חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

חגיגות פורים: מדריך להורים עפ”י מיטל ואנונו תושבת העיר

 

לא לכולם מתאים להתחפש. יש ילדים שלא אוהבים את החג הזה, שהתחפושת לא נעימה להם ולכן חשוב לכבד את הרצונות שלהם ובעיקר לא לתת להם את ההרגשה שהם מאכזבים

 

מדי שנה ישנה התרגשות מאוד גדולה בקרב הורים רבים לקראת חגיגות פורים. התעסקות מרובה בבחירת תחפושת, התלבטות אם לקנות או להכין וציפייה גדולה ליום המיוחל.

העניין הוא שיש פער בין ההתנהלות של ההורים לגבי חג פורים לבין מה שהילדים מרגישים.
 
לעיתים זה נדמה שההורים עסוקים בלהגשים את החלומות והרצונות שלהם ויש התעלמות מה באמת מתאים ונכון לילד.
 
מספר דגשים חשובים לקראת חגיגות החג:
 
1. בחירת התחפושת: חשוב לאפשר לילד לבחור את התחפושת שאליה הוא רוצה להתחפש גם אם זה פחות מתאים להורה. כלומר חלק חשוב בצמיחה בריאה של הילד זה לאפשר לו להביע את עולמו הפנימי כדי שהילד יגדל להיות מחובר לרצונות שלו. פורים זו הזדמנות מצוינת לאפשר לו להביע את מה שהוא רוצה ולהתחבר לעצמו.
 
כמו כן אם הילד מתקשה לבחור כדאי לתת לו 2-3 אפשרויות בחירה שמתוכן הוא יבחר, כלומר לאפשר לו בחירה מתוך מסגרת ברורה.
 
הילד שלא רוצה להתחפש חשוב לא להכריח אותו ולאפשר לו לא להתחפש.
 
לא לכולם מתאים להתחפש. יש ילדים שלא אוהבים את החג הזה, שהתחפושת לא נעימה להם ולכן חשוב לכבד את הרצונות שלהם ובעיקר לא לתת להם את ההרגשה שהם מאכזבים.
 
2. חגיגת החג: הרבה ילדים נמנעים מלחגוג את החג ומבקשים לא להשתתף בחגיגות פורים. ישנם ילדים שמפחדים ממסכות מפחידות, מרעשים חזקים ומכל ההמולה שסובבת את החג הזה. במידה וזה מתאפשר מומלץ לאפשר להקשיב לילד ולא להכריח אותו לחגוג, אחרת זה יוביל למאבקי כח והתנגדות מצד הילד לגבי ההתנהלות הכללית שלו בבית.
 
לא לחשוש שכך הילד יתנהל מעתה ועד עולם. אלה לבחון את הצורך של הילד לפי מה שקורה בכאן ועכשיו. הילד יגדל, תהיה בשלות מסוימת ויתכן ובהמשך זה כן יתאים לו להשתלב בחגיגות החג.
 
3. משלוח מנות: לאפשר לילדים להיות שותפים לבחירת הממתקים במשלוח מנות ולהכנת משלוחי המנות. כשמשתפים את הילד הוא מרגיש תורם ומעיל וחלק משמעותי מהעשייה של הבית. הגישה הזו מעלה לו את תחושת הערך ועוזרת לו לבנות דימוי עצמי חיובי.
 
לאפשר לילד לחלק בעצמו את משלוחי המנות בבית הספר, בשכונה, בקרב המשפחה. שיעור חשוב בנתינה וראיית האחר.
 
חג פורים שמח
 
מיטל ואנונו בבילה
 
מרצה, מדריכת הורים, מאמנת רגשית לילדים ונוער
 
מטפלת בלקויות למידה
 
052-8255900
 
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים