חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

כנסת בננות

 

דיעה אישית: אחרי שהחלטות ועדת ששינסקי עברו בשלום וביבי אימץ אותן, מוכיחים שוב חברי כנסת כי טובת המדינה מזיזה להם כמו הצונאמי ביפן, והם ילקקו לכל מי שיודע ויוכל לדאוג בעתיד לעתידם . והעצבני סבור שזה עוד סימן לריקבון מתקדם של המדינה.

 

לכאורה ממש לא צריך לעניין אותי אם המדינה תקבל 30% , 40 אחוז או 60 אחוזים מהתמלוגים של שדות הגז העתידיים המככבים זה זמן רב בתקשורת. למה... למה כי כבר איני סומך על ממשלה שמעלה את מחיר הדלק כל אימת שמישהו יורה בלוב, אבל כשהכל ירגע תשכחו מהחזרת המחיר לקדמותו.

עובדה, לפני מס’ שנים כשמחיר חבית נפט עלה בשוק כ- 100 דולר, שילמנו משהו בסביבות 5 שקלים לליטר, והיום... המחיר פחות מ- 100 דולר... אבל המחיר עבורנו המריא ליותר מ 7 שקלים.

הפיתוי לומר שילכו כולם לעזאזל, כל כך קורץ. אבל מה שמתחולל השבוע במסדרונות הכנסת עובר כל גבול הגיוני או מוסרי: חברי כנסת כמירי רגב, חיים כץ, ליברמן, לנדאו ואחרים, משתמשים בכל הכלים המכוערים כדי לשנות את החלטת הכנסת להעלות את אחוז התמלוגים לעד 62% והם עושים הכל כדי להוריד אותם לשליש- עד 40%.

ומה פתאום חברי כנסת דואגים לטייקונים יותר מאשר למדינה?... שאלה מצויינת. וכל המחשבות המכוערות חולפות לי בראש... למשל- אולי טובת הכיס... ואני לא מגזים. חבר הכנסת שאמה שהתלונן על איומים נגדו אם לא ישנה דעתו ויצביע בעד הורדת אחוז התמלוגים שילכו למדינה אינו בודאי היחיד הזוכה בימים אלה לטלפונים ליליים הכוללים איומים מרומזים וגלויים.

ואוי לאוזניים שכך שומעות... שאינטרס של כמה חברי כנסת יכול לקבוע שמדינת ישראל תקבל הרבה פחות מיליארדים, שילכו לחילופין לכיס הפרטי של טייקוני הגז, במקום לרווחה ולחינוך.

פשוט לא יאמן. וכל מי שצריך למחות- שותק, כולל אפילו חברת החשמל שלכאורה תרצה לרכוש גז במחיר מוזל. אבל רק לכאורה, כי ברגע שמחיר הגז יעלה, היא תשלם בכיף ותנחית את זה עלינו, וכך גם חברות הדלק וכו...

אז מי הצדיק שנותר כדי להילחם מלחמת מאסף נגד הטייקונים ושליחיהם בכנסת?... לדאבוני לא הרבה. וזה עוד סימן למדינה ההולכת ונרקבת- ואין נביא בשער.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים