חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כדאי לדעת: תביעת ביטוח משכנתא

 

אתם עומדים לרכוש בקרוב דירה חדשה? ראשית נאחל לכם מזל טוב, מדובר על צעד מאוד משמעותי שיכול לשנות את העתיד שלכם

 

נכתב בשיתוף עם עו"ד תומר לינר

אתם עומדים לרכוש בקרוב דירה חדשה? ראשית נאחל לכם מזל טוב, מדובר על צעד מאוד משמעותי שיכול לשנות את העתיד שלכם. אך לצד האפשרות להתחלה חדשה, יש מספר דברים שאתם צריכים לקחת אותם בחשבון בכדי שתוכלו להתחיל את הכל ברגל ימין. אחד מהנושאים החשובים ביותר הוא לקיחת המשכנתא, שאותה אתם בוודאי תרצו לקחת במסלול הנוח והידידותי ביותר.

אך עוד נושא שאתם צריכים לקחת אותו בחשבון הוא ביטוח המשכנתא, תביעת ביטוח משכנתא יכולה להיות מאוד קריטית במידת הצורך. מדובר על תביעה של לא מעט כסף, תביעה שיכולה להציל אתכם ממש או שמא להוריד את כל החלומות שלכם לטמיון. יש מספר דברים שאתם מוכרחים לדעת, כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם עושים בחירות נכונות.

 

האם כל אחד חייב לעשות ביטוח משכנתא?

הרבה מאוד אנשים חושבים כי ביטוח המשכנתא הוא עוד אחד מאותם ביטוחים שלא חובה לעשות, אך בפועל בשונה, מביטוחים אחרים מדובר על ביטוח חובה. בדרך כלל הבנק לא יתן לכם לכם משכנתא, אילולא תעשו ביטוח משכנתא שמטרתו להגן על הכסף שאותו אתם לווים מהבנק לרכישת מקרקעין. תזכרו כי בדרך כלל, הלוואת משכנתא כרוכה בסכומי כסף לא קטנים בכלל, ולכן גם אתם רוצים לדעת שאתם לא תמצאו את עצמכם לבד במערכה.

 

לא חייב לעשות ביטוח משכנתא דרך הבנק

אתם אולי עשויים לחשוב כי מכיוון שאתם לוקחים את המשכנתא דרך הבנק, אתם תהיו מוכרחים לעשות גם את הביטוח דרך הבנק. אך בפועל אם תשאלו עורך דין תביעות ביטוח, הוא יספר לכם כי אתם לא מוכרחים לעשות ביטוח משכנתא דרך הבנק – אתם תוכלו לעשות את הביטוח בכל חברת ביטוח או דרך כל גוף אחר שעליו אתם סומכים.

 

מתי מגישים תביעת ביטוח משכנתא?

תביעת ביטוח משכנתא מוגשת אחרי הפטירה, והתביעה מוגשת בשם המנוח על ידי יורשיו החוקיים. 

חשוב לדעת כי ניתן להגיש תביעת ביטוח משכנתא אחרי שלוש ממועד הפטירה . לאחר מכן, יורשיו החוקיים של המנוח לא יוכלו עוד להגיש את התביעה בשמו – כך שאסור להתמהמה.

 

מה לעשות במקרה של דחיית תביעת ביטוח משכנתא?

חברות הביטוח יכולות להיות מאוד נחמדות עד לשלב שבו אתם תצטרכו לקבל מהן כסף, בשלב הזה אתם עשויים לראות את הפרצוף האמיתי של חברת הביטוח. לכן במקרה כזה שבו התביעה נדחית, אתם כמובן לא צריכים להשלים עם המצב ולוותר על הכסף שמגיע לכם. ההחלטה הטובה ביותר היא לפנות אל עורך דין תביעות ביטוח, שיסייע לכם להתמודד אל מול חברת הביטוח – ובמידת הצורך יגיש תביעה לבית המשפט. אם אתם אמורים לקבל את הכסף - עמדו על הזכויות שלכם ודאגו לקבל את הכספים המגיעים לכם מחברת הביטוח. 

 

למידע נוסף וקבלת ייעוץ ניתן לפנות לתומר לינר משרד עורכי דין

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים