חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

אושר פנימי ולא חיצוני- כיצד?

 

תושבת העיר פונה לצבי זאב, מנהל פורום בתחום ”אמנות האושר”, מאמן, מלווה ומדריך בתהליכי בריאות והעצמה אישית, בשאלה: ”היי צבי, אני שואבת את מירב האושר שלי ממע` היחסים שלי עם גברים. הייתי שמחה שזה לא יהיה כך אבל לא מסוגלת אחרת...אשמח לטיפים ממך למה זה קורה ואיך אפשר שהאושר ינבע מתוכי. תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 

 שלום רב,

זו שאלה אמיצה וטובה. 
באמת לא פעם, אני פוגש במי שמרגישות (ואפילו מרגישים) תחושות וחוויות דומות בעניין האושר.

אחד הדברים החשובים להביט בו הוא, האם באמת מדובר על אושר שמבוסס על מערכת היחסים, או על שמחה. 
היות וכמעט תמיד התמונה שעולה לנו בראש, או הקול שמתנגן לנו באוזניים, מתחברים לחיוך ולצחוק כשמדובר על אושר, ההפרדה בינו לבין שמחה הרבה פעמים לא ברורה.
כמעט תמיד, הנטיה הטבעית שלנו כיצור בעל תודעה גבוהה וחוש חיברות מפותח, למצוא את האושר כמשהו שמגיע מבחוץ - יכול להיות מעושר כלכלי, יכול להיות מעולם תרבותי מפותח, יכול להיות ממעגלי החברים ויכול כמובן להיות כמו אצלך, מתוך עולם הזוגיות ואף עולם המיניות לעיתים.

ברוב הפעמים, מדובר על חוויות קטנות של אושר בתוך חיים בקו מנחה של שמחה.
על פי השיטה שלי, הפתרון נעוץ בשני צעדים משמעותיים:
1. הפרדה בין אושר ובין שמחה: שמחה היא אחת הרגשות המתלווים לאושר, ויחד עם זאת, לא היא מגדירה אותו. בעוד שמחה היא תחושה זמנית, אושר זו הוויה קבועה.
2. עוד בטרם ההפרדה בין אושר ושמחה ברורים, העברה של מיקוד השמחה האושר פנימה. בעוד שאת יכולה להמשיך להנות ולשמוח בקיום מערכת זוגית פורה ומהנה עם בן זוג, הפיתוח העצמי שלך, היכולות האישיות שלך והאהבה האישית של עצמך כלפי עצמך - מומלץ שאלו יהיו הבסיס להפקת השמחה והחיוביות מכל דבר בחייך. מעבר לכך שמעבר שכזה מאפשר לך לייצר את השמחה והחיוביות בכל מצב ובכל מקום, גם בזוגיות כמובן, זה גם מאפשר את החופש לשמוח ללא תלות בגורמים חיצוניים.


שני דברים שאת יכולה לבצע כבר מהרגע הזה ממש:
1. לבחור להתפתח אישית - לא משנה אם זה תחום שאת כבר בקיאה בו ואת מעמיקה ומרחיבה את הידע שלך, או אם זה תחום חדש שאת בוחרת להיפתח אליו, את יכולה להתחיל ממש כבר עכשיו. איני מכיר אפילו תחום אחד שאי אפשר לפחות להתחיל לקרוא ולהיפתח אליו באמצעות האינטרנט. בשלב מתקדם יותר, לבטח תוכלי למצוא כלים נוספים להתפתחות מעמיקה.
2. לבחור להעצים את האהבה האישית שלך כלפי עצמך - גם אם האהבה העצמית שלך גבוהה, תמיד אפשר להמשיך ולהעצים את האהבה העצמית מדי יום ביומו.
תרגיל אחד אפשרי הוא להסתכל על עצמך כל יום במראה למשך כדקה ולהודות לעצמך על היותך מי שאת, ולהפגין אהבה כלפי עצמך, בדיוק כפי שאת באותו הרגע, באותו המעמד. 


כמובן, יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות ולחדד - הן ברמת ההבנה וההפנמה בנושא ההבדל בין שמחה אושר, החוויה שבהם וההוויה שבהם והן ברמת תרגילים ואימונים שניתן לבצע שמעצימים את המקור הפנימי כך שיתעלה על המקור החיצוני.

מקווה שזה עונה במקצת על שאלתך וכמובן, אשמח להיות לעזר אם תראי לנכון.

תודה רבה,
צבי.

 

יש לכם עוד שאלות לצבי זאב דיגידיז צ`נדלר - מדריך לאמנות האושר? כנסו!

האתר שלי    054-2435590   052-6378850

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים