חיפוש
 
לדף הבית >>     linkshakמקדמים לינקשייק תוכן שיווקי >>

האם כלבים יכולים לאכול מזון לחתולים?

 

האם תהיתם פעם אם זה בסדר שהכלב שלכם אוכל מקערת האוכל של החתול שלכם? כמערכת העיכול שלהם לא נועדה לאכול מזון לחתולים. האכלה ארוכת טווח של הכלב במזון לחתולים עלולה לגרום לבעיות בריאותיות מסוימות. לכן בעלי כלבים צריכים להיות מודעים לכמה מההבדלים במזונות דומים אלה לחיות מחמד

 

האם תהיתם פעם אם זה בסדר שהכלב שלכם אוכל מקערת האוכל של החתול שלכם? כמערכת העיכול שלהם לא נועדה לאכול מזון לחתולים. האכלה ארוכת טווח של הכלב במזון לחתולים עלולה לגרום לבעיות בריאותיות מסוימות. לכן בעלי כלבים צריכים להיות מודעים לכמה מההבדלים במזונות דומים אלה לחיות מחמד.

צרכים תזונתיים של כלב
כשאתם מדברים על תזונה, ישנם שישה רכיבי תזונה בסיסיים: מים, חלבון, שומן, פחמימות, מינרלים וויטמינים. כלבים זקוקים לכל ששת אבות המזון הללו, מכיוון שהם אוכלי כל, אך בכמויות שונות. לחתולים יש צרכים שונים, מכיוון שהם טורפים.

איגוד פקידי בקרת הזנות האמריקאיים (AAFCO) אף אחראית על הגדרה וסטנדרטיזציה של מה חיות מחמד צריכות במזון שלהן. משמעות הדבר היא שאם למזון הכלבים שלך יש את חותמת ה-AAFCO, אז הוא פועל לפי ההנחיות המומלצות לגיבוש מזון מלא ומאוזן לכלבים. עם זאת, הנחיות אלה שונות עבור חתולים וכלבים.

מכיוון שהדרישות התזונתיות מבוססות על שלבי החיים ומשקלו של הכלב, מזון עשוי להכיל כמויות שונות של ששת אבות המזון הבסיסיים. לדוגמה, לכלב בוגר בריא ששוקל 33 קילו מותר עד 25 גרם חלבון גולמי ו-14 גרם שומן כולל ליום בנוסף לפחמימות, ויטמינים, מינרלים ומים. אבל לגור או כלב שיש לו מחלת כליות יהיו דרישות תזונה שונות. 

סוגים שונים של מזון לכלבים וחתולים

מזון לכלבים וכן מזון לחתולים מגיעים במגוון של אריזות ורכיבים שונים. מזון רטוב או משומר, שקיות לחות, מיובש בהקפאה, טרי בקירור, אוכל יבש ואפילו מזון מיובש זמינים כולם עבור חיות המחמד שלך. בתוך סוגי המזונות השונים הללו יש גם סוגים מסוימים של אוכל רפואי לכלבים כגון מזון ללא דגנים, חלבון עשיר, רכיבים מוגבלים, חלבונים שעברו הידרוליזה וניסוחים מיוחדים אחרים כדי לענות על הצרכים של חיות מחמד רגישות או אלרגיות. מספר האפשרויות יכול להרתיע את בעלי חיות המחמד.

איזה מזון כלבים צריכים לאכול?
רוב הכלבים ניזונים מאוכל יבש, אך המספר ההולך וגדל של אפשרויות מזון מיוחדות משך כמה בעלי כלבים מהמזון היבש המסורתי לכלבים. ברוב חנויות החיות יש כעת מקפיאים ומקררים כדי לספק את האפשרויות האחרות שאינן נמצאות על המדפים במעבר המזון לחיות מחמד. כמעט כל מזון לכלבים שתראה בחנות לחיות מחמד יפעל לפי הנחיות AAFCO, כך שכל עוד תבחר מזון המיועד לכלב ולצרכים הספציפיים שלו, תספק תזונה נכונה. אלא אם כן יש להם מצב רפואי הדורש תוספי מזון או מזון רפואי לכלב שלך המותאם לבעיה הרפואית שלו. כך גם לגבי מזון לחתולים, אבל זה לא אומר שהם ניתנים להחלפה בין מינים.

מה אם כלב אוכל בטעות מזון לחתולים?
אם כלב אוכל בטעות מזון לחתולים אז אין סיבה מיידית לדאגה. מזון לחתולים אינו רעיל לכלבים, אך סביר להניח שהוא גורם קצת שלשול או אפילו הקאות. בכל פעם שמשהו חדש נכנס פתאום לתזונה של חיית מחמד, הפרעה זו במערכת העיכול צפויה אך בדרך כלל זה עובר מהר. רוב הכלבים אפילו לא צריכים ללכת לווטרינר, אבל אם ההקאות והשלשולים נמשכים יותר מיממה, עליך לפנות לוטרינר שלך.

אם הכלב שלך אוכל כמות גדולה במיוחד של מזון לחתולים,נפיחות היא הדאגה הגדולה ביותר. הבטן של הכלב יכולה להתמלא באוויר ובמזון ולגרום לנפיחות שעלולה להיות קטלנית. בטן נפוחה וקשה והקאות מבלי שיצא משהו הם סימנים לכך שהכלב שלך חווה נפיחות. יש לפנות מיד לוטרינר אם יש חשד לכך.

 קרדיט תמונות: Canva Pro

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים