חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

שיעור פרטי לעומת שיעורי הוראה מותאמת - מצא את ההבדלים

 

מהם ההבדלים בין שיעור פרטי לשיעורי הוראה מותאמת (הידועים גם בשם: הוראה מתקנת)? ואיזו אופציה עדיפה לתלמידים המתמודדים עם לקות למידה? על כך בכתבה הבאה...

 

כל תלמיד שמגיע אלי לתהליך של הוראה מותאמת שומע מפי את ההסבר המפרט על ההבדלים בין השניים.

קודם כל, ההבדל הוא אוכלוסיית היעד. בעוד שלשיעור פרטי יכול להגיע תלמיד שזקוק לחיזוק במקצוע מסויים או רק להעשרת הידע, לשיעורי הוראה מותאמת יגיע לרוב תלמיד עם לקות למידה, בעל פערים משמעותיים ביחס לבני גילו בהיבטים דידקטיים.

 

שנית, ההבדל טמון גם במהלך השיעור -בשיעור פרטי המורה לרוב חוזר על החומר הנלמד בבית הספר, או לחילופין מסייע לתלמיד בהכנת שיעורי הבית.  לעומת זאת, בשיעורי הוראה מותאמת נערך בראש ובראשונה מיפוי של החוזקות והתחומים אותם צריכים לחזק. לאחר מכן המאבחן גוזר את תוכנית העבודה הנדרשת והמותאמת לתלמיד באופן מדוייק. המפגשים כוללים הקנייה של אסטרטגיות למידה מגוונות ועבודה על מיומנויות דידקטיות בהן נצפו הקשיים (קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב ועוד). אלו כמובן משליכות על כלל המקצועות בבית הספר (גם בחשבון לדוגמא נדרשת יכולת קריאה טובה לשם הבנת הוראות ומענה על בעיות מילוליות).

 

שלישית, בשיעורי הוראה מותאמת על המורה לשים לב גם להיבטים הרגשיים של הלומד ולהתאים את חומרי הלמידה בהתאם לתחומי העניין שלו (לדוגמא: אני אוהבת לשאול את התלמידים שלי אילו נושאים מעניינים אותם ובונה טקסטים בהתאם לתשובותיהם).

 

כמו כן, שיעורי הוראה מותאמת מועברים ע"י מומחים בעלי תואר שני, בדרך כלל מתחום החינוך המיוחד. מורים אלו בעלי ניסיון רב בתחום לקויות הלמידה, ולפיכך יהיה גם פער במחיר של שיעור פרטי לבין שיעור בהוראה מותאמת.

 

למידע נוסף מוזמנים ליצור קשר ואשיב בשמחה.

בברכה,
יעל - הוראה מותאמת


יש לכם עוד שאלות ליעל רן הוראה מותאמת? כנסו!

בקרו אותי בדף הפייסבוק  050-7219033

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים