חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

איחולים לבביים לרגל פתיחת שנת הלימודים

 

לילדים שעולים שנה ראשונה לכיתה א’, וכן לתלמידים הותיקים יותר, מצרפת בטור זה מספר המלצות ואיחולים לרגל שנת הלימודים החדשה, להמשך קריאה - כנסו!

 

מאחלת לכל התלמידים שמתחילים מחר שנת לימודים חדשה, ברכת הצלחה גדולה! אומנם לא אחווה אתכם את היום הזה מקרוב, אבל כבר מעכשיו אני חשה את ההתרגשות שלכם ומתרגשת יחד אתכם.
והנה צידה קטנה ממני אליכם לדרך:
~לא תמיד תלמדו את הדברים שהכי יעניינו אתכם בבית הספר, אבל תמיד תוכלו למצוא דברים קטנים שיגעו בכם, ואלו יהפכו אתכם לבעלי ביטחון עצמי רב לא רק בשטח זה אלא גם בעולם כולו.
~המושג "הלשנה" הוא נגזרת של הפחדה וחוסר ביטחון. על כן, אם ילד מסויים העליב אתכם או עשה מעשה שאינה נראה בעיניכם הוגן או ראוי, אל תהססו מלדווח על כך לממונים עליכם (ההורים / המחנכת / היועצת / וכמובן אני). לדבר על הדברים זה המפתח כדי לפתור ולשפר אותם.
~כבדו את המורים שלכם- אינכם יודעים אך המורה שלכם עושה מעל ומעבר על מנת לרתום את הקשב והסקרנות שלכם. הוא עובד גם מעבר לשעות בית הספר, על מנת שאתם תקבלו השכלה ומיומנויות חיים. חשבו כמה אומץ נדרש לעמוד כל יום בפני קבוצה כה גדולה של תלמידים. מעבר לכך כמה ידע, וזיכרון נדרש על מנת להעביר את החומר בצורה מדוייקת, וכמה יצירתיות וגמישות כדי שהוא ילמד בצורה מעניינת. העריכו זאת!
~אמרו מילה טובה- זאת לא בושה לומר מילה טובה, להיפך! כל מילה טובה שתגידו תחזור אליכם כפולה ומכופלת, כיוון שכאשר אנו נותנים מחמאה לאדם אחר אנו מרגישים באופן מידי טוב גם כלפי עצמנו. מילה טובה לא רק לחבריכם לספסל הלימודים אלא גם לשומר בית הספר, לשרת, למוכר בקיוסק בהפסקה וכמובן למורים המלמדים אתכם.
~שאילת שאלות- אל תחששו לשאול שאלות. אם יש משהו שבו אני דוגלת בשיעורים שלי ואומרת לכם כל פעם ופעם זה- "תשאלו". כיוון שמכל שאלותיכם תשכילו, ואף תזכרו זאת יותר טוב, כיוון שמדובר על דבר שהתעורר בכם ודורש מענה.
~תהנו- תהנו מתקופת חיים זו, בה ניתן ללמוד על כל כך הרבה נושאים, ובמקביל להיפגש עם חברים בהפסקות ולפתח חברויות חדשות.
~אל תתנו להגדרות הקבוצה להגדיר אתכם- בשלב מסויים יכתירו תלמיד אחד כמקובל ואחר כלא מקובל. אל תתנו למילים הללו להשפיע עליכם. התחברו לילדים בעלי תחומי עניין משותפים לשלכם, וחשוב מכך- בעלי עולם ערכי מתאים.
~תנו יד לביישנים והרגישים, למוחרמים והמוגדרים כ"חנונים" - כי לעיתים עם ילדים אלו יווצרו הקשרים היפים ביותר.
 
שלכם,
יעל - הוראה מותאמת
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים