חיפוש
 
לדף הבית >>     מכבי - רשת מרפאות >>

מחויבות לבריאות ולשליחות: מכבי שירותי בריאות ממשיכה להוביל ולהתרחב לקראת השנה החדשה

 

”השנה האחרונה הייתה קשה לכולנו”, אומרת ד”ר מיזן. ”המלחמה, המצב הכלכלי, והשפעות המתחים במדינה הביאו עימם אתגרים עצומים, לא רק בגוף אלא גם בצורה מובהקת בתחום בריאות הנפש. הצורך בתמיכה נפשית, בעזרה בהתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה, צף בכל שכבות האוכלוסייה. בעקבות הביקושים הגוברים וצו השעה השקענו ואנחנו עדיין משקיעים רבות בהרחבת מערך בריאות הנפש שלנו בצורה משמעותית, כדי לתת מענה איכותי ומקצועי לכל חברי הקופה.”

 

ד"ר רחלי מיזן, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות, מסכמת שנה מאתגרת של צמיחה והתמודדות עם משברים, עם דגש על הרחבת שירותי בריאות הנפש, פתיחת מרפאות חדשות וחתירה מתמדת להעניק לכל חבר את הטיפול המקצועי והאישי ביותר לקראת השנה החדשה.

לפני כחצי שנה מונתה ד"ר רחלי מיזן לעמוד בראש מחוז ירושלים והשפלה של מכבי שירותי בריאות.      לרגל ראש השנה והשנה החדשה הקרבה, שוחחנו איתה על השנה המאתגרת שעברנו, על ההרחבות והשירותים החדשים במחוז, ובמיוחד על המענה המשמעותי שניתן השנה לצורך הגובר בתמיכה בבריאות הנפש – תחום שבשנה האחרונה היה קריטי יותר מתמיד.

"השנה האחרונה הייתה קשה לכולנו", אומרת ד"ר מיזן. "המלחמה, המצב הכלכלי, והשפעות המתחים במדינה הביאו עימם אתגרים עצומים, לא רק בגוף אלא גם בצורה מובהקת בתחום בריאות הנפש. הצורך בתמיכה נפשית, בעזרה בהתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה, צף בכל שכבות האוכלוסייה. בעקבות הביקושים הגוברים וצו השעה השקענו ואנחנו עדיין משקיעים רבות בהרחבת מערך בריאות הנפש שלנו בצורה משמעותית, כדי לתת מענה איכותי ומקצועי לכל חברי הקופה."

הרחבת מערך בריאות הנפש התבטאה בהרחבת המערכים במרכזים השונים, התאמות המקומיות ומגזריות כמו פסיכיאטר חרדי שהתווסף למרפאה בירושלים ופתיחת מרפאות ייעודיות בתחומים מורכבים, כמו מרפאת התמכרויות בבת ים ומרפאה לטיפול בדיכאון עמיד בחולון ועוד. "שירותי בריאות הנפש שלנו כוללים טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי, ייעוץ רגשי ותמיכה קבוצתית מסוגים שונים," מוסיפה ד"ר מיזן. "ואנחנו עושים הכל כדי להעניק לחברים שלנו את התמיכה הנדרשת ברמה האישית, תוך התאמה אישית לצרכים הספציפיים של כל מטופל."

מחוז ירושלים והשפלה הוא המחוז הגדול ביותר במכבי ומונה כיום יותר מ-670 אלף חברים. "קופת חולים מכבי היא סטנדרט הבריאות המוביל בישראל", מסבירה ד"ר מיזן. "השאיפה שלנו היא להמשיך לגדול ולהצמיח את המחוז, על ידי הוספת מרפאות מקצועיות בשכונות השונות והרחבת שירותים במתקנים קיימים. אנו מחויבים להעניק לכל חבר יחס אישי וטיפול מקצועי ואיכותי, המותאם לצרכיו הייחודיים."

בנוסף לצמיחה הפיזית, מכבי זוכה להבעת אמון מצד החברים. "אנחנו מובילים באיכות הקלינית ובהבעת האמון מצד החברים שלנו," מוסיפה ד"ר מיזן. "מכבי היא הקופה היחידה שצומחת זה כעשור גם בירושלים, היא מובילה בהסדרי הבחירה בין בתי החולים ושביעות הרצון של חברי מכבי היא הגבוהה ביותר מבין כל קופות החולים ועומדת על 91 אחוז."

הרחבת השירותים לא הסתכמה רק בתחום בריאות הנפש. תנופת הפיתוח של מכבי במחוז נמשכת במלוא העוצמה. ד"ר מיזן מציינת כי רק לאחרונה פתחה הקופה מרפאות חדשות באזורים שונים בירושלים, כולל בהר חומה ובבית וגן ושפלה בשכונות חדשות בראשון לציון וברמלה. כמו כן הורחבו שירותים נוספים במתקנים קיימים, במטרה להנגיש שירותים מתקדמים לכל שכבות האוכלוסייה.

ד"ר מיזן, נשואה ואם לשלושה, היא בעלת דוקטורט בניהול ומנהיגות, ובוגרת תארים שניים במדיניות ציבורית ובמינהל מערכות בריאות. היא אחות מוסמכת במקצועה, ומומחית במינהל ומדיניות בסיעוד, עם רקע עשיר במערכת הבריאות הציבורית ובחיל הרפואה. במהלך הקריירה שלה שירתה בצה"ל כקצינת סיעוד ראשית, והובילה תהליכים משמעותיים ברמה הלאומית. לאחר שחרורה בדרגת סגן אלוף, כיהנה במספר תפקידים בכירים במערכת הבריאות הציבורית, בהם ראש אגף סיעוד ואחות ראשית בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד. בתפקידה הקודם, ניהלה את מחוז דרום במכבי והובילה את המחוז להישגים רבים, כולל באירועי חירום ומלחמת חרבות ברזל.

"לאחר שנה קשה ומאתגרת, אני מאחלת לכולנו שנה טובה של בריאות, שנה שהחטופים יחזרו לבתיהם וחיילנו ישובו בבריאות למשפחותיהם. שנדע להמשיך להתמודד עם האתגרים, להרחיב אופקים ולהעניק את השירות הטוב ביותר לחברי מכבי. שנתאחד כולנו באחדות ובשיתוף פעולה, ונמשיך לתמוך זה בזה, מתוך מסירות אמיתית לעשייה למען חברי מכבי.
תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.
שנה טובה ומבורכת לכולכם!"

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים