חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

מאות בני נוער בציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה

 

באירוע לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שהתקיים השבוע השתתפו מאות בני נוער וחניכי תכנית מודל האו”ם. בני הנוער נפגשו עם אישים בכירים מהאו”ם, משרד החוץ, אונסק”ו, ונציגים משגרירות גרמניה, הונגריה, צרפת ואיטליה.

 

מאות בני נוער התכנסו בשבוע שעבר באירוע לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ופתיחת תערוכה חסידי אומות העולם שהתקיים באגף הנוער והצעירים של מנהל קהילה. האירוע התקיים זו השנה השביעית בחסות תחום קשרי חוץ באגף הנוער ובשיתוף חניכי תוכנית מודל האום – ProMuner . בני הנוער, חניכים בתכנית מועדון מודל האו"ם הגיעו מחמש-עשרה רשויות מהמרכז והשרון בהם פועלת כיום התכנית, ונפגשו עם אישים בכירים מהאו"ם, משרד החוץ, אונסק"ו, ונציגים משגרירות גרמניה, הונגריה, צרפת ואיטליה.

בני הנוער, חניכי תכנית מועדון מודל האו"ם של פתחו את האירוע בתצוגת תכלית של פעילות מועדוני מודל האו"ם. החניכים ערכו סימולציית ראווה שעסקה באתגרים העומדים בפני המיעוט המוסלמי הרוהינגי במיאנמר (בורמה לשעבר) וכיצד הקהילייה הבינלאומית מתמודדת עם הטענות לרצח עם. כל חניך ייצג מדינה אחרת ושמר על האינטרסים של אותה מדינה במהלך הדיון.

מאות בני נוער בציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה

בהמשך הערב התקיים טקס מרכזי באולם התדר בו לקחו חלק אישיים בכירים מהאו"ם, משרד החוץ, אונסק"ו, ונציגים משגרירות גרמניה, הונגריה, צרפת ואיטליה. מר לודוביקו פולין קאלאבי, ראש משלחת אונסק"ו ברמאללה, אשר הגיע לדבר עם בני הנוער סקר בפניהם את הפעילות של אונסק"ו בתחום הסברת השואה וציין כי "חינוך על השואה ורצח עם הוא מרכיב חשוב לקידום אזרחות גלובלית שבמסגרתה הלומדים מפתחים חשיבה ביקורתית ואחריות, מעריכים את כבוד האדם, ודוחים גזענות ואנטישמיות שמובילים לאלימות". הוא סקר בפניהם את האופן בו מדינות מיישמות את החלטת האו"ם בנוגע ליום הזיכרון הבינלאומי לשואה ופועלות לחיזוק זיכרון השואה ולמאבק בתופעה של הכחשת שואה.

בשם עיריית ראשון לציון ואגף נוער וצעירים -מנהל קהילה נשא דברים  איתי מתיתיהו, חבר מועצה ומחזיק תיק צעירים ונוער בעיריית ראשון לציון. הוא ציין כי ישנה חשיבות עצומה בקיום אירועי זיכרון לשואה, במיוחד בזמנים אלו, כאשר מספרם של ניצולי השואה מתמעט משנה לשנה. מתתיהו ברך את חניכי התכנית בשם העירייה: "זה ממלא גאווה לראות את דור העתיד שיוביל את מדינת ישראל בשנים שיבואו. כולי תקווה כי ההתנסות הפרקטית בעבודה הדיפלומטית אותה רוכשים המשתתפים במועדון מודל האו"ם, יתרמו רבות לשילובם של ישראלים בארגוני האו"ם ובהובלת הדיפלומטיה של המחר", סיכם מתתיהו.

השנה לקח אגף הנוער חלק פעיל בקמפיין הבינלאומי WeRemember# ששם לעצמו למטרה לרתום את ההשפעה של המדיה החברתית ולהעלות את המודעות והידע לנושא השואה – וכל צורות שנאת הזרים ורצח עם ברחבי העולם - ובמיוחד לפעול לחינוך הדור הצעיר במטרה לוודא שאכן לעולם לא עוד.

מירב קופיטו מנהלת תחום קשרי חוץ באגף הנוער: "חניכי תוכנית מודל האו"ם יחד עם צוותי אגף נוער והצעירים ומובילי התחומים השונים פעלו למען הפצת הקמפיין  בקרב מוסדות העיר, כולל בתי ספר, מרכזי הנוער , מרכזי קהילה, מועצות תלמידים, תנועות נוער, מתנ"סים, בתי אבות ועוד. התמונות המרגשות שנאספו  הוקרנו השבוע במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו."

באי הכנס יכלו להתרשם מתערוכה לכבודם של חסידי אומות העולם שהוצגה במבואה של אולם הכנסים באגף הנוער והצעירים. התערוכה, "beyond duty", מתמקדת בסיפורם של 36 דיפלומטים זרים מ-21 מדינות, שהצילו יהודים במהלך השואה תוך סיכון חייהם. התערוכה, בהפקת משרד החוץ ויד ושם הוצגה על-ידי יותר מ-70 מדינות ברחבי העולם בפרלמנטים, משרדי חוץ, מוזיאונים, מוסדות שונים ועוד. התערוכה תיפתח לתצוגה השבוע במטה האו"ם בניו-יורק בטקס פתיחה רשמי במעמד מזכ"ל האו"ם ותוצג במשך חודש בחלל התערוכות המרכזי של האו"ם.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים