חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

נוער הולך ופוחת

 

השבוע, העצבני מתגעגע לדורות הקודמים בהם הנוער היה פחות אלים, מחמיא לביבי על ממשלת האחדות עם מופז ומתלבט בעד או נגד שוק עירוני במודיעין אך גם מציע פתרון מקורי משלו

 

נוער הולך ופוחת

מבלי להיות נביא אני יכול לחזות שרוב הכותרות במקומוני העיר השבוע יתעסקו בדבר אחד, האלימות והוונדליזם של בני הנוער בעיר. אלוהים אדירים, קם לו ילד משועמם אחד ומחליט שהגיע הזמן למעט אקשן ומה יותר טוב מאקשן בריא מאשר העלאה באש של חדר המורים בבית הספר השנוא עליו.

תשמעו, לפתע כל הקלישאות על כך שבכל דור דיברו על הדור הקודם בנוסטלגיה נשמעות לי מה זה נכונות. אין ולא היה דור כזה ששרף חדרי מורים. אין ולא היה דור שבו איימו על מבוגרים באלימות רק בגלל שביקשו מהם שקט באמצע הלילה. אין ולא היה דור בו מידי ערב שבת גינות ציבוריות התמלאו בג’וינטים, שברי בקבוקים ולעיתים יותר גרוע. אין ולא היה דור בו ילד הרג ילד גם אם זה בטעות. אין ולא היה דור בו תלמידים מסתלבטים ואף מאיימים בדפי פייסבוק. אז הגיע העת שכן נתגעגע וניזכר בנוסטלגיה בימים שהיו ולא ישובו עוד. עצוב.

 

ביבי, לשם שינוי, יצא גדול

לא אכפת לי מה הגברת יחימוביץ אומרת למרות שאני מאמין בדרכה הכלכלית, לא אכפת לי מה יאיר לפיד יאמר למרות שאני מאמין אדוק בדרכו החברתית, ובוודאי לא אכפת לי מה אומרים במר"צ, למרות שאני די מסכים עם תורתה המדינית. לא אכפת לי משלושתם כי השבוע ציפיתי מהם דווקא לצאת מהקופסה ולשבח את ראש הממשלה על ממשלת האיחוד הפתאומית שהפיל עלינו. ואני באמת לא מבין את החבר’ה מהמרכז שמאלה.

תגידו לי, אז נכון שמבחינה פוליטית זה תרגיל מסריח. ונכון שפסיק מטובת המדינה לא עמדה לעיני השניים, אבל לעיתים מעז יכל לצאת משהו פחות מר. כי מה רע בעצם במה שעשו ביבי ומופז, ותהרגו אותי אם אני מבין אתכם. אני בטוח שעוד חודש חודשיים תסכימו איתי, אבל בואו אומר לכם למה זה יקרה. אז ראשית ברור לכולם שבחירות עולות כסף והרבה, ומי צריך את הקלחת הזאת דווקא עכשיו כשברור לכל הדיוט שבבחירות לו היו בספטמבר ביבי היה יוצא מחוזק ומחנה מרכז שמאל במקרה הטוב היה נשאר כמו שהוא. אבל יותר מכך. יש סיכוי אולי קטן אבל הוא קיים, שכניסת "קדימה" ומופז לפורומים הביטחוניים ירגיעו קצת את ביבי וברק הלהוטים להדגים לנו איך תתפקד המדינה תחת אלפי טילים מדויקים מ-4 כנפות הארץ מידי יום והכל בגלל החשש שהפרסים מתים להתאבד ביחד איתנו.

חוץ מזה, יאיר לפיד, אתה אל תיכנס לדיכאון. להיפך, יש לך שנה להקים תנועה רצינית ולתמוך במחאה החברתית שמן הסתם תתחדש בקיץ. אתה לא חייב בחירות עכשיו. שלי יחימוביץ גבירתי, "קדימה" גפ כך תתרסק בבחירות, גם אם זה בעוד שנה וחצי. סבלנות, אולי בזכות דחיית הבחירות תבלעי גם את 10 המנדטים שנשארו להם. ואם "קדימה" תזנק בזכות מופז... גם טוב למדינה.

בליכוד לאחרונה הימין הקיצוני מרים ראש ושוליו הפכו כה עבים עד שלעניות דעתי תוך 10 שנים הליכוד יהפוך למפלגה ימנית קיצונית. ביבי ממש לא מת לזה והנה שנה וחצי של שקט עבורו, המתנחלים יורידו פרופיל ואיתם כל מיני חברי כנסת שהגיעו לשם בטעות כמו יריב לוין שלנו למשל. אז מה אני בא להגיד, חבר’ה, אני רחוק מביבי כרחוק ירושלים מפלורידה, אבל הפעם הוא גם שיחק אותה וגם עשה למדינה טובה גדולה, ואם מכל הסלטה מטבוחה הזאת יצא גם שינוי שיטת הממשל כפי שקבעו ביבי ומופז, אז אני בכלל אהיה מאושר.

 

איש החוק או לא?

ואם ביריב לוין המודיעיני עסקינן אז מתסכל אותי כל פעם שאני שומע או קורא על איך הוא מגן על המתנחלים. אז בסדר שהוא איש ימין ואנו לא חייבים להסכים, אבל אתה עורך דין או לא עורך דין. כשאתה אדון לוין מגיע לבית המשפט, אתה יודע בבירור שאת השופט וגם אותך לא מעניינים החלקים הרגשיים וההגיוניים. אותך מעניינת רק לשון החוק נקודה.

אז תסביר לי אדון עורך דין, איך זה לכל השדים שכשנערי הגבעות הקיצוניים, פולשים סתם כך לשטח הסמוך למודיעין ומקימים בו את הישוב הבא, פתאום אתה שוכח שאתה עורך דין. פתאום המדינה לא בסדר ובית המשפט גם. אז אני לא מבין, או שאתה צמוד לחוק או שבבקשה תחזיר את תעודת ההסמכה שלך למי שנתן לך אותה.

 

שוק מקומי במודיעין

הבוקר יצא לי לפשפש בפורום המקומי וויכוח צד את עיני- האם מודיעין צריכה שוק או לא צריכה שוק. האמת כשיצאתי מהבית לעבודה עדיין לא החלטתי אם אני בעד או נגד, אלא שבשעות הצהריים נזכרתי שאני חייב דחוף תיק רחצה ומיד נסעתי לשוק העירוני בפתח תקווה, רכשתי אחלה תיק באחלה מחיר ושבתי מאושר לעבודתי.

נו, ישבת וחשבתי ובעצם אמרתי לעצמי, למה לא? לפני כשנה ביקרתי ברומא ומישהו סיפר לנו על שוק כלשהן אי שם בעיר. תשמעו, בלב שכונת מגורים נורמטיבית ניצב לו שוק ענק (קבוע) שבו יכולת למצוא כל מה שתרצה ובכסף קטן. (אני לא מדבר על שוק ירקות פירות) ואני שואל למה במודיעין אי אפשר. האמת שראש העיר מדבר על שדרות חנויות ובתי קפה מול בנייני דימרי, ויתכן שמזה תצא אטרקציה חבל"ז, הבעיה הינה שמחירי השכירות יהיו שם בשמים ואז נקבל שדרה שכל ההבדל בינה לבין הקניון זה הגג שאיננו.

אז מה עושים? לו היה זה תלוי בי, הייתי מזיז ממרכז הקבלנים את כל המשרדים שיעברו לאן שירצו, מאשר לפתוח שם דוכנים במגוון רחב, בתי קפה קטנים ותאמינו לי, נקבל אחלה של שוק צבעוני ומוסיקלי והכל במרכז העיר, ומה בעצם צריך הבנאדם?

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים