חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

איך תזונה משפיעה על קשב וריכוז בילדים

 

שינויים גדולים עושים בהדרגה ובשינויים קטנים. החליטו כל שבוע שבועיים על שינוי קטן אחד והטמיעו אותו אצל הילדים ואצלכם. זה עובד  

 

בעיות קשב וריכוז  בילדים הוא נושא שמטריד הורים רבים ומביא לסערת רגשות לא קטנה בבתים רבים.

מניסיון עם שני הבנים שלי, שניהם מאובחנים ADD ו ADHD הייתה לי התלבטות ארוכה איך לעזור להם בהתמודדות ולתקופות הם נטלו ריטלין ותרופות אחרות. לעיתים אין ברירה וזה מציל אותם. לעיתים תופעות הלוואי לא קלות (עצבנות, חוסר שינה, אפאטיות וחוסר תיאבון ואז גרייבינג מטורף). 

עם או בלי אבחון, עם או בלי ריטלין ועוד הרבה לפני שמגיעים לספק רבים לא יודעים כמה לתזונה יש השפעה על נושא הריכוז.

המזון שלנו הוא ההזנה שלנו למערכת העצבים ולתפקודים השונים של הגוף והוא זה שגם יכול להשפיע על התפתחות של דלקות, עצבנות, ישנוניות, שינויים תדירים במצב הרוח (ילדים עם קריזות) וכמובן יכולת ריכוז.

איזה מאכלים משפיעים על חוסר שקט וריכוז ?

  1. סוכר– כמה שהנושא מדובר עדיין רבים לא עושים את הקשר בין צריכת סוכר על צורותיו השונות למצב רוח, יכולת הריכוז ורמת העייפות של הילדים.

סוכר בתזונה בא בצורות שונות. החל מממתקים, חטיפים מעובדים (גם המלוחים), הלחם והלחמניות הלבנים, תפוחי אדמה/צ’יפס, פסטות חיטה לבנות.

ואם אנחנו בענייני לחם – לחמניות ולחם ארוז בשקית מהסופר או המכולת הוא עתיר סוכר וחומרים משמרים כי אחרת הם לא יחזיקו מעמד טריים כ"כ הרבה ימים.

המלצתי, גשו למאפיית לחמים טובה שאופה לחמים טריים שיש היום בכל עיר, בקשו שיפרסו לכם הכניסו למקפיא בשקית.

העדיפו לחמניות כוסמין – לחמניות שילדים נוטים לאהוב. יש בהן מתיקות טבעית.

 

  1. אוכל מעובד ותעשייתי– מזון שקונים ממקפיאים, אוכל שנמצא על המדף בסופר, כולל סלטים טריים מוספים בחומרים משמרים וחומרי טעם. מחקרים רבים מראים את הקשר בין חומרים אלו לבין מערכת העצבים. חומרים הללו משפיעים רבות על הריכוז, על עייפות ועל התפתחות אלרגיות שלא תמיד יודעים לאבחן אותם דיאטת אלימינציה למשל הרבה פעמים מעלה מהו אותו מזון שהילד רגיש אליו גם ללא אלרגיה מאובחנת.

ההמלצה שלי, לאכול כמה שיותר אוכל טרי וכזה שמכינים בבית. אוכל שאתם ידועים לזהות את מרכיביו ואין בו שמות ואותיות שאתם לא מבינים.

3. קפה, שוקולד, תיבול חריף– מזונות ממריצים ותבלינים ממריצים – כל אלו גורמים להיפריות, העלאת לחץ דם וחום פנימי בגוף. כך אנו מקבלים ילד עם עצבנות וחוסר שקט. ילדים קטנים לא שותים קפה אבל הם שותים שוקו.

4. שתיה ממותקת – קולה, קולה דיאט, זירו, ספרינג, מים בטעמים וכל המשקאות שהם אינם מים, מכילים חומרי טעם מלאכותיים וסוכר. לא משנה מה אומרת התווית (יותר פרי או ללא סוכר) מישהו דאג לשים שם תחליפי סוכר המשפיעים על מערכת העצבים ועל הפרשות האינסולין בדיוק כמו סוכר רגיל.

השאירו את השתיה הממותקת אם אתם ממש רוצים להשאיר אותה בתזונת המשפחה לסוף שבוע. לאט לאט תיצרו הרגל שביום יום שותים מים בלבד. גם בסוף, השבוע חשוב לשתות בכמות מבוקרת עליה החלטתם מראש ולא ללא שליטה.

מניסיון בקליניקה שלי, הורים ששינו את התזונה של ילדיהם הגיעו לתוצאות מפתיעות מבחינתם על קשב וריכוז, יציבות מצב רוח והערנות של ילדיהם.

הוו דוגמא אישית. קשה עד בלתי אפשרי לבקש מהילד שלנו לא לאכול מתוקים או אנחנו אוכלים.

שינויים גדולים עושים בהדרגה ובשינויים קטנים. החליטו כל שבוע שבועיים על שינוי קטן אחד והטמיעו אותו אצל הילדים ואצלכם. זה עובד.

 

מיכל וינטראוב - הינה נטורופתית ומטפלת בתזונה מודעת.

יש לכם עוד שאלות למיכל? כנסו!  

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים