חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

”זו שליחות ללוות פורשים למיצוי זכויות המס שלהם”

 

ברי ישעיהו, יועץ מס המומחה בתכנון ומיסוי פרישה, מסביר עד כמה חשוב לו לסייע לפורשים ממקום עבודתם למקסם הטבות מס בעזרת תכנון מס חכם ויצירתי שיחסוך עשרות עד מאות אלפי שקלים

 

"הרבה פורשים מטפלים לבדם בכל מה שקשור לפרישתם לפנסיה ממקום העבודה. במקרה הטוב הם מפסידים עשרות אלפי שקלים – אם לא מאות אלפי שקלים, ובמקרה הרע נגרם להם נזק למשך כל השנים בהן יקבלו פנסיה, לכן צומת זה מאוד חשוב וקריטי עבורם בכל הנוגע לקבלת ההחלטה הנכונה למיקסום הכספים שהם יקבלו אחרי שיפרשו מעבודתם". כך אומר יועץ המס ברי ישעיהו ממשרד "ישעיהו ראיית חשבון וייעוץ מס" המומחה בתכנון ומיסוי פרישה ומלווה במשך שנים רבות פורשים רבים לפנסיה – ממגוון רחב של חברות מהמגזר הפרטי, העסקי והציבורי: כוחות הביטחון (צבא, משטרה, שב"כ וכו’) רשויות מקומיות, רשות שדות התעופה, חברת החשמל, תעשייה אווירית, משרדים ממשלתיים וכו’.

ישעיהו, יועץ מס מוסמך, חשב שכר בכיר, מומחה בתכנון ומיסוי פרישה, בעל תואר ראשון (בהצטיינות) ושני במנהל עסקים, מלווה פורשים רבים בין היתר מאזור מודיעין, שעבדו במשך שנים רבות במגוון תפקידים ביטחוניים.

ישעיהו: "הטיפול בפורשי כוחות הביטחון מטופל בשני רבדים. האחד - פורשים לפני גיל הפרישה הרשמי (62 –נשים, 67 – גברים) שהסיוע להם הוא בעזרת פריסת מס שתפקידה לחסוך כספים רבים ממענקי הפרישה שמתקבלים, והשני – פורשים שהגיעו לגיל הפרישה הרשמי (62 – נשים, 67 – גברים) שזכאים לפטור ממס על חלק מהותי מקצבתם שילווה אותם לאורך כל ימי חייהם באמצעות ’קיבוע זכויות’" מול רשויות המס. מדובר בתהליך חד פעמי שלא ניתן להתחרט ממנו ולכן חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה בתחום.

כך למשל, לאחרונה פורש שב"כ המתגורר באזור מודיעין – שבעקבות טיפול וליווי מקצועי של ישעיהו בכל הנוגע לתנאי פרישתו מהארגון הביטחוני – הצליח לחסוך כ-300 אלף שקלים תשלומי מיסים מיותרים.

העיסוק של ישעיהו בתחום תכנון ומיסוי פרישה כולל כל מה שקשור למיסוי מענקי פרישה, סיום יחסי עובד ומעביד – דיני עבודה, קופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים. "המטרה העיקרית שלי כמתכנן בפרישה היא מיצוי הזכויות המקסימליות של הפורש בהתאם לתקופת עבודתו. אני מציג בצורה ברורה לפורש את כל המידע הרלוונטי: כספי פיצויים, כספי תגמולים, כספים פטורים ממס או שלא והאפשרויות העומדות בפניו, אנו נפגשים לשיחה בה אני מתייחס בין היתר לכספים שהוא זקוק להם, מצבו הכלכלי, המשפחתי והבריאותי, גובה הקצבה האישית שלו, ועוד. מדובר בצומת מרכזי בו צריך לתת לפורש את מלוא האינפורמציה ולשלוט היטב בכל החוקים המורכבים כדי לקבל את ההחלטות הנכונות עבורו, ואז להוציאן לפועל מול רשויות המס".

לדבריו, בין המטרות העיקריות של ביצוע תכנון פרישה היא שמירה על רמת החיים שהייתה לפורש, ויחד עם זאת ליצור עבורו חיסכון מס מקסימלי תוך התאמה אישית לצרכיו.

ישעיהו מסביר כי מתוקף תפקידו כיועץ מס מייצג הוא יועץ נאמן של הפורש אותו הוא מלווה למיקסום זכויותיו. הטיפול כולל את ההתנהלות מול רשויות המס וקבלת האישורים הרלבנטיים, טובת הלקוח עומדת לנגד עיניו באופן בלעדי.

לפרטים נוספים:

ברי ישעיהו – יועץ מס
מומחה לתכנון ומיסוי פרישה,
052-3210563
http://www.ly-cpa.co.il/

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים