חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

עולם הקבלה: מעסקי החומר לעבודת הנפש

 

עסקי האדם – מאז יצא האדם לעבוד ועד היום – לא פסחו על שום תחום, מלבד העיסוק ביחסים בינינו שהוזנח ולא טופל. לכן עוד נצטרך לעבור לעבודת החיבור בין כלל בני האדם, לעסוק בבניית יחסים שהם מעבר לטבענו. לא ביחסים שתלויים בחשק רפלקסיבי, אלא ביחסים שמביאים אותנו להרגיש את העובדה הפשוטה שכולנו אחד

 

מוכר הקרח עובר בעגלה, מצלצל בפעמון שמשמעות צליליו ידועה היטב ברחוב, ויוצא מי שצריך מהבית לרכוש לו קובייה גדולה של קרח לארגז הקירור – תמונה שנראית לקוחה מעידן הקרח, אבל בעצם התרחשה לפני פחות משבעים שנה. חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד שניתחו את נתוני התעסוקה בארה"ב מעריכים שבעוד עשור או שניים לכל היותר, חמישים אחוז מתחומי התעסוקה שאנחנו מכירים ייעלמו לגמרי. ובאמת כך יהיה, רק בקצב מהיר מהצפוי.

את מקום העסקים הנוכחיים בגלגול ההתפתחות הבא לא תתפוס הטכנולוגיה, שכבר הגיעה לשיאה ורק מוסיפה עזרים ושיפורים טפלים, אלא מקצועות שבונים את האדם האנושי – יצור פתוח וחיובי, קשור בחום לסביבתו, קרוב בתכונותיו לטבע. תנועות, קבוצות ועסקים עוד יקומו ויטפלו ביחסי אדם חברה וסביבה, והם יפרחו ויפריחו את העולם.

עסקי האדם – מאז יצא האדם לעבוד ועד היום – לא פסחו על שום תחום, מלבד העיסוק ביחסים בינינו שהוזנח ולא טופל. לכן עוד נצטרך לעבור לעבודת החיבור בין כלל בני האדם, לעסוק בבניית יחסים שהם מעבר לטבענו. לא ביחסים שתלויים בחשק רפלקסיבי, אלא ביחסים שמביאים אותנו להרגיש את העובדה הפשוטה שכולנו אחד.

מעסקי החומר נעבור בהכרח לעבודת הנפש. המעבר יתבצע באמצעות קורס או מסגרת לימודית אחרת שיעניקו הדרכה להכרת טבע האדם ותרגול מעשי להתקשרות נכונה לזולת. האדם ישאף לעבוד על יחסיו מעל הפער הטבעי עד שיראה בכל אחד קרוב למרות שמרגיש אותו רחוק. כמו שכתוב, "על כל פשעים תכסה אהבה". העיקרון נובע מהידע שבעולם יש רק כוח אחד שפועל, טבע אינטגרלי, ואנחנו צריכים לפעול כמוהו כדי להגיע איתו לאיזון. לא שאני עובד לטובת הזולת, אלא לטובת האינטגרליות של החברה האנושית כולה – שהיא אני.

אדם שיתחנך כך, יבין בהדרגה שכל מערכות התעשייה והאספקה צריכות להיות מבוססות על העיקרון הזה של הרגשת כולם קרובים, קשורים, אהובים. זו הסיבה שכל העסקים העתידיים יעסקו בקיום פשוט של החומר ובפיתוח מתקדם של חיבור בין בני אדם, פיתוח הנשמה שלנו, הקשר בינינו. זו מהפכה בתפיסת המציאות שתוציא אותנו מהראייה המוגבלת לעולם רחב ללא גבולות.

 

הרב ד"ר מיכאל לייטמן מעביר שיעורי קבלה בערוץ 96 (HOT) ובאתר "קבלה לעם kab.co.il -  "

למפגש מבוא בחכמת הקבלה צרו קשר: 1-700-509-209 או במייל info@kab.co.il.

קבלת תוכן איכותי ישירות לנייד. איך מצטרפים?

  • הוסיפו את המספר 051-5108032 לאנשי הקשר.
  • שלחו לנו את שמכם בהודעת ווטסאפ (לא סמס).
  • מזל טוב! בקרוב תתחילו לקבל תכנים מרתקים.
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים