונד יכול להציל חיים ולהביא לסיומה הטוב ביותר של מצב חירום רפואי.

מרכז המכונים החדש של מכבי שירותי בריאות שנחנך לפני מספר חודשים בעיר ראשל"צ, מאגד בתוכו מגוון רחב של שירותי רפואה מתקדמים בבית אחד המעניקים שירותי רפואה לחברות וחברי מכבי. מרכז בריאות האישה הכולל בתוכו ליווי תהליכי פריון, צוות מיילדות ומחלקת הריון בסיכון, מכון לב שעתיד, מכון שמיעה ודיבור מתקדם הכולל מספר תאי שמע ודיבור מרווחים ומחודשים, וכן מכון סוכרת, מרפאת פצעים קשיי ריפוי ומכון להתפתחות הילד .

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים