חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

אלופי ההפרדה והמחזור

 

שיא במספר המתמודדים בתחרות הבניין המפריד שנועדה לעודד הפרדת פסולת אריזות לפח הכתום ומחזורה * תשעה בניינים גרפו את המקומות הראשונים וזכו בפרס כספי שחוזר כהשקעה בבניין

 

זינוק של כמעט 70 אחוז במספר ועדי הבתים המשתתפים בתחרות "הבניין המפריד". זו השנה השלישית לקיום התחרות, כאשר השנה נגשו 98 ועדי בתים לעומת 58 בשנה שעברה. מטרת התחרות היא לעודד הפרדת פסולת אריזות לפח הכתום ומחזורה. אגף קיימות וסביבה ואגף התברואה במינהל איכות הסביבה בעיריית ראשון לציון יזמו את התחרות בשיתוף תאגיד המחזור "ת.מ.י.ר" והאגודה לתרבות הדיור.

בתום תחרות צמודה שנמשכה חודש וחולקה שתי קטגוריות: בניין עד 16 דירות וקטגוריה של בניינים בני 17 דירות ומעלה, הוכרזו הזוכים בטקס שהתקיים השבוע בניין העירייה במעמד ראש העיר- רז קינסטליך, חברת המועצה ומחזיקת תירק איכות הסביבה- קרן דנה ג’דה , מנהלת השיווק של תאגיד תמיר- שרוני דוידוף ומנכ"ל האגודה לתרבות הדיור- ראובן צדוק.  

התחרות הורכבה ממספר קריטריונים, כך שמלבד נפח הפסולת הממלא את המכל הכתום ונבדק על ידי צוות מקצועי מטעם העירייה, נבחנו קריטריונים נוספים כמו איכות הפסולת המושלכת למכל הכתום, שאלון אינטרנטי לכל ועד בית בנושא הפרדת פסולת ומחזור שיבדוק את רמת הבקיאות של המשתתפים בנושא וכן העלאת רעיונות מקוריים וישימים להטמעת הפרדה במקור ברחבי העיר. ועדת השיפוט הופתעה השנה לגלות שכל הבניינים הצטיינו בהפרדתה של פסולת האריזות ולכן ההכרעה הייתה לא פשוטה. לכן למקום הראשון הגיעו, בקטגוריית "עד 16 דירות", שישה ועדי בתים עם ניקוד זהה: טשרניחובסקי 9,דוד הראובני 3, הדגן 18, וולפסון 38 , יהודה לייב 12 ובילו 3: הפרס הכספי שהוענק לוועדי הבניינים עמד על סך של 2,250 ₪. בקטגוריית 17 דירות ומעלה זכו שלושה ועדים עם ניקוד זהה:  צבי גנות 4, חומה ומגדל 21, והקוקיה 23. להם הוענק פרס בגובה 4,000 ₪.  בסך הכל חולקו למעלה מ-25 אלף ₪ המיועדים לשדרוג וטיפוח הבניין.

ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך את הזוכים בתחרות והדגיש את חשיבות נושא הטמעת הפרדת פסולת לפח הכתום "העלייה במספר המשתתפים בתחרות השנה מעידה מבחינתי על נכונות התושבים לקחת על עצמם את המשימה להפקיד את האריזות וכמובן על העלאת המודעות הסביבתית בעיר. ישר כוח לכל המשתתפים".

מחזיקת תיק איכות הסביבה, חברת המועצה קרן דנה ג’דה, הוסיפה: "אני מודה לכל הבניינים שהשתתפו בתחרות וברכות לזוכים , אני בטוחה כי תדעו למנף את התחרות וחשיבותה. כולי תקווה שבשנה הבאה ישתתפו בניינים נוספים בפרויקט מבורך. אני מודה לכל השותפים לעשייה, בהם תאגיד תמיר, מינהל איכות הסביבה, אגף תרבות הדיור ואגף התברואה בעיריית ראשון לציון".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים