חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

הליווי היקר של נערי הליווי

 

העצבני אוהב סטארטפים אבל גם בהם צריך טיפת היגיון בעיקר כאשר השיקול הכלכלי הופך אותם לבלתי ישימים.

 

בשבוע שעבר קראתי באחד המקומונים בעיר על מיזם ארצי חדש בו נוטלים חלק גם 2 תושבי ממודיעין. והמדובר בנהגים המלווים נהגים חדשים ב"תקופת המבחן" בת 3 חודשים בה נאסר עליהם לנהוג ברכב, אלא אם לצידם נהג מבוגר נוסף.

האמת, במבט ראשון ומקריאת פתיח הסיפור, נכנסתי להתלהבות נעורים. וואלה, איך לא חשבו על זה קודם. אבל מאחר וכולם יודעים מה קורה עם התאהבות נעורים, נכנסתי לגוף הסיפור, לקחתי הרבה נשימות ארוכות ונטלתי פסק זמן לגלגל את הרעיון בין תאי המוח החקרניים שלי.

ואחרי שמצאתי שיש בסטארט-אפ הזה יותר מבאג אחד, החלטתי לעשות סיבוב טלפוני, יענו סיקרון חובבים הכולל 3 מודגמים. ומסתבר שלא רק אני חושב שמדובר במיזם בעייתי- בלשון המעטה.

"השתגעת? 70 ₪ לשעה?" נעניתי שוב ושוב, "ואם הבן רוצה לנסוע לת"א לבלות, המלווה ימתין לו עד שעות הבוקר? 70 שקל...הרי זה כמעט כמו לקחת שיעורי נהיגה במשך 3 חודשים".

אז ביננו, הרעיון מצוין למקרים חד פעמיים או לנסיעה לישפרו וחזרה. אבל... חבר’ה, זו פשיטת רגל של ממש להורי נער שמילצר או הכניס את אביו לאוברדראפט בבנק כדי לקבץ את עלות קורס הנהיגה.

אז אם תשאלו אותי, אחוז שולי של הורים היושבים עם חשבון בנק שמן, אולי, אולי יקנה את הרעיון. כל האחרים יאפסנו את הרישיון הנכסף בתחתית הילקוט, ינפנפו בו לעיני החבר’ה ומידי פעם ישגעו את האמא או האבא להצטרף אליהם לחצי סיבוב במסלול מודיעין סנטר - ישפרו.

ובאשר למלווים... נו, עם כל הכבוד לאותם 2 מתושבי העיר שנרתמו למיזם, אבל בואו נראה ששניים אלה ימצאו ארנקים מהלכים ואז נחשוב הלאה.

הסיכויים... קלושים עד אפסיים וגם זאת בלשון המעטה. אז כל הכבוד למיזם החדשני, ומי שיוזמת אותו למרות רוח ההתנדבות השופעת המפעמת בה, תרצה לחתוך כמה שקלים על ההוצאות ועוד כמה ג’ובות לנהג הסבלני שיתלהב לשבת באלנבי של חצות שישי.

ושוב כל הכבוד, אבל לצערי זה מסוג המיזמים שסופם למות סמוך ללידתם. ומה אני כן מציע... מה שהיה עד עכשיו, שההורים יעשו סיבוב על הנהגים הטריים ויספרו עד 90. ותתקנו אותי אם אני אטעה..

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים