חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

מה ההבדל בין פסיכותרפיה לפסיכולוגיה

 

מה ההבדל בין פסיכותרפיסט לפסיכולוג בהיבט הטיפולי מבחינת הלקוח? איך יודעים לבחור בין סוגי המטפלים השונים? תשובות לשאלות אלו ועוד, בכתבה הבאה!

 

פסיכולוג כמו גם פסיכותרפיסט מטפלים בנפש האדם. פסיכולוג שמורשה לטפל יהיה בעל תואר שני בפסיכולוגיה ומורשה לטפל במצבים שונים בהתאם לתחום ההתמחות שבחר. פסיכותרפיה נלמדת כהכשרה טיפולית נוספת (3 שנים בד"כ) מעבר ללימודי טיפול לתואר ראשון ולתואר שני, כך שלמעשה, המורשים לעסוק בפסיכותרפיה הם אנשי מקצועות בריאות הנפש (פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עו"ס, מטפלים בהבעה ויצירה ועוד). פסיכותרפיה יכולה לתת מענה על מגוון קשיים ובעיות אך גם כאן יש התמחויות וגישות תיאורטיות שונות שיכולות להתאים לאנשים שונים.

עובדה זו מובילה לשאלה שניה. אם כך, איך בוחרים מטפל?

מנסיוני, הדבר החשוב ביותר הוא החיבור האישי בין האדם הפונה לבין המטפל. כבר בשיחת הטלפון הראשונית, בעוד אתם מבררים מידע שחשוב לכם (כמו הרקע וההכשרה המקצועית, האם יש למטפל נסיון בתחום הספציפי שמעסיק אתכם, מידת הפניות לקבלת פניה חדשה, עלויות וכד’), כבר במהלך השיחה תוכלו להתרשם מהאדם שבצידו השני של הקו. זהו החיבור האישי הראשוני. אם החיבור הזה מרגיש מתאים תוכלו כבר לתאם פגישה ראשונה ולהתחיל את תהליך הטיפול.

בברכה,
שירה רות הרפז

 

יש לכם עוד שאלות לשירה רות הרפז פסיכותרפיה? כנסו!

https://shirarutherapy.co.il/

052-2784639

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים