חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

האם תאגיד המים ערוך למצבי חירום

 

ביקורת של רשות המים בחנה את מוכנות התאגיד להתמודדות עם משבר או מצב חירום באספקת המים * לפי דו”ח הבדיקה, מקורות המים הרבים לתאגיד-– קידוחים, אספקה ממקורות ומאגרי מים – מקנה יכולת אספקת מים באמינות גבוהה ביותר * בתוך כך- עיריית ראשון לציון קיימה באגף הנקיק תרגיל המדמה רעידת אדמה

 

 עוד סיבה להיות רגועים. רשות המים קיימה ביקורת מוכנות התאגיד להתמודדות עם משבר או מצב חירום באספקת המים בתאגידי המים בישראל והעניקה למניב ראשון את הציון הגבוה 109.2.

לפי דו"ח הבדיקה, למניב מקורות רבים למים – קידוחים, אספקה ממקורות ומאגרי מים – מה שמקנה לה יכולת אספקת מים באמינות גבוהה ביותר. הדו"ח קובע עוד כי "תאגיד מניב שם את תחום החירום והמוכנות למשבר מים במרכז העשייה בשוטף, ובא לידי ביטוי במעורבות מנכ"לית התאגיד, מנהל הביטחון וצוות עובדי התאגיד, בהשקעת משאבים ותוכניות מענה בהתאם לניתוח האיומים". על פי הדו"ח, ההנהלה והצוות המוביל במניב שמים דגש בעבודת התאגיד על מענה הולם למצבי חירום שונים, על תרגול שוטף, על הדרכות, הקצאת משאבים ועל מיגון המתקנים.

בנוסף, נכתב בדו"ח כי מחסן משק לשעת חירום (מל"ח) ומלאי הציוד לשעת חירום ראוי לשבח, וכי למניב אמצעי שליטה ובקרה מצוינים, שיסייעו לו להיענות במהירות לאירועים המצריכים חלוקת מים שלא דרך הצנרת הרגילה. על פי הדו"ח, במניב אף החלו לפעול להתגוננות מפני אירועי סייבר, והתוכניות שגובשו במניב לשעת חירום, וההיערכות כולה, הן ברמה גבוהה ביותר, ותואמות לקריטריונים שקבעה רשות המים. כמו כן מצוין כי הערכת הכשירות לתאגיד מניב כתאגיד חד רשותי לעיר ראשון לציון הינה גבוהה מאוד, ובאה לידי ביטוי בקיום תכניות לתרחישי הייחוס השונים וביכולת מימוש והוצאה לפועל בשילוב הרשות המקומית, היערכות בתחום התשתיות ומענה למצבים של הפסקות חשמל ומלאי סולר.

רשות המים והביוב מציינת לחיוב  את שיתוף הפעולה בין תאגיד מניב לבין עיריית ראשון לציון מציינת עוד כי תנופת הבנייה בראשון לציון, הכוללת גם בנייה רבה לגובה, דורשת המשך פיתוח ושיפור של אמינות אספקת המים ופינוי הביוב.

מנכ"לית מניב ראשון, סאלי לוי, , מסרה בתגובה לדו"ח כי "הציון הגבוה שקיבל מניב בביקורת של רשות המים והביוב הוא פועל יוצא של שנים של השקעה למען תושבי העיר. אנו פועלים מתוך הכרה בחשיבותם של המים לקיום שגרת חיים תקינה, ועל כן עושים כל מאמץ לשמור על אספקת המים ופינוי הביוב כסדרם – הן בימים כתיקונם, והן בהיערכות לשעת חירום או משבר שעלולים לפגוע באספקה הרגילה. אנו ממשיכים לעשות ככל יכולתנו כדי להיערך לתרחישים השונים בצורה הטובה ביותר, במטרה להעניק מענה מהיר, שירותי ומקצועי לתושבי ראשון לציון".

בתוך כך, עיריית ראשון לציון, החברה לבטחון, בה"ד 16 פיקוד העורך, איחוד והצלה וגורמים נוספים קיימו השבוע תרגיל גדול באגם הנקיק במערב העיר בהשתתפות ראש העירייה, דב צור ומנכ"ל העירייה היוצא פרנקו גונן והנכנס חיים גליק. בתרגיל נבחנו תרחישים של קריסת תשתיות ומבנים בעקבות רעידת האדמה, לכודים ונפגעים רבים בשני מוקדי הרס בעיר. אגף הביטחון בחברה לבטחון ואגף חופים ואגמים הפעילו שתי יחידות חילוץ המבוססות עובדי עירייה, רכבי שטח וכלים הנדסיים לצד מערך רפואת חירום גדול של איחוד והצלה, בהם אמבולנס ואופנולנסים. התרגיל הוכתר בהצלחה.

קרדיט צילום: אבי קקון וחורחה נובומינסקי

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים