חיפוש
 
לדף הבית >>     יחסים >>

האם מותר לטבול במקווה לפני החתונה

 

”עפ”י ההלכה יש איסור להיות בחיי אישות ללא נישואין. ואיסור ביאה על אשה נידה הוא בין החמורים.  הבית היהודי הוא בית מקדש. זה כמובן. כאשר מקימים אותו על טהרת הקודש. יש הרבה בעיות שיכולות להתעורר כאשרמקיימים יחסים לפני נישואין”. להמשך קריאת הטור- כנסו

 

"בן זוגי היה שמח שאטבול במקווה, אבל אינני יודעת האם זה מותר לאישה שטרם נישאה? מה ההלכה לגבי כך בדת? והאם לדעתך כדי לשמור שלום שבת עלי לכבד אותו ולבצע זאת?"

 

אני לא פוסקת הלכות ושאלה כזו יש להפנות לרב. אבל אתייחס לעובדה שעפ"י ההלכה יש איסור להיות בחיי אישות ללא נישואין. ואיסור ביאה על אשה נידה הוא בין החמורים. 
הבית היהודי הוא בית מקדש. זה כמובן. כאשר מקימים אותו על טהרת הקודש. יש הרבה בעיות שיכולות להתעורר כאשר יש יחסים לפני נישואין. כמו למשל האפשרות שאשה יכולה להפוך לאשת איש. הנושא מורכב. והוא מנדט של רב ולא של יועצת נישואין. אני רק אומרת שאם אתם כבר ביחסי קרבה. אז מדוע לעכב את החתונה? ואם יש לכם התלבטות. אז למה להסתבך ביחסים יותר עמוקים. ההלכה היא אורח חיים ולא מערכת של טקסים שניתן לבחור ממנה באפן סלקטיבי. זוהי עסקת חבילה. כמו שבכביש יש לציית לתמרורים. ולעצור באדום גם אם אין רכב ממולי. למה? כי זה לא תכנית כבקשתך. ההלכה היא מערכת חכמה של מכווני תנועה. שנמסרו עי היצרן של נפש וגוף האדם... יקירה. אני ממליצה תמיד לפעול לפי הוראות היצרן... ואז יש לך אחריות  של היצרן. תקדשו את עצמכם . ותקימו בעזרת ה בית נאמן מבוסס על חמרי הגלם הטובים ביותר שסיפק היצרן. בית שיהיה יציב לדורי דורות.


בברכה,
שמרית.

יש לכם עוד שאלות לשמרית אלישע יעוץ אישי ומשפחתי? כנסו!

יועצת נישואין ומאמנת אישית, ראשון לציון

0523451834

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים