חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

לא לגייס את החרדים

 

השבוע, העצבני מתנגד לגיוס חרדים, מפרגן לעירוני מודיעין אבל רוצה עוד, מקווה שתבואו לערב מוסיקלי שכולו תרומה למען ילדי איל"ן ומציע (שוב) מיתוג חדש לעיר. טור אישי. 

 

לא לגיוס חרדים

מישהו במדינה הזאת כנראה נפל על הראש והנפילה הזו חוצה מפלגות. לגייס, לגייס, לגייס. תגידו אתם בסדר? אתם שמעתם מה קורה כבר היום בצבא? גם כך חלק מהחיילים חובשי הכיפה הסרוגה שנשמעים לרב הפרטי שלהם משגעים את המערכת הצבאית : לא להביא חיילות שישירו, לא להביא חיילות שידריכו והרשימה ארוכה, פשוט תקראו עיתונים.

אבל כאן אין מה לעשות כי מדובר כאן בחלק לגיטימי, יוצר ופעיל בכל רבדי החברה ועם כל הצער..איך אומרים, זה מה יש! אבל חרדים?? הטמטום הזה של גיוס חרדים כבר הביא עלינו כמה פלוגות שחיילות הן שם טאבו ומה יקרה אם הפלוגות יהפכו לגדודים וגדודים לחטיבות. אתם מתארים לעצמכם איזה צבא נקבל? אבל חרדים שלא יודעים מה זה צפירה ומה זה יום זיכרון? אז אני קורא לכל הלפידים למיניהם.

עזבו את החרדים. לא גיוס ולא שרות לאומי, חבל על המשכורות הצבאיות שילכו לכל אברך שבמקרה הטוב יציג נוכחות במחלקה אלמונית בבית חולים ובמקרה הפחות טוב, נתחיל לשמוע על הדרת אחיות. אז מה אני אומר? תשלחו אותם לעבוד, לעבוד לעבוד. רק זה, אחים שלי, יהפוך אותם לגורם יצרני ומועיל בחברה והמתינות כבר תבוא מאליה. ובינתיים, כן, תעצרו את "דמי הקיום" וההקצבות לישיבות האמיתיות ובוודאי המפוברקות, תעצרו את המשכורות המכונות קצבאות ילדים למי שמביא 8-15 ילדים, תראו להם שכדי לגדל ילדים לא די לחיות מהושטת כף יד, גמ"חים למיניהם והתעלקות על החברה העובדת. תאמינו לי, רק זה יעזור.

החגיגות מאחורינו ועכשיו לעבודה

מה נותר לי כבר להגיד אחרי שכווולם כבר שפכו גלונים של תשבחות לקבוצת הכדורגל של עירוני מודיעין שמכלום עלתה ליגה. נכון, מדובר רק בליגה ב’ ועדיין נצטרך לשרך גלגלינו לכל מיני מאהלים מרוחקים ומגרשים שמזמן נס ליחם. אבל סבלנות, מודיעין קיימת רק 16 שנים. אני עצמי לא ממש אימצתי את משחקי הקבוצה אבל גם במתי מעט המשחקים שצפיתי, ראיתי קבוצת לוחמים שגם אחרי 4 ו- 5 גולים המשיכו לתקוף כאילו הגול הבא הוא הקובע.

כל הכבוד. החל מקבוצת האוהדים ועד ראש העיר. ועכשיו לקרקע המציאות. חבר’ה, בליגה ב’ בכל זאת הרמה שונה. אם ההרכב ששיחק העונה ימשיך ללא חיזוק מתאים, אין לי ספק אומנם שהוא ייתן פייט לכל קבוצה אבל אנחנו יכולים לשכוח מהחמישיות והרביעיות והמלחמה על כל שער או ניצחון לא תהיה פשוטה. אז מה צריך לעשות? ראשית להתחיל כבר עם בניית האצטדיון אמיתי בעיר, כי אם וכאשר עירוני מודיעין תעלה לליגה א’ נוכל לקיים בעיר משחקי בית ולא לנדוד לרמלה או לראשון.

אבל לא רק מגרש. כדי להלהיב ולהריץ קבוצה לליגה ב’ באמת די בחבר’ה נלהבים ונשמה של בן שימול, אבל לעלות לעוד ליגה ועוד ליגה... צריך גם כסף, כסף שיביא 2-3 שחקני חיזוק טובים שיהוו את השלד ויתנו את ההשראה לבני הנוער המקומיים. ואם בבני נוער וילדים עסקינן, הגיע הזמן אולי לוותר על החסות של כל מיני אגודות ספורט. לא אולי. צריך. בעיר קיימות ליגות ילדים טובות ואין שום סיבה שבעולם שכמה בני סהר יגדלו כאן וילכו לירושלים או לת"א.

הגיע הזמן לבנות ליגות ילדים שימלאו בעוד כמה שנים את שורות הקבוצה העירונית הבוגרת, וכשיגיע יום כשחיים ביבס אולי יהיה כבר סגן ראש ממשלה... נו, אולי נוכל לארח כאן למשחק ליגה אמיתי את החבר’ה מבית"ר ירושלים ואלה מת"א. וזה לא בשמיים, רק לחלום ולעבוד. ומילה אחרונה לבן שימול ידידי. בשפת אימי יש פתגם שתרגומו החופשי הינו, "בא לנשק ויצא מעוור".

ידידי הלוחם הבלתי נלאה כל כך דאג שלמשחק האחרון נגד חבל מודיעין בשישי האחרון יגיעו יותר מה- 450 אוהדים שהמשטרה מרשה. מה עשה? פיזר בעיר הודעה שהכניסה תהיה רק עם הזמנות. מה לעשות ומאות רבות שחשבו אולי לבוא ויתרו מראש בשל הקרב על ההזמנות. התוצאה? קהל של משחק רגיל באמצע העונה. חבל.

 

תנו יד לילדי איל"ן

ביום רביעי בשעה 19:30 בערב יתקיים ערב בהיכל התרבות שכולו קודש לילדי איל"ן. אז נכון שהכרטיס עולה 120 שקלים, נכון שזה לא שלמה ארצי. אבל, עמיר בניון ? דוד דא’ור לא בליגת העל? ואתי אנקרי שתזכיר לנו את הימים הגדולים שלה. ביננו, גם בלי הכסף לילדי איל"ן זה שווה לבוא ולחוות חוויה מוסיקלית לא שכיחה במחוזותינו. ואם הכסף הולך למטרה כל כך נעלה, אז למה אתם מחכים? צלצלו ל- 08-9737333 והזמינו כרטיסים. אל תשכחו, מדובר בילדי העיר שלנו.

עיר התיאטרון

ואם במופעים והצגות של היכל התרבות עסקינן, אזי אין לי ברירה אלא להיזכר בהצגתו של זאב רווח אליה הלכתי בשבוע שעבר בהיכל התרבות. נכון האולם לא היה מפוצץ אבל שימו לב, ותראו כמה ימים תישאר התפאורה של הצגת הקאמרי "סוף טוב" שתגיע אלינו בעוד פחות משבועיים. 5 ימים ברציפות תעלה ההצגה כאן ולפחות על פי מפת האולם שבאתר ההיכל, רוב האולם מוזמן כבר למנויים. אז מה זה אומר על הרגלי הצריכה התרבותית של תושבי העיר? כל אחד יסיק לעצמו את המסקנות ורק אומר שבשבוע בו מספרים לנו שהשנה כבר יש להיכל 12 אלף מנויים, סימן אולי שמצאנו את המיתוג של מודיעין... עיר התיאטרון.  

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים