חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ככה מאמנים לזוגיות מנצחת

 

המטפלת והמאמנת האישית המצליחה אתי גרשי חריף מימשה את הזוגיות שלה. בגיל 35 הרגישה בודדה עד שריפאה את קשייה מהילדות. אתי למדה אימון בבית הספר ”אימושיין” של נטלי בן דוד ולימודי NLP ודמיון מודרך במכללת רטר. היום אתי גרשי חריף מלווה נשים, שחוות קושי ביצירת זוגיות ומערכות יחסים מיטיבות. ”אני רואה בזה שליחות.”

 

בגיל 35 כשחזרה אתי הרווקה מניו יורק, הבדידות הורגשה במלוא עוצמתה. אז עדיין לא ידעה, שטראומות ילדותה מקשות עליה ליצור זוגיות. אתי החליטה לקחת את עתידה בידיה ללכת לטיפול ולהבין מדוע היא לבד. אתי חושפת היום את הטראומה האישית שלה:”כשהייתי בת שנתיים, אבי נכנס לבי”ח לחולי נפש עקב תאונה. גדלתי אצל סבתי האלמנה והדודים. לא היה לי מודל לזוגיות. הבית שלה היה קטן ולא הייתה לי פינה משלי. אמי נאלצה לצאת לעבוד לפרנס אותנו. כילדה, אני זוכרת שלא יכולתי להירדם ובלילות אמי הייתה לוקחת אותי על הידיים לטיול במושב. החרדות התבטאו גם בהרטבה בלילות ומציצת אצבע. בגיל 10 כשעברנו לצריף, פסקו ההרטבה ומציצת אצבע. לימים, בעזרת הטיפולים הבנתי שגידלתי את עצמי, לא היו לי גבולות ברורים, עשיתי כמיטב יכולתי. בגיל 50 אמרה לה אמה משפט, שנחרת בזיכרונה - "אל תישארי לבד, זה לא נעים".  עד אז מעולם לא שאלה אותה דבר בנושא. "המשפט הזה טלטל אותי, התרגשתי, בכיתי והתעוררתי." כך מספרת אתי מה הוביל אותה לשינוי בחיים האישיים שלה.

"עברתי ממטפל למטפלת, קראתי ספרים בנושא התפתחות אישית, הלכתי לסדנאות. כל מערכות היחסים, שהיו לי היו הרסניות עבורי, מראש ידעתי, שזה אינו בן הזוג המיועד. לא ויתרתי על הזוגיות, הדרך שעברתי הייתה ארוכה ומפותלת. בסופו של דבר נשאה פרי - לפני כ-12 שנים, הכרתי את אודי בן זוגי. נסענו יחד למזרח לטיול, שנמשך שנה במהלכו התקרבנו מאוד והזוגיות שלנו התבססה והתעצמה. אמנם פספסתי את ההורות שלי, היום אני מאושרת מהזוגיות שאנחנו מטפחים יחד. התיקון הגדול שלי זאת הזוגיות והאהבה, שיצרתי עם בן זוגי. היום אנחנו נשואים ואני מברכת ומודה כל יום על שלא ויתרתי על עצמי, יכולה לומר שאני חווה אהבה ודאגה שהייתה חסרה לי בילדות."

צילום: אולפני חובב

אתי למדה אימון בבית הספר "אימושיין" של נטלי בן דוד ולימודי NLP ודמיון מודרך במכללת רטר. היום אתי גרשי חריף מלווה נשים, שחוות קושי ביצירת זוגיות ומערכות יחסים מיטיבות. "אני רואה בזה שליחות." מציינת אתי.

ספרי לי קצת על תהליך הטיפול בקליניקה ?

הנחת היסוד של העבודה שלי היא, שכל מה שקורה בחיינו הוא השתקפות של התודעה שלנו, אני מתרגלת עם המטופלות הקשבה לקול הפנימי ולתחושות בגוף. אני עוזרת להן למצוא את התשובות בתוך עצמן. אמנם לא ניתן להעלים את העבר אבל, אפשר לרפא את הכאבים כך נוכל לחולל שינוי בהווה. אנשים מחפשים תשובות מחוץ להם, יכולים לחיות שנים בלי להבין, שחוויות העבר הן משפיעות על תקיעות בחיים.

איך הגעת להיות מאמנת לנשים שחוות קושי בזוגיות?

בגיל 44 בסדנת הפורום של לנדמארק, חברה אמרה לי "כדאי לך להיות מאמנת, זה מתאים לך". נדרשו לי עוד שנים רבות של טיפולים אישיים כדי להכיר ביכולת שלי לעזור לאחרות. רק לאחר החתונה ראיתי את התשוקה והשליחות שלי. הצלחתי לזהות את הערך המיוחד שיש לי לתת.

את יכולה לתת לי דוגמה לטיפול מוצלח?

הגיעה אליי בחורה צעירה אינטליגנטית ונאה, בת 28, שהיה לה קושי במציאת בן זוג. היא סיפרה לי שחוותה פרידה מחבר ומאז איבדה את הביטחון העצמי. סמוך לסיום המפגשים הכירה בחור ונוצר ביניהם קשר זוגי שנמשך כבר חצי שנה. לאחרונה היא שלחה לי תמונות שלהם יחד, הודתה לי וכתבה שהם עוברים לגור ביחד.

האם את מטפלת גם בקשיים ובעיות במערכות יחסים?

כמובן, הגיעה אליי אישה עם קושי בתקשורת הזוגית. היא רצתה לעשות משהו למען עצמה בלבד, ובעלה לא הבין אותה ולא תמך בה. הדבר גרם לה לתחושות קשות ולתסכול רב. לאחר מספר מפגשים הגיעה עם פנים מוארות וסיפרה, שנרשמה לחוג לגלגיליות, פשוט קבעה עובדה. היא הצליחה להבין, שעד עכשיו הדברים נעשו בדרך שלו, אך גם לה יש מקום במערכת הזוגית ולמדה לקחת אחריות על החיים שלה.

דוגמה נוספת, הגיעה אליי מישהי, שרצתה לשפר את מערכת היחסים שלה עם אמה. היא תיארה קשר, שמתאפיין במריבות רבות וקושי בתקשורת . השבוע שאלתי אותה מה היא קיבלה מהטיפול, והיא ענתה לי שמערכת היחסים ביניהן השתפרה מהקצה אל הקצה והקשר הרבה יותר טוב.

כמה זמן נמשך האימון?

האימון נמשך כ-12 מפגשים. מגדירים מראש מה המטרה ומה רוצים להשיג או לשנות. לעתים יש צורך בעוד כמה מפגשים בהתאם למטרה שהוגדרה ולשיח ביני לבין המטופלת.

מה קורה במפגשים עצמם?

הדבר הראשון, שאנחנו עושות זה להגדיר מטרה מראש ומה היא רוצה להשיג בהווה. בהרבה מהמקרים הן רוצות שקט נפשי, להפסיק לכעוס ולפחד.

אנחנו מנקות טראומות מהעבר, הריפוי עוזר לפתח חוסן רגשי. יש תהליכים קצרים ונוקבים למי שיכולה להכיל את זה, אבל רוב התהליכים הם מורכבים ודורשים זמן.

לסיכום - תוכלי לתת לקוראים טיפים מעולם האימון?

הדבר החשוב ביותר במערכת יחסים - הוא הקשבה. לרוב אנחנו עסוקים במחשבה מה לענות ולא באמת מקשיבים לבן/בת הזוג. בהקשבה אמיתית מתרכזים אך ורק באחר ובדבריו עד הסוף ועוד קצת.

זה עובד גם עם ילדים. לדוגמה כשילד נופל יש לנו נטייה להגיד "לא קרה כלום". אבל כן קרה, צריך להקשיב ולהיות נוכח, ככה זה גם עם מבוגרים.

בהקשר הזה כדאי לקרוא ספר ילדים נפלא שנקרא "כן קרה כלום".

הקשבה לאחר בונה מערכת יחסים של אמון.

תנסו לשאול את עצמכם מה הרגשתי כשהקשבתי? לחכות שנייה ולהתבונן פנימה בהקשבה.

צילום: סיון ספיר

 

אתי גרשי חריף מקבלת בקליניקה שלה, אפשר גם בזום

לפרטים נוספים מוזמנות לאתר שלה http://www.etygershyh.com 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים