חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

מקום שלישי באליפות שחמטק הארצית

 

בית הספר הגיע למקום השלישי מבין 139 בתי ספר שהשתתפו במשחקי האליפות האינטראקטיבית שנמשכו כחודש וחצי* התלמידים שיחקו במחשב, אייפד, אייפון, טאבלט ועוד * עיריית ראשון לציון מקיימת את התוכנית העירונית ”מסע לעולם השחמט” הנחשבת לגדולה בעולם

 

 הישג לבית הספר היסודי איתמר באליפות שחמטק הארצית

ראשון לציון, הנחשבת למעצה בעולם השחמט, חזרה גם הפעם מאליפות השחמטק הארצית עם הישג. תלמידי בית הספר היסודי איתמר הגיעו למקום השלישי באליפות שנמשכה כחודש וחצי ובה השתתפו 139 בתי ספר מרחבי הארץ. הישג גם לבית הספר היסודי רעות שזכה במקום הראשון העירוני בקטגוריה של מעל מאה תלמידים בתכנית השחמט.

האליפות התקיימה באופן אינטראקטיבי כך שהתלמידים המשתתפים התמודדו במחשב, אייפד, אייפון, טאבלט ועוד ופתרו תרגילי שחמט. בסך הכל, כ-27,000 תלמידים פתרו ביחד כ-11 מיליון תרגילי שחמט שעסקו השנה בנושא "הרפתקאות בחלל".

מטרת אליפות השחמטק היא לעודד את התלמידים לפתור תרגילי שחמט ברמות שונות, ובדרך זו לפתח את המיומנויות הדרושות לאדם הצעיר במאה ה-21: חשיבה יצירתית, מתמטית, לוגית, זיכרון, מיומנויות ניהוליות וחברתיות, וכן להכניס למעגל הלמידה גם את המשפחה - אחים, הורים, סבים - שכן ניתן היה לשחק גם מהבית. 

מקום שלישי באליפות שחמטק הארצית

כל צוות בית הספר, בניהולה של ליבנה סביר, שותפים לזכייה, צוות מדריכי תכנית שחמטק אפי בר ושני בשה ורכזת תכנית שחמטק ממועדון השחמט ראשון לציון אוריין אמויאל.

תוכנית "שחמטק" מועברת ב-43 בתי הספר בראשון לציון במסגרת תוכנית עירונית שמובילה עיריית ראשון לציון באמצעות מועדון השחמט ראשון לציון. התוכנית כוללת מערכי שיעור, סרטוני פתיח בכל נושא הנלמד בכל שיעור, חוברות לימוד, אפליקציית מחשב, סיפורי שחמט מקוריים, משחקי תנועה וחברה ומשחקי לוגיקה ומתמטיקה על הלוח המשובץ. התלמידים מתקדמים בתוכנית לפי יכולתם וקצב התקדמותם עם התאמת אמצעי התוכנית אישית לכל תלמיד. התוכנית מבוססת על ניסיון וידע רב של מחבריה, אשר נצברו במהלך עשרות שנים של הפעלת חוגים ושיעורים בגני ילדים ובתי ספר, השתתפות בתחרויות מובילות, סיוע לשחקני צמרת השחמט העולמית והדרכת שחקנים מתחילים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים