חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

דיני עבודה

 

אם פתחתם עסק כלשהו, חשוב שתדעו כי יש לכם אחראיות. חלק משמעותי מהקושי של בעלי עסקים קשור לספקים, פרסום ולקוחות, אך חלק נוסף מכל הקושי והמורכבות יכול לנבוע מהכניסה לעולם המעסיקים אשר גוררת איתה חובות משמעותיים מאוד שיש להקפיד עליהם כאשר מחפשים עובדים, מכשירים עובדים או מעסיקים עובדים

 

אם פתחתם עסק כלשהו, חשוב שתדעו כי יש לכם אחראיות. חלק משמעותי מהקושי של בעלי עסקים קשור לספקים, פרסום ולקוחות, אך חלק נוסף מכל הקושי והמורכבות יכול לנבוע מהכניסה לעולם המעסיקים אשר גוררת איתה חובות משמעותיים מאוד שיש להקפיד עליהם כאשר מחפשים עובדים, מכשירים עובדים או מעסיקים עובדים. כלל החובות הללו נכנסים תחת קטגוריית: דיני עבודה. מדובר על דינים העוסקים בתחום זכויות עובדים וחשוב מאוד שכל מעסיק יקפיד עליהם וכל עובד יהיה מודע לקיומם.

דיני עבודה- במה מדובר?

דיני עבודה הם למעשה קובץ של חוקים אשר המטרה שלהם היא להסדיר את מערכת היחסים שבין עובדים לבין המעסיקים ולהגן על הזכויות של עובד מתוך הבנה והכרה בכוחות הלא שיוויוניים של עובד מול מעביד. דיני עבודה מתחלקים לשני סוגים: דיני מגן אשר מציבים תנאי סף ליחסי העובד והמעביד בלי קשר להסכם הספציפי אשר נחתם ביניהם וכן דינים עקיפים שנועדו בכדי להסדיר את הזכויות של העובדים ולשפר את תנאי ההעסקה, להלין על שכרם ועוד. חלק מדיני העבודה הם בעצם כללים אשר תקפים לכל עובד, אך חלקם הם דינים ספציפיים אשר מטרתם היא להגן על העובדים שיש להם מאפיינים מיוחדים לרבות: נשים, בני מיעוטים, עובדים זרים, בני נוער ועוד.

 דיני עבודה הנוגעים לבני נוער

בחופשה הגדולה של התלמידים מבתי הספר, לא מעט מהם מחפשים עבודה. חשוב מאוד לדעת שגם בני נוער זכאים לזכויות משלהם בתחום העבודה ויש להקפיד על זכות לעובד הרלוונטית לקבוצה זאת:

ראשית כל חשוב לדעת כי גיל המינימום להעסקה בישראל הוא חמש עשרה במהלך השנה וארבע עשרה במהלך חופשות הלימודים. עובדים מתחת לגיל שש עשרה יכולים לעבוד רק במקרים שמוגדרים בחוק הכוללים רכישת מקצוע והעסקת בני נוער אשר קיבלו פטור מחוק חינוך חובה. החל מגיל 16 יכולים בני נוער לעבוד גם ללא תנאים ייחודיים. 

בני נוער אשר מועסקים בהתאם לתנאים המדוברים אינם יכולים לעבוד שעות נוספות ומוגבלים ל8 שעות עבודה ביום ו40 שעות עבודה בשבוע. כמו כן, בני נוער אינם מורשים לעבוד במהלך שנת הלימודים החל משעה 8 בערב. החל מהשעה 11 בלילה המעביד חייב לדאוג להסעה לביתו של העובד.

דיני עבודה לנשים

אחד מחוקי העבודה המשמעותיים בישראל הוא חוק שוויון הזדמנויות. מדובר על חוק אשר אוסר על אפליה בין עובדים ומועמדים לעבודה בשל מינם, נטייתם המינית, הדת שלהם, הגזע שלהם, הגיל שלהם ועוד. איסור האפליה המדובר תקף לגבי קבלה לעבודה, תנאי עבודה, קידום בעבודה, הכשרות, פיטורים וכן איסור לבקש מהעובד את הפרופיל הצבאי אשר קיבל בגיוס שלו או לשאול אותו לגבי השחרור שלו מהצבא בטרם עת. כל אישה זכאית לשוויון הזדמנויות ובד בבד, זכאית לחופשת לידה ועוד.

דיני עבודה כלליים

דיני עבודה הרלוונטיים לכל עובד נוגעים לתחום פיצויי פיטורין, הזכות של כל עובד לשימוע טרם מפטרים אותו, האיסור לפטר עובד בשל העובדה שיצא למילואים, הזכאות של עובד לדמי הבראה, חופשות מחלה וימי חופש, הזכאות של עובד להפקדת דמי פנסיה, קופות גמל או קרנות השתלמות, חוקים הנוגעים לשעות נוספות ועוד מגוון רחב של דינים שמטרתם היא לאפשר לכל עובד לעבוד בצורה מכובדת בלי לפגוע במעמדו באופן כלשהו ולהתפרנס בכבוד. על כן, אם אתם חשים שיש לכם בעיה כלשהי בתלוש השכר שלכם וכי פגעו בשכר שלכם מכל סיבה שהיא במקום העבודה, חשוב שתבדקו את הזכויות שלכם וכן תבחרו איש מקצוע שיסייע לכם בתחום בדיקת תלושי שכר.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים