חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

האם אילת הופכת לטבריה

 

כבר שנים רבות שאני לא נופש בעיר טבריה ולכולם ברור למה, ולא רק בגלל החוף שהתרחק, אבל אילת? אילת תמיד הייתה עבורי, אי של שפיות, בו הייתי חש שאני קצת גם בחו”ל. בביקורי האחרון שם כבר הבנתי שגם אילת זו כבר לא אותה אילת, וש”סאלח, גם פה זו זו ארץ ישראל, רק שישראל כבר אחרת”, תופס יופי גם כאן.

 

כבר שנים רבות שאני לא נופש בעיר טבריה ולכולם ברור למה, ולא רק בגלל החוף שהתרחק, אבל אילת? אילת תמיד הייתה עבורי, אי של שפיות, בו הייתי חש שאני קצת גם בחו"ל. בביקור האחרון כבר הבנתי שגם אילת זו כבר לא אותה אילת, וש"סאלח, גם פה זו זו ארץ ישראל, רק שישראל כבר אחרת", תופס יופי גם כאן. האמת שהשינוי החל לא מהיום, אבל הפעם יחד עם העיכוב של שעות בטיסה, והקפה של בוקר וערב שבת המשמים במלון, זה ממש עבר כל גבול.

לפני זמן מה שהיתי בסוף שבוע במלון "מלכת שבא", הסוחב על גבו 5 ורבע כוכבים, וכל זאת בעיר שבה הדבר הקדוש היחידי, היתה שן הבינה של המלכה שנמצאה בחפירות המלון בשנות ה- 50, (זה כניראה קרה בדרך לירושלים לביקור נימוסים אצל המאהב הידוע, קינג סלומון) והאמת, חשתי בדיוק כמו שחשים בטבריה של רבי מאיר בעל הנס והמים עליהם התהלך אחינו ישו.

ובחזרה לסיבה בגינה אני בכלל כותב. במסגרת כנס בו השתתפתי במלון המפואר הצמוד לחוף הצפוני, הופיע בערב חמישי סטנדאפיסט חילוני למהדרין ידוע. אז למה חמישי? כי בערבי שבת אין הופעות בשל התחשבות ברגשות האורחים הדתיים ובשל הרצון לא להתעמת מול הרבנות.

כשביקשתי לדעת איך מגיעים לקניון השייך לחברה המפעילה את המלון, נאמר לי שהקניון יפתח במוצאי שבת. הסיבה שוב, האורחים הדתיים. מאחר וגם הקניונים האחרים בעיר היו סגורים למעט "ארומה", ההחלקה ובתי עסק בודדים, ומה’מאנקיס’, הרי כבר נמאס, אז הסתגרנו בחדר כשאנו מסתפקים במרגיע הלאומי רוני דניאל ביומן החדשות.

בבוקר בארוחת בוקר גיליתי שאיני יכול להכין או לקבל קפה הפוך, האוטומט סגור בשבת בשל דרישות המועצה הדתית, וגם כשביקשתי חלב חם קיבלתי אותה תשובה.

וטרם סיימתי. בברכת השחייה מתברר, אין להזמין צ’יפס או שניצל, כי הטיגון בברכת המלון אסור בשבת.

הכי מגוחך היה, כשמצד אחד דאגו לשדר לנו שזה מה יש, הנה אנשי המלון לא שכחו ליידע אותנו שאנו נדרשים לעזוב את החדר ב 16.000, הרבה לפני יציאת שבת. בתכל’ס, ההרצאות תפסו את כל היומיים, כך שלא יצאנו מהמלון בכלל.

ולסגירת המעגל נסיים בציטוט של יו"ר מועצה דתית בעיר כבר בשנת (2009) לכתב "ערב ערב": "רבנים הגיעו, ראו את הצמא והקרקע הפורייה ושאנשים כאן חמים וזקוקים לזה, והרבנים, שחששו להגיע, כבר לא חוששים. יש כאן צורך אמיתי של השטח".

עם וללא קשר לג’ננה שחטפתי בסופ"ש, לפני 9 שנים על פי פרסום "ערב ערב" של אילת, נכנסו למועצת העיר 5 חרדים, אולי דתיים נוסח ש"ס, מה קורה שם היום, לא בדקתי, אולי זה השתנה, וזה ממש לא חשוב, די לי במה שחוויתי משישי בשעה 18.00 עד 16.00 של שבת כשנאלצתי להפרקיד את המזוודה בלובי. מה עשינו עד הטיסה המעוכבת... בעיקר המתנו.

וכשזה מתחיל ככה, אין להתפלא כשזה נגמר בלי חלב חם ומכונת אספרסו שומרת שבת. ובאשר לתיירות החוץ, אין מה לדאוג. תייר שבא, רואה את ההתעללות, לא יחזור, ולהבא אם יהיה בסביבה, ילך לעקבה. שם אין מועצה דתית. ובא לציון גואל.

ואני פונה למארגני הכנס ובכלל לכל המארגנים: תגידו לי, אתם התחרפנתם? אתם מריצים בסופי שבוע בטיסות וברכב 400 איש כולל מרצים, מנחים ואומן, שלא השאירו שעה פנויה אחת לפעילות פנאי, משלמים למלון מחירי רצח יחסית לתקופה שגם לשחות לא ממש מתחשק, ולבסוף מלון 5 הכוכבים הפך בעצם לעוד מלון שיכל להיות באשקלון, אשדוד או נתניה הקרובות". 
"למה לשלם 1600 שקל ולבסוף לא להרגיש שאתה בעיר תיירות חופשית. כי אם מימלא אני כלוא במלון עד יציאת שבת, אז לפחות שהכנס יהיה קרוב לבית, וגם המחיר ירד בחצי.

ותהרגו אותי אם אני מבין. ומי שלא חש ככה, שיקום!

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים