חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

מה הם תומכי זיכרון ואיך הם עוזרים

 

מהם תומכי זיכרון וכיצד הם מסייעים לנו לקרוא נכון יותר, על אלו בכתבה של שרון לבקוביץ, מנהלת פורום בתחום טיפול והדרכה רגשית בהורים וילדים, מטפלת בלקויות למידה והפרעות קשב. להמשך קריאה- כנסו

 

 תומכי זיכרון בלימוד קריאה

 בלימוד קריאה אנחנו צריכים לזכור הרבה מאוד סימנים, סימני דקדוק, צלילים, אותיות, והברות.
למעשה, כשאנחנו מתחילים ללמוד קריאה, קודם כל מתחילים מלימוד הבסיס, שזה, לימוד האותיות, ולאחר מכן לימוד הצלילים, כשלכל אות יש צליל מיוחד שמאפיין אותה, וקריאה היא למעשה ביטוי בקול של רצף של צלילים שיוצרים מילים. אך לפעמים לילדים קשה מאוד ללמוד קריאה כי קשה להם לזכור הכל, את האותיות, הצלילים, ההברות, הניקוד וכמובן השילוב של הכל ביחד כשקוראים סיפור. ובמקרים כאלו כשלילד קשה לזכור וזה יכול להתבטא גם בקריאה וגם בכתיבה אנחנו משתמשים בתומכי זיכרון.

תומכי זיכרון אלו בעצם סימנים, למשל, רמזים סמנטיים (בסמנטיקה הכוונה למשמעות של מילה), או סימנים חזותיים, שעוזרים לילד לזכור איך לקרוא. בדרך כלל כשנעבוד עם ילד על קריאה נבחר בסימנים שיש להם משמעות מבחינת הילד תומכי הזיכרון שנבחר יהיו שונים מילד לילד כי ילדים שונים זה מזה מבחינת היכולת לזכור. יש ילדים שהזיכרון החזותי אצלהם טוב יותר ויש ילדים שהזיכרון השמיעתי שלהם טוב יותר. בכל מקרה גם אם אנחנו משתמשים בתומכי זיכרון כדי לעזור לילד לקרוא, מומלץ גם לעבוד עם הילד על הרחבת אוצר המילים שלו, וגם על שינון הקריאה על בסיס יומי כדי לעזור לו לקרוא מהר יותר וקל יותר. בהצלחה.

בברכה,
שרון

יש לכם עוד שאלות לשרון לבקוביץ - טיפול רגשי, קשב וריכוז? כנסו!

נייד: 050-7603244

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים