חיפוש
 
לדף הבית >>     ולד קספוטין >>

אתם תחליטו למי להאמין...

 

”קודם כל חשוב לומר, גם אליענה אלמוג, שותפתי להוראה בעשר שנים האחרונות פוטרה ושעה וחצי אחר כך הוחזרה ללמד משיקולים, שאני יכול רק לנחש אותם. אבל אני מוכרח להתייחס לתגובה שהוציאה עיריית ראשון לציון

 

המורה עמיר קליגר חזר לעבודתו כמורה בעקבות מאבק ציבורי של תלמידים הורים ומורים. עמיר קליגר ניהל שיחה עם תלמידיו בנוגע לרפורמה המשפטית, וככל הנראה השיחה נמשכה מעבר לפרק הזמן הקצר שקצב לכך המנהל.
בעקבות כך הופסקה בפועל עבודתו כמורה והוא זומן לשימוע, בחברה העירונית, שהיא המעסיקה שלו.
סגנית ראש העיר וממלאת מקומו ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זוהר, כתבה כך להורי התלמידים בבית הספר:
"הורים יקרים, אני כותבת לכם לנוכח פניות רבות ובקשות הבהרה שקיבלתי מכם בימים האחרונים. בימים אלו נחשפנו כולנו לדיון בעניינו של מר עמיר קליגר, מורה בית הספר רון ורדי למחוננים, ושמענו בחדשות ובעיתונות שמר קליגר פוטר עקב הבעת דעותיו. הפרסומים רחוקים מהמציאות.
מר קליגר לא פוטר אלא זומן לשיחת בירור בחברה העירונית. מנהל בית הספר על שם רון ורדי הנחה את המורים לנהל שיח בוקר בנושאים שעל סדר היום ולאחר מכן להמשיך בתוכנית הלימודים הסדורה. ומשום שהמורה חרג, ככל הנראה, מכללי הסמכות המובנים מאליהם בתוך בית הספר, ולא הסכים להם, וסירב לקבל את מגבלת הזמן שהוטלה עליו, נדרש בירור בינו לבין מנהלו. ומשום שסירב לשיח ישיר עם המנהל בנושא ביקש המנהל מהמעסיק הישיר של המורה, שהיא החברה העירונית, לקיים עם המורה שיחת בירור ושימוע לחידוד הנהלים. תוצאתה של השיחה היא כי המורה יוכל לשוב וללמוד.

בירורים רבים נערכים מעת לעת בין מנהלים למורים. רובם הגדול כמובן אינו מגיע לתקשורת, וטוב שכך. מן הראוי כי גם מקרה זה יישאר במסגור הנכון - סוגיות סמכות וניהול - ולא דין ודברים על דעות, כפי שפורסם באמצעי תקשורת."

בתגובת העיירה לתקשורת נאמר כך:

"בראש ובראשונה המורה לא פוטר ומדובר היום בברור תלונה שהחברה העירונית, המעסיקה את המורה, קיבלה ממנהל בית הספר, השייך למשרד החינוך, באשר על התנהלות בניגוד להנחיותיו ואינה קשורה לדעה פוליטית זו או אחרת אלא להתנהלות כללית של המורה שאיתו נעשו מספר שיחות לאורך השנה על-ידי המנהל. אנו מחוייבים לקרוא למורה לשיחת בירור בכדי להבין את עמדתו למול התלונות שקיבלנו כפי שמצופה מאיתנו בכל תלונה שאנו מקבלים. נבהיר שוב כי המורה לא פוטר אלא הוזמן לבירור, שהוא שימוע בכדי לשמוע אותו ואת חילוקי הדעות שיש לו עם מנהל בית הספר.
ראשון לציון הינה עיר זוכת פרס החינוך אשר מחנכת לא רק להצטיינות אלא גם לערכים ולמעורבות ומשכך אנחנו מעודדים את אנשי החינוך שלנו לדבר על אזרחות ודמוקרטיה ומגוון קשת הדעות הרחב עם התלמידות והתלמידים שלנו אך בשום צורה לא לכפות זאת עליהם. צר לנו שיש מי שמנצלים את אקלים הקיטוב הפוליטי ומשתמשים באירוע הזה שלו אין דבר וחצי דבר לפוליטיקה אלא לאירוע משמעתי בלבד."
וזה מה שסיפר קליגר עצמו על התנהלות עיריית ראשון לציון,  בראיון לתוכנית רשת ב "סדר יום" של תאגיד השידור:
"...קודם כל חשוב לומר, גם אליענה אלמוג, שותפתי להוראה בעשר שנים האחרונות פוטרה ושעה וחצי אחר כך הוחזרה ללמד משיקולים, שאני יכול רק לנחש אותם. אבל אני מוכרח להתייחס לתגובה שהוציאה עיריית ראשון לציון.
אחד, בניגוד גמור לטענתם, נושא שיחות הבוקר או התלונה על שיחות הבוקר עלתה בין המנהל לביני פעמיים בדיוק, שיחת טלפון אחת בדצמבר והשיחה האחרונה.
אבל התגובה של ראשון לציון מייצגת תופעה מטרידה נוספת והיא שיח פחדני ומסולף.
שבוע לאחר שהתבשרתי, טלפונית, שאני מפסיק לאלתר ללמד את התלמידים שלי ועבודתי הופסקה בפועל כי שבוע לאחר מכן כבר לא הגעתי ללמד, ולאחר שקיבלתי מעיריית ראשון לציון מייל, שהכותרת שלו היא זימון לשימוע ובגופו מופיעה המילה שימוע עוד ארבע פעמים! והמילה ברור לא מופיעה בו אפילו פעם אחת,
אני מרגיש שהעירייה מנסה עכשיו להתחמק באופן דמגוגי ולשחק משחק משחקים סמנטיים, וזה מרגיז.
אני מצפה שאנשים לפחות יעמדו  ביושרה מאחורי הפעולות והעמדה שלהם.
כי אם יש דבר אחד, אגב שאני מעריך בשרי הממשלה הנוכחית, הוא התואם בין המילים שלהם לבין המעשים שלהם.
אז את התגובה של ראשון לציון אני בכלל לא יכול להבין. כמו שאמרה להם עורכת הדין שלי, אנחנו מחזיקים בידינו מכתב לשימוע, אז עכשיו לנסות לרכך את הדברים... שיחת ברור אפשר לעשות באמת במשרד המנהל."

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים