חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

אומנות היצירה - הדור הבא של החוגים

 

אחרי שטיילה בעולם וחוותה מגוון תרבויות ואומנויות, למדה, והספיקה גם לעסוק בצילום תת ימי, הגיעה שירן לביא למודיעין ללמד אומנות ויצירה

 

אני מזמינה אתכם ואת ילדכם להצטרף אליי לחוויית אומנות היצירה. אני חדשה כאן בעיר. במשך כל שנות חיי, שמסתכמות בסך הכל של 31 שנים וכמה שבועות, עסקתי באומנות, אמנם לא תמיד רק לפרנסתי, אך תמיד כעיסוק הראשי בחיי.

אני באה ממשפחה שהלב והנשמה שלה מקורה באומנות. אבי צייר לגלריות, דודתי ציירת מוכשרת ובעלת טעם עיצובי ואומנותי מעורר השראה וגם פשוט מעורר. סבי, ז"ל, משחר ילדותי תמיד היה ויהיה מקור האהבה שלי וההבנה שלי את האומנות ואת האמנות. מודה לו אני בכל יום שאני זוכה ליצור דבר מה נוסף בחיי.

סבתי היא נצר למסורת של מעצבי אופנה ביתיים בסגנון האירופאי של שנות ה30, את מכונת התפירה הראשונה שלי קיבלתי ממנה, והיא עדיין משמשת לי ככלי לביטוי האומנותי שלי. ספק שסבתא שלי רואה את הכתוב לעיל...ובכל זאת, תודה סבתא.

נולדתי בשלהי הקיץ היפואי ובגיל 5 עברתי עם משפחתי לקיבוץ בדרום - סמוך לעיר אילת, שם ביליתי את רוב חיי. כבר בתקופת הגן היו הבנות מבקשות שאלמד אותן לצייר - ברווז או פרופיל אנושי, או כל מה שידעתי אז. גם בשנים שאחרי הגן, היו מבקשות בנות כיתתי שנשב ללמוד לצייר וכמובן הייתי נרתמת למשימה, כמו מתיישבת לסעודת מלכים.

לשנים, בסביבות גילאי העשרה, כאשר נהוג כבר להיכלל בסידור העבודה הקיבוצי, הייתי מטפלת בילדי כיתות א' יום בשבוע (חלק מהנוהג הקיבוצי, יום עבודה בשבוע במקום יום בביה"ס). שם התחלתי את הניסיון הראשון שלי כמורה "אמיתית". ת ע נ ו ג.

במשך שנות התבגרותי, למדתי במגמה הומאנית אומנותית - שזה לא כמו בביה"ס בעיר, אצלנו לומדים משעת אפס ב- 07:00 עד שחוזרים הביתה ב-15:30. לימודי הבחירה במגמות שלי כללו: אומנות, עיצוב, אופנה, שזירת פרחים, מסגרות ותיאטרון. ובין לבין גם חוגי אומנות ותכשיטנות.

אחרי הביה"ס והצבא באו הטיולים, מצאתי עצמי כמטיילת לא שגרתית, לכל מקום שאליו הגעתי וכל שפה מקומית שהצלחתי לקלוט במידה מספקת לצורכי, למדתי, פעם קורס תכשיטנות, פעם עיסת נייר, שזירות חוטים למיניהן אפילו פיסול בקרח, אך כאילתית זה לא ממש פרקטי, אבל בהחלט ניסיון מעשיר ואומנותי.

במשך טיוליי זכיתי להתוודע לסגנונות אומנות מקומיים, אינדיאנים - בקנדה, בסקוטלנד, ספרד, דרא"פ, וכל המטיילים שהביאו עימם דבר ידע, סגנון או טכניקה משוכללת או חדשה.

לאחר חזרתי לארץ נרשמתי וסיימתי בהצטיינות יתרה קורס בגרפיקה ממוחשבת, לאחר מכן, פסיכולוגיה התפתחותית, הבעה ביצירה, צילום סטילס וגרפיקה.

לאחר שהפכתי עצמאית בתחום הצילום והגרפיקה, גיוונתי פן נוסף בחיי, מאחר וביולוגיה ימית נכללת גם היא בתחומי התעניינותי. הצלילה הפכה לי למקצוע שני והתחלתי את ימיי כמדריכת צלילה וצילום תת ימי. אך בשלב שהרגשתי שזימים נותנים סימני התפתחות בעורי החלטתי לחזור ליבשה ולהגשים חלום - ללמוד בביה"ס הכי טוב בעולם בתחומו באומנות. והתקבלתי בגאווה לInstituto Marangoni שהשלוחה האיטלקית שלו היא בלונדון.

בלונדון גרתי 3 שנים ולמדתי עיצוב, עיצוב אופנה וכל אומנות פלסטית אפשרית ואף התוודעתי לסגנונות אומנותיים נוספים שבאו יחד עם התלמידים מכל קצוות עולם אשר חלקו את ספסלי הלימודים עימי. בתום שנת הלימודים זכיתי ללמוד על עצמי, שבעיניי עולם הזוהר זוהר רק מבחוץ, וזוהר לי בפנים הרבה יותר כשאני חולקת את האומנות והידע, וזוכה להעביר את שבי לכל מי שמתענג על כך.

עם חזרתי לארצנו הקטנטונת, התחלתי להעביר ימי הכשרה למדריכים, סדנאות אומנות והפעלות אירועים בכל חלקי הארץ. ואז הגעתי לכאן, מודיעין, השקטה, שמזכירה את אילת בין החגים. כן, כן, אילת שקטה כשאין חגים לדת/מסורת זו או אחרת.

בשנה שעברה העברתי חוג פיסולים כשכירה והשנה, עם תחילת שנת הלימודים הנוכחית פתחתי את "אומנות היצירה" - חוגי יצירה לילדים ומבוגרים, סדנאות לפי חגים, סדנאות רב פעמיות לקבוצות מאורגנות הרוצות התמקדות ספציפית בחומר או טכניקה מסוימת, סדנאות הורים וילדים יוצרים, והפעלות יצירה באירועים.

תיפתח גם האופציה להורים אשר רוצים אבחון לציורי ילדיהם, אך זאת, כנאמר רק בעתיד, מכיוון שטרם הגעתי לסיום לימודיי המכשירים אותי לכך באופן סופי ומעל הכל - מקצועי.

השדרוג שבחוגי האומנות והיצירה הינם, בנוסף על השיתוף המצולם של החוג, התהליכים בו ותוצאות מפגשיו, הנו גם טיפים ומאמרים בנושאים של פסיכולוגיה התפתחותית והבעה ביצירה וכל מאמר אחר המעשיר ומפתח את האומן / הורה / כל המתעניין בכך, לפחות פעם בחודש.

חלק ניכר ממטרת החוגים היא ההתפתחות הטבעית של היוצר, לאחר שזה רכש לעצמו כלים וידע בכדי ליצור בעזרת ידיו את מה שראשו וליבו מדמיינים... אחרי הכל, לא בכדי כל הסטיקרים של 'מציאות מקורה במחשבה' שזה הלכה למעשה האני מאמין שלי ומה שאני מאוד רוצה להעביר לכם ולילדכם.

ניתן להירשם בטלפון: 052-8339640, 077-9611083 או במייל.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים