חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

ראשון לציון מובילה בשיעור מקבלי תואר ראשון

 

בתוך שבע שנים נרשמה עלייה של כ-25% במספר מקבלי תואר ראשון בעיר * בעירייה מעריכים כי העלייה בשיעור הזכאות לבגרות תרמה לכך * מלבד מלגות, מציעה עיריית ראשון לציון הלוואות בריבית נמוכה שבשלוש השנים הראשונות ממומנת על ידי קרן ראשון ומוחזרת רק בסיום התואר

 

שנת הלימודים האקדמית הסתיימה זה עתה ומנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בתוך שבע שנים נרשמה עלייה של 24.9% במספר מקבלי תואר ראשון מראשון לציון, מה שמציב את העיר במקום הראשון, מבין שמונה הערים הגדולות בישראל, בשיעור מקבלי תואר ראשון בקרב גילאי 20-44. בשנת הלימודים תשס"ט סיימו את לימודי התואר הראשון 1617 סטודנטים בני העיר ואילו בשנת הלימודים תשע"ה, השלימו 2019 סטודנטים את חובתם האקדמית. רוב הסטודנטים (53%) למדו במכללות ו33.2% למדו באוניברסיטאות.

בעירייה מרוצים מהמגמה ומהעלייה במספר הסטודנטים ובוגרים. כך למשל בשנת הלימודים האחרונה פתחו את הלימודים כעשרת אלפים סטודנטים מראשון לציון, רובם (כ-80%) באופן טבעי, לומדים לתואר ראשון.

בעירייה מעריכים כי העלייה בשיעור הלומדים באקדמיה היא תוצאה ישירה של עלייה בשיעור הזכאות לבגרות, שעלה בכ-30 אחוז בשמונה השנים האחרונות.

ראש העירייה, דב צור: "כאשר יצאנו לדרך במהפכה בחינוך, זו בדיוק הייתה המטרה שלנו. להעניק ליותר ויותר צעירות וצעירים את ההזדמנות להגיע ללימודים אקדמיים, והנה פירות העשייה".

בעירייה מקדמים פעילויות רבות ומתן מלגות לסטודנטים כדי שאלו יהיו עסוקים בלימודים ולא במימונם. מלבד מלגות כמו פר"ח, קרן ראשון, בני ברית, כאן גרים ועוד, העירייה יזמה לפני כשמונה שנים מתן הלוואות לסטודנטים לתואר ראשון, תושבי העיר, בתנאים נוחים למימון התואר או לכל מטרה אחרת.

ההלוואה עומדת על 12 אלף שקלים כאשר כל סטודנט יכול לקבל הלוואה עד שלוש פעמים. העירייה חברה לבנק לאומי ובאמצעות קרן ראשון לציון מעמידים הלוואה בריבית נמוכה הניתנת לשש שנים, כאשר ההחזר עליה הוא רק לאחר שלוש שנים, כאשר רוב הסטודנטים מסיימים את התואר. במהלך שלוש השנים הראשונות מממנת קרן ראשון לציון את כל תשלומי הריבית על ההלוואה.

נזכיר כי במקביל מקדמת העירייה, באמצעות החברה הכלכלית, הקמת מעונות סטודנטים בסמוך למכללה למנהל. בפרויקט ייבנו כ-350 יחידות דיור בשלושה בניינים היוצרים קומפלקס סטודנטיאלי הכולל גם רחבה ציבורית נעימה להתכנסויות. סך הכל יאכלסו את הפרויקט כ-500 סטודנטים. בקומת הקרקע מתכננת החברה הכלכלית להקים כ-600 מ"ר מסחר, בהם יפעלו בעיקר עסקים אשר יתמכו בצרכי המחייה של הסטודנטים ויספקו שירותים נלווים, כדוגמת מסעדות ובתי קפה, שירותי כביסה, חנויות מסוגים שונים, שירותים עסקיים ועוד.

ראש העירייה, דב צור, ומחזיק תיק הצעירים, דורון אוזן, יזמו את הקמת קרן ההלוואות לסטודנטים תושבי העיר אשר לומדים לתואר ראשון בכל אחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל המוכרים. "הסטודנטים הם מקור לגאווה לעיר ראשון לציון" אמר צור והוסיף "הם משקיעים את מרב מרצכם למטרות מעורבות חברתית ומפגינים דאגה לחברה בה הם חיים. התפקיד שלנו הוא להקל עליהם כמה שניתן ולסייע להם להתרכז בלימודים".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים