חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

קובי עצבני - מוציאים דיבת העיר רעה

 

העצבני רוצה שמי מודיעין ייקחו אחריות, חושב שסיפורי הממסתננים בעיר יצאו מפרופורציה ופוגעים בעיר, ומתעצב ממקרי האלימות הרבים שמתרחשים באזורינו

 

מה קורה במי מודיעין?

קראתי השבוע את כתבתו של הקולגה שלי יואל תמנליס על מה שארע סביב תביעתה של תושבת העיר נגד "מי מודיעין" ולא ידעתי אם לכעוס, להיעלב או פשוט להיאנח... עולם מוטרף ומוסדות שאי אפשר לסמוך עליהם שהם שמים עלינו אפילו מאה גרם של אכפתיות.

ואני פשוט לא מבין. הגב’ ממודיעין הגישה תביעה ייצוגית נגד התאגיד ושם גייסו סוללת עורכי דין עליהם הוציא התאגיד 120 שקל ולבסוף שילמו לה בהסכם פשרה 20 אלף שקל. עד כאן יחסית עוד הכל נורמלי למרות שכלום בהתנהלות לא נורמלי. אבל הנה אני קורא את תגובתו של התאגיד לכתבה ומה אני מוצא? כן, התאגיד דווקא היה זוכה על בליינד במשפט אבל,  ואבל, ואבל.

אז אני רוצה להבין, לו אני הייתי מבזבז כל כך הרבה כסף על יידעונים ולבסוף הייתי משלם לתובעת פיצוי, הייתי יוצא בראש חוצות ומודה, טעיתי. כל כך פשוט. אבל בתאגיד יושבים חכמים שמצד אחד ישכנעו אותך שהתובעת טעתה ועובדה שמשכה את התביעה, ומצד שני משלשלים לידיה 2 רבבות שלמים כדמי הוצאות. אז אני לא מבין.... אם היא משכה ובכל זאת נתנו לה כזה כסף גדול, מה זה אומר... אני מבולבל. 

לו היה זה מקרה פרטי, אז מה אכפת לי ולא מפריעה לי הסתירה הצורמת הזו, אבל אח’שלי, כאן לא מדובר בכבוד מזויף אלא בכסף ציבורי עליו אתם צריכים את דין וחשבון על הפאשלות שלכם. וזה מיועד גם לכם חברי דירקטוריון. למה אתם יושבים שם? תושב מגיש תביעה, מה הבעיה לכל הרוחות להעסיק מישהו שתפקידו לבדוק טענות עד הסוף ומה שמגיע מגיע בלי להגיע להגשת תביעה אן בקשה לתביעת ענק ייצוגית. . אז, מה בעצם נותר לי לומר? עצבים, עצבים, עצבים.

 

אז מה יגידו אזובי הקיר

טוב, אז על אלימות של בני נוער למבוגרים כבר קראנו לרוב, אבל בשבוע שעבר העיתונאי שבתאי בנדט סיפר לנו על האלימות המתרחשת בתוך ובקרב בני הנוער הכי איכותיים שלנו: " תנועות הנוער "הצופים", "מכבי הצעיר",  ו"תיכון מו"ר" הפכו ליעד מבוצר". מה זה הדבר הזה ? לאן הידרדרנו ולמה אנו מצפים מנוער משועמם כאשר הגרוע מכל קורה בקרב בני הנוער הכי טובים שלנו?  ועל זה אמרו אבותינו באיזה שהוא מקום... "אם בארזים נפלה שלהבת.... " תמשיכו לבד.

 

זו הדוגמא שהמבוגרים נותנים

עד כאן בין בני נוער. ונעבור רגע למבוגרים יותר. "בעל חנק את אשתו והביא אותה לתחנת מד"א". כן, זה נכון וזו הכותרת המדויקת ש"חדשות מודיעין" פרסם בשבוע שעבר. נו, טוב נגיד שהבעל נבהל מתוצאות מעשיו ומיהר לנסות לתקן את המעוות, רק שהאישה לא ממש שיתפה עימו פעולה והעניין נגמר בתחנת המשטרה.

אז לו היה זה המקרה היחיד של אלימות בתוך המשפחה בפרט ובין מבוגרים בכלל  מילא, אבל הנה שבוע קודם לכן הגיע אלי סיפור, חתיכה של סיפור על אלימות הדדית בין בני זוג מהעיר. הסיפור היה מפולפל ומרתק אבל בשל סיבות של צנעת הפרט זרקתי את הכתבה לפח. הפסדתי סקופ.

השבוע זה הגיע לשיא (ראו ידיעה נפרדת בעמ’ 3) של השלכת בלוני מים מגובה רב, ורק בנס איש לא נפצע. אלה רק חלק מהסיפורים שמגיעים כמעט מידי שבוע למערכת ואנו גונזים אותם ויש גם כאלה שפשוט אינם מגיעים לידיעת הציבור. לא מאמינים? תשאלו ברווחה או במשטרה.  

ואני שואל, מה יש בעיר הזאת שהורס משפחות וזוגיות. האם אלו קשיי העיר החדשה, או אולי התסכול של עיר שינה שאין היכן לפרוק בה את לחצי היומיום? או אולי בעצם סתם הפכנו לעוד עיר נורמלית. אז כל מה שאני בא להגיד זה איך לכל הרוחות אנו מסתכלים במראה כשאנו שומעים על עבריינות ואלימות בין בני נוער או נוער למבוגרים, כאשר אלה הדוגמאות שאנו נותנים להם.

 

מוציאים דיבת העיר

העיר השתגעה. בשבועות האחרונים כל מי שפותח כאן עיתון נדמה לו שמודיעין היא העיר המאוכלסת ביותר במסתננים אחרי ת"א ואילת. זה מספר על מחפשי העבודה המסתובבים בין שלדי בנין ואחרת עושה כתבת מגזין כפולה. רגע,  נסחפתם קצת, לא? יש בעיר מאות עובדים תאילנדים ואיש לא כתב עליהם שהם מסוכנים,  אבל כאן אפילו לדברי מפקד תחנת משטרת מודיעין שבטח סופר אותם אחד אחד אומר שיש כאן מקסימום 30 פועלים. אז אני לא אומר שצריך לגנוז את הסיפור, אבל טיפת פרופורציה. בחיי לא יודע מה לעשות ואיך לנהוג בהם, אבל יש לי הצעה, כשאין על מה לכתוב פשוט לא לכתוב. רעיון טוב אה?

 

מחיר הפלאפל

תאמינו לי, לפעמים אני חושב שלא יעזור כלום ומודיעין בחיים לא תהיה מאוחדת. כן ורבים מהפעמים האלה קורים כשאני מגיע לרעות ורואה כמה עולה שם מנת פלאפל. לא אגלה לכם כמה,  רק אומר שבמחיר כזה אפשר לקבל בצד אחר של העיר גם פחית שתיה ויישאר עוד עודף. אם תרחיקו ללוד או פתח תקווה תוכלו להחליף את הפלאפל בשווארמה ולא תוסיפו שקל. אז אני לא מבין. בכל מקרה, שלא תבינו לא נכון, כי אין המדובר רק בפלאפל, אבל על המקרו של התופעה צריך כתבת מגזין.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים