חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

7.5 טון של עוף שפג תוקפם במפעל בשר בעיר

 

השירות הווטרינרי העירוני בראשון לציון ומשרד הבריאות השמידו 5.7 טון של מוצרי עוף פגי תוקף ומוצרים שהופשרו בניגוד לרישיון היצרן * בשירות הווטרינרי העירוני מזהירים כי קיימת סכנה גדולה בצריכת מוצרי מזון מן החי שלא הובלו ולא אוחסנו בטמפרטורה מתאימה, במיוחד בתקופת הקיץ החמה

 

 זה יכול היה להגיע לצלחת שלנו. השירות הווטרינרי בשיתוף הרופא הווטרינר המחוזי של מחוז מרכז במשרד הבריאות, בצעו ביקורת במפעל בשר בעיר. במהלך הביקורת שבוצע על ידי רופאות השירות הווטרינרי, ד"ר דיאנה זילברמן וד"ר רביב דיין ורופא המחוז במשרד הבריאות- ד"ר יוגב קאופמן, נמצאו מוצרי עוף פגי תוקף, מוצרי עוף שהופשרו בניגוד לרישיון היצרן, מוצרים ללא תאריכים עם שינויים בצבע וריח  ומוצרי עוף שיוצרו ושהוחזקו בתנאים תברואיים ירודים. הטיפול במוצרים, אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים עלול להזיק לבריאות הציבור. בהוראת השירות הווטרינרי העירוני הושמדו כ 5.7 טון של מוצרים אלו. משרד הבריאות והעירייה צפויים לנקוט בצעדי אכיפה נוספים כנגד בית העסק.

לא די בטמפרטורה הגבוהה בחודשי הקיץ, מתברר שיש מובילי בשר שלא מקפידים גם על טמפרטורה מבוקרת בהובלת בשר. כך היה בחודש שעבר, עת בדקו אנשי השירות הווטרינרי רכב הובלת בשר. על פי ההוראות, יש להוביל בשר בקירור ובטמפרטורה מתאימה. ובכן, לא כך היה עם הרכב שהגיע לבדיקה. רופאה בשרות הווטרינרי, ד"ר דיאנה זילברמן, האמונה על תחנת בדיקות המשנה בראשון לציון, בדקה עם פקח המזון, בנימין דהרי, את הטמפרטורה בכל אחת מאריזות הקרטון שהיו ברכב במשקל של כשלושה טונות של נקניקים, נקניקיות, פסטרמות ועוד. מבדיקה שנעשתה, נמצא כי בכחצי מהאריזות, נמצאו מוצרים בהם הטמפרטורה הייתה גבוהה פי שניים ואף פי שלושה מהתקן. על פי הנוהל, הבשר שנמצא בו טמפרטורה גבוהה, הוצא והושמד.

בשירות הווטרינרי העירוני מזהירים כי קיימת סכנה גדולה בצריכת מוצרי מזון מן החי שלא הובלו ולא אוחסנו בטמפרטורה מתאימה מרגע הייצור עד לצריכה, במיוחד בתקופת הקיץ החמה.

צריכת מזון שלא טופל והובל בטמפרטורה מבוקרת עלולה לגרום לתחלואה ולסכן את בריאות הצרכנים. בשרות הווטרינרי בראשון לציון מתבצעות "בדיקות המשנה" (טרם שווק), במהלכן נבדקים רכבים המשווקים למזון מן החי לפני הספקתם לשווקים. מטרת הבדיקה לוודא כי מקור המוצרים במפעלים ובתי קירור בעלי רישיון יצרן בתוקף, לאתר תקלות באופן ההובלה, בסימון המוצרים וכו’.

בדיקה זו מאפשרת לרופאי השירות הווטרינרי שליטה ובקרה בנושא מוצרי הבשר הנמכרים בעיר. כמו כן נקודות המכירה נבדקות באופן שוטף על ידי רופאי השירות הווטרינרי והנתונים מוצלבים עם נתוני בדיקת טרם השיווק.

מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, מוסיף כי העירייה לא מסתפקת רק בביצוע בדיקות ואכיפה אל מול בעלי עסקים, אלא מקיימת גם מפגשי הדרכה שנתיים לגבי תברואת מזון בטוחה המוצעים בחינם בעבור כל בעלי העסק שעסקם נוגע במזון מהחי.

צילום: השירות הווטרינרי העירוני

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים