חיפוש
 
לדף הבית >>     דבורה אושפיז >>

מהו הקשר שבין תנועה לחרדות בקרב ילדים

 

האם ישנו קשר בין תנועה וחרדות בקרב ילדים? על כך בטור הבא...

 

הקשר בין תנועה וחרדות בקרב ילדים 

שלום רב,

מסתבר שיש קשר ישיר בין ההתפתחות המוטורית וחרדות אצל ילדים. 

מגיל 0  רופאי התפתחות הילד ואחיות טיפת חלב בודקים את תקינות ההתפתחות של הילדים באמצעות בדיקה תנועתית ותפקוד הרפלקסים הבלתי רצוניים, בהתחלה, והרצוניים החל מגיל שנה.

קיימות טבלאות מסודרות המגדירות מה אמור כל ילד לבצע בכל גיל, אילו רפלקסים אמורים להיעלם עד גיל שנה ואילו רפלקסים אמורים להתפתח מגיל שנה ואילך.

בודקים את רמת הקואורדינציה של הילד בתחום מוטוריקה העדינה והגסה ובתחום שיווי משקל. חוקרי המוח כבר הבינו שיש קשר ישיר ביניהם ליכולת המוח ללמוד ולזכור.

במרחב הטיפולי שלי אני מאמנת את הילדים לשיפור הקואורדינציה ושיווי המשקל ואז הם מצליחים ללמוד לקרוא, גם ילדים שחוו קשיים קודם לכן.

"פרופסור מתי מינץ, פסיכו- ביולוג וחוקר באוניברסיטת תל אביב, נתקל במאמר שדיבר על הקשר בין שיווי משקל וחרדות אצל ילדים. הוא יצא לבדוק את הקשר שבין ליקויים במערכת שיווי המשקל ובין התפתחות של חרדות אצל ילדים. במחקריו התברר שהשניים אכן קשורים קשר הדוק. המלצתו: תנו לילדים לטפס, לקפוץ ולהתנדנד כמה שיותר..."

המערכת הווסטיבולרית הנמצאת באוזן הפנימית זקוקה לאימון/תרגול כדי להתפתח. לכן חשוב לאתגר את הילדים בגיל הרך ובכלל, במגרש המשחקים ובפארקים ולאפשר להם לבחון ולהתאמן על שיווי משקל... לקפוץ על רגל אחת במקום או תוך כדי התקדמות, ללכת על חומת אבנים באופן יציב ועוד.

חשוב לתרגל את שני צידי הגוף.

בשנים האחרונות נכנסו לשוק "אופני איזון"- אופניים לילדים צעירים ללא פדלים, כדי לרכוב ולהתקדם על האופניים האלה, על הילד למקד מבט לכיוון הנסיעה, לשמור על איזון ושיווי המשקל. ממליצה לכל ילד להתנסות. גלישה בגלגיליות והחלקה על הקרח גם הם משפרים שיווי משקל.

אם ילדכם סובל מחרדות, לפני פניה לטיפול פסיכולוגי/פסיכיאטרי, מומלץ לבדוק את יכולת שיווי המשקל שלו. רוב הסיכויים שככל שישפר את האיזון של גופו על ידי אימון ותרגול יומיומי- רמת החרדה שלו תפחת.

 

 

יש לכם עוד שאלות לשרה ברקוביץ אימון קוגנטיבי התנהגותי? כנסו!

שרה ברקוביץ   050-6278781   הפייסבוק שלי


 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים